Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pravá identita této ohyzdnosti vás přivede k slzám. Někteří lidé nemají vkus
4.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když tento výtvor zahlédnete poprvé, řeknete si cosi šílené úpravě, kterých jste už viděli spoustu. Jenže za základ tady posloužilo opravdu krásné auto.
Také patříte k těm, pro které je Jaguar E-Type jedním z nejkrásnějších aut historie? V takovém případě vám fotky níže dost možná způsobí celoživotní trauma. Ukazují totiž, co lze E-Typu provést, chybí-li vám špetka úcty k práci automobilových designérů, vkus či soudnost.
Autorem této zrůdnosti je podle muž z USA jménem Peter Harris, který se 40 let zabývá zakázkovými stavbami automobilů. Příběh tohoto vozu v jeho současném stavu se začíná psát před více než 30 lety a jedinou polehčující okolností je, že do Harrisových rukou dostal po nehodě, při které šel přes střechu.
I to by ale jistě šlo opravit do původního stavu, svět by nepřišel o jeden E-Type Coupé z roku 1968. Harris však odstranil střechu a místo původního britského motoru namontoval pod kapotu 4,9 V8 od Fordu. Pak nějakou dobu jezdil, než odešla převodovka, načež vůz prý roky stál bez hnutí. Až do doby zhruba před osmi lety.
Tehdy se k Harrisovi dostal Oldsmobile 442 z roku 1971, který byl silně upraven - místo sériové zadní nápravy měl přední nápravu z Cadillacu s předním pohonem, ovšem místo motoru Cadillacu byl nainstalován 7,5 V8 s kompresorem. Byla to prý zábava, takže Harris tohle celé vyndal z Oldsmobilu a nainstaloval do Jaguaru. Musel rozřezat jeho prahy a upravit pomocný rám s novým motorem, aby do sebe všechno pasovalo, ale fungovalo to.
Následně místo 7,5 V8 přišlo něco ještě většího - přeplňovaný motor Cadillac o objemu 8,2 litru. Původní přední náprava Jaguaru už tehdy na světě nebyla, tak dostal tuhou nápravu Speedways, modernější řízení a kotoučové brzdy s posilovačem na všechna kola. Také zadní odpružení (kdysi tedy přední z Cadillacu) bylo vylepšeno o moderní tlumiče a pružiny.
Obrovský kompresorový motor se prý po čase ukázal jako příliš, takže putoval pryč a místo něj dostalo tohle „Harrisovo monstrum” 5,7 V8 od Chevroletu s rychloprůchozími hliníkovými hlavami Edelbrock. Tato změna proběhla před dvěma lety a motor od té doby ujel asi 1 000 km. Převodovka zůstala z Cadillacu, je to automatický tříkvalt Turbo-Hydramatic 425, a má prý najeto asi 4 800 km.
Po pravdě, umístit takhle motor dozadu není úplně špatný nápad pro auto na zábavu. Co z toho dělá kacířství, je fakt, že za základ posloužil Jaguar E-Type, místo aby si člověk, který má prý bohaté zkušenosti se stavbou zakázkových aut, vyrobil vlastní trubkový rám a do něj nacpal tohle pohonné ústrojí, sedačky a přední nápravu.
Aby toho nebylo málo, přední světla jsou z Fordu Taurus z roku 2004, zadní světla jsou LEDky od firmy Speedways, kola jsou značky Centerline a palubní deska je vyrobena z javorového dřeva. To, co po stranách vypadá jako výfuky, jsou trubky chladicího systému vedoucí do a z chladiče, který zůstal pod přední kapotou.
Podle inzerátu na eBayi, kde je tato věc aktuálně k mání, je jediný důvod prodeje auta to, že Harris stárne a špatně se mu do něj nastupuje. Požaduje za něj neuvěřitelných 80 tisíc dolarů, tedy asi 2 milionu korun, v aukci mu ovšem lidé nabízejí zatím maximálně 6 200 dolarů, tedy asi 152 tisíc korun.
Doufáme, že se Harris při každém pohledu na ceny zrenovovaných E-Typů mlátí do hlavy původní řadicí pákou, že kvůli šíleným experimentům přišel o ohromné peníze. A kdybychom měli na rozhazování, tuhle zrůdnost bychom koupili a rituálně spálili ještě na Harrisově dvorku. I když, možná ani takto zdevastovanému E-Typu bychom to nebyli schopni udělat...






















Naštěstí je E-Typů na světě ještě docela dost
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 8 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva