Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent
2.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejčistší devětsetjedenáctka ze sedmdesátých let nebyla jen nejsportovnější verzí tehdejší doby. Dodnes vážená natolik, že její cena raketově roste.
Verdikt vedení Porsche se zdá být definitivní, neboť se již více než proslýchá, že legendární Porsche 911 dostane spolu s faceliftem přeplňované jednotky ve všech variantách s jedinou výjimkou, která se jmenuje GT3. Nevíme, kdo z toho vyjma Bruselu může mít radost, ale jsme si docela jistí, že tím nejklasičtější model zřejmě nezíská na slávě, spíše naopak ztratí. O to více ovšem budou ceněni jeho předchůdci, u nichž byl šestiválcový atmosférický boxer za zadní nápravou jednou z největších devíz.
Jedním z takových je bezesporu model z let 1972-1977, který vozil na bocích nápisy Carrera a jehož zádi dominoval nezapomenutelný kachní ocas v roli pevného spoileru. Ano, tipujete správně, bavíme se skutečně o naprosto nejčistší řidičské 911 s typickými koly Fuchs, o modelu 2.7 RS, jenž se začal prodávat deset let po původní generaci 901. Verze RS - stejně jako ta současná - sloužila k nevídaně ostrému svezení a radost rozsévala na každém metru jízdy. Tehdy si přitom vystačila s 2,7litrovým plochým šestiválcem o výkonu 210 koní, s točivým momentem 255 Nm.
Půvabná zadokolka s pětistupňovým manuálem a dobrým řidičem se díky němu byla schopná rozjet na stokilometrovou rychlost za pozoruhodných 5,8 sekundy a dále uhánět až k dosažení hranice 245 km/h. Při uvedení do prodeje v roce 1973 rozhodně nešlo o levné zboží, stálo tehdy 34 tisíc marek, avšak ceny dnešních ojetých kusů stojí podstatně výš. Dle britského deníku The Telegraph se hodnota tohoto vozu jen za posledních deset let zvýšila o dechberoucích 669 procent.
Zatímco ještě v roce 2004 vycházela u verze RS Touring na 65 tisíc liber (2,3 milionu korun), o sedm let později už jste za ekvivalentní kus zaplatili 200 tisíc liber (7,1 milionu korun). A dnes? Stěží se u zachovalého kusu v originálním stavu dostanete pod 500 tisíc liber (bezmála 17 milionů korun). Kromě toho ještě nebereme v potaz odlehčenou verzi RS Lightweight, která byla loni vydražena ve Spojených státech za 1,4 milionu dolarů (32 milionů korun).
Jeden kus z roku 1973 je v současnosti na prodej na specializovaných britských stránkách Autofarm, který se soustředí na vozy Porsche. Jedná se o exemplář se 210 868 ujetými kilometry v kanárkově žluté barvě, jenž se účastnil mnoha akcí tamního Porsche klubu a to navzdory levostrannému řízení. Má však stále původní podvozek a motor, navíc i servisní knížku, bonusem je ještě podpis závodníka Dereka Bella, který kdysi dávno jezdil v F1 a později také závodil s prototypy Porsche.
V roce 1986 se vůz dočkal po převozu z Německa do Velkého Británie kompletního rozebrání a repasí a později v devadesátých letech prošla renovací i jeho karoserie. Přesto se zhruba jednu tunu vážící exemplář nabízí v současnosti za neuvěřitelných 21,4 milionu korun. Je jisté, že podobnou sumu dnes žádají výrobci za svá technologicky nejpokročilejší auta, ale tohle bude navzdory zlomkové dynamice opravdu vyjadřovat přízeň ke značce Porsche. Ten vůz navíc nebude do budoucna o nic horší investicí... Posuďte sami. Prohlédnout si ho můžete ve fotogalerii.












Porsche 911 Carrera RS 2,7 je podle mnohých tou nejčistší 911 všech dob. Teď s dalším faceliftem současné 911 jeho cena jistě dále poroste
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 11 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
včera
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
