Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední Hamiltonův krok svědčí o tom, že se s prohrou v posledním závodě pořád nevyrovnal
19.12.2021 | Petr Miler
Po závodě působil velmi vyrovnaně, blíže realitě se ale zdají být slova jeho šéfa Toto Wolffa, podle nichž se se způsobenou bolestí nikdy nevyrovná. Nyní z trucu přestal být sledujícím oficiálního instagramového kanálu Formule 1, to zní až trochu dětinsky.
Je to něco, o čem se z podstaty bude hovořit ještě velmi dlouho, neboť šlo o neuvěřitelné rozuzlení neuvěřitelně zamotané sezóny. Kdyby někoho napadlo natočit film, ve kterém se dva rivalové o titul mistra světa Formule 1 přetahují v průběhu dlouhé sezóny o pár bodů, nakonec nastoupí do posledního závodu s naprosto stejným stavem (dokonce na půlbody) a ten rozhodne až jeho úplně poslední kolo, všichni by to označili za projev příliš bujné fantazie scénáristů. Přesně to se ale letos stalo.
Zmiňovali jsme se o tom už několikrát, a tak dnes jen zopakujme, že vítězem se stal Max Verstappen poté, co Lewise Hamiltona stihla opravdu velká smůla. Závod měl pár kol před koncem ve svých rukou s bezpečným náskokem na Verstappena, nehoda Nicolase Latifiho jej ale vynulovala a ještě dovolila Maxovi V. zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky. Kdyby to byl býval udělal Hamilton, nejspíše by vyhrál, Mercedes se ale rozhodl vsadit na to, že závod se dojede za safety carem a nechtěl tak riskovat ztrátu pozice.
To se ale nakonec nestalo a byť kontroverze okolo zmatečného postupu vedení závodu v případě vyrovnání pole a ponechání jezdců o okolo zpět předjet safety car byla zbytečná, Mercedes se podle nás vzteká zbytečně. Když si poslechnete konverzaci Lewise Hamiltona s technikem Peterem Bonningtonem z posledních kol níže, uslyšíte sami, že Mercedes od začátku počítal s tím, že tohle se stane a Lewis H. bude mít nizozemského rivala za zády, pokud se závod znovu odstartuje. Že FIA pole nejdříve srovnat nechtěla (což by bylo krajně neobvyklé) a nakonec zvolila jakési polovičaté řešení, je nešťastné, kdyby ale standardně jezdce o kolo zpět nechala projet dříve, výsledek by byl tentýž.
Pro Hamiltona to byla tak či onak nepochybně smolná, smutná a frustrující shoda okolností, ale stalo se to, i tohle je motorsport. Po závodě se zdálo, že se s tím srovnal velmi rychle . usmíval se, poblahopřál Verstappenovi, od té doby ale kolem sebe má hradbu mlčení (nebyl ani na oficiální tiskové konferenci po závodě) a dodnes jsme o něm neslyšeli. Zmínil se o něm jen Toto Wolff při pozdějším online vyjádření pro tisk, kde popsal Hamiltonovu frustraci a nejistotu nad tím, zda ještě vůbec bude závodit. Zdálo se to trochu přehnané, od začátku to vypadalo spíš tak, že dětinsky se vzteká Wolff a Hamilton to bere s nadhledem, nakonec to ale tak být nemusí.
Kolegové z Essentially Sports si všimli, že ač Hamilton dál mlčí (na svém Instagramu pro více jak 26 milionů sledujících nezanechal od kvalifikaci v Abú Zabí ani jednu zprávu) a vynechal pro něj povinnou účast na závěrečném galavečeru FIA (vynechal ji i Wolff, ale ten tam být nemusel, konstruktérskou trofej převzal šéfdesignér stáje), právě na Instagramu si odhlásil sledování oficiálního kanálu Formule 1. To je skoro fascinující krok. Představte si, že jste právě smolně přišli o osmý titul mistra světa F1, celý týden neřeknete slovo tisku ani fandům a jedna z věcí, kterou uděláte, je, že se přece jen přihlásíte na Instagram a přestanete sledovat oficiální kanál F1? Působí to podivně a je zjevné, že Hamilton se s prohrou nevyrovnal tak snadno, jak se z jeho první reakce mohlo zdát.
Tak či onak se toto stalo a až další dny ukáží, v jakém je Lewis H. rozpoložení. Někteří tento krok interpretují jako proces vedoucí k tomu, že oznámí, že hořkou pilulku spolkl a je připraven znovu bojovat. A jiní tak, že další zprávou bude oznámení konce kariéry jako definitivní „msta” FIA. Obojí je možné, do hlavy britskému šampionovi teď asi nikdo nevidí.



Lewis Hamilton se po Velké ceně Abú Zabí zdál být nad věcí, ale zjevně není. Nebaví se s nikým a během týdne se FIA „pomstil” tak, že si odhlásil odběr příspěvků z oficiálního kanálu Formule 1. Foto: Mercedes-AMG F1
Zdroj: Essentially Sports
Bleskovky
Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy
dnesAuto létající v běžném provozu rychlostmi okolo 270 km/h nemusí stát miliony, jedno takové se ukázalo v akci
12.5.2022Je čas zahájit odpočítávání, doba nových Škod za 2 miliony Kč je už jen 6 688 korun daleko
11.5.2022
Nové na MotoForum.cz
- Jezdecké rošády u Pederciniho 12:00
- MotoE: Vyhráli Casadei a Aegerter 10:00
- Salač si připsal jeden bod včera 20:57
- Vítězný letošní hattrick pro «Bestiu» včera 14:43
- Moto2 vyhrál ve Francii Augusto Fernandez, 15. Salač včera 12:58
Nejnovější články
Němci vybírali nejlepší obyčejné SUV pro 7, Škodu Kodiaq postavili proti největším soupeřům
před 5 hodinamiNové SUV zkouší oslnit neobvyklým pojetím interiéru, svou zvláštnost nedává na první pohled znát
před 6 hodinamiKonec neomezené rychlosti v Německu se nečekaně přiblížil, i když je vládní koalice proti
před 8 hodinamiLevné, až 544koňové čínské auto míří do Evropy, na svůj výkon stojí neuvěřitelně málo
před 9 hodinamiHra se otočila. Úřady teď samy žádají soud, aby dovolil odplout zadržované ruské jachtě za 8 miliard
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva