Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy bohatých: jak rozlišit klíče k několika Ferrari, když jsou všechny stejné?
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když máte víc aut, klidně i od jediné značky, klíče mají často různé. Máte-li ale doma tři Ferrari, máte nejen štěstí, ale i potíž - jak odlišit totožné klíče.
Jsou problémy, které běžného smrtelníka netrápí a ani ho zřejmě nenapadne, že by někoho trápit mohly. Ostatně, na člověka, který si může dovolit několik aut značky Ferrari včetně toho úplně nejdražšího, asi nemáme ve zvyku hledět jako na osobu stíhanou potížemi. Jenže pokud si pořídíte několik nových modelů se vzpínajícím se koníkem ve znaku, jeden problém tu opravdu vyvstane - jak odlišit jejich klíče.
Je to zvláštní, ale i když toto nemají ve zvyku ani mnohé nepříliš prestižní automobilky, Ferrari už léta vyrábí a ke všem svým vozům dodává jeden jediný klíč. Je docela obyčejný, klasický kovový a zasouvá se běžně do zapalování. Má červenou „rukojeť” s tvarem trochu připomínajícím rotační píst Wankelova motoru a dostanete ho opravdu úplně ke všem modelům od Californie po LaFerrari.
Když tedy máte víc novějších Ferrari než jedno a nechcete mít na klíčích žádné přívěšky, je potřeba klíče nějak odlišit. Můžete si je vyvěsit do skříňky, vyrobit si štítky a tenhle systém dodržovat. Nebo na ně můžete mít zvláštní poličku a vždycky na ni odložit klíč spolu s „malým techničákem” - či jeho ekvivalentem, používaným v dané zemi. Můžete vymyslet spoustu podobných věcí, které budou vzhledem k úrovni vozu dostatečně šik a nebo... to udělat jako majitel matně modrého LaFerrari z Kalifornie.
Už provedení jeho auta (je to snad jediné takto vybarvené LaFerrari přímo z továrny) a vůbec způsobem, jakým komunikuje s okolím (viz níže v galerii) naznačuje, že to bude dost svérázný člověk. A také svůj nepořádek v klíčích vyřešil poměrně svérázně - popsal je fixem. Prostě na každý klíč napsal, k jakému autu patří. Po pravdě řečeno, působí to trochu humpolácky, i v autobazarech a prodejnách aut na tohle používají aspoň přívěšky z železářství. Je to ale jistě funkční způsob...
Fotografie pochází od člověka, který si říká buckblu a tuhle svou přezdívku si nechal vyrazit i na registrační značku svého LaFerrari, pochopitelně modrého. Fotek auta i dalších věcí vystavuje víc a najdete je níže. Mimo jiné si na nich můžeme prohlédnout, jak vypadá přístrojový štít, když se u LaFerrari rozsvítí kontrolka motoru. Nebo na videích můžete spatři fungování aktivní aerodynamicky vozu. Či jak jej vylepšit po vzoru Přemka Podlahy, podívejte se i na to...

Jak odlišit klíče od svých několika Ferrari? Toto je velmi neotřelý, ale účinný způsob
Toto jsou dvě z aut, ke kterým patří - modrému LaFerrari a modrému Ferrari F12. V obou případech jde o tovární barvy
Modré LaFerrari se opravdu jen tak nevidí
Přehlédnout jej na parkovišti je obtížné i přes drobné fyzické rozměry
Tovární barva znamená modré detaily na všem, i v interiéru, tedy až na onen klíč. Mimochodem, „pouze” iPhone SE si prý majitel koupil proto, že dal všechny peníze za LaFerrari...
LaFerrari je hybrid, takže v Kalifornii může využívat vyhrazených pruhů pro vozidla s nízkými emisemi
Kdo říká, že Ferrari nemůže posloužit i rodině...
Ne všechny dny s tímto vozem jsou krásné, ovšem
Fungování jednoho z aktivních aerodynamických prvků v praxi je fascinující
Ne každý by to čekal, ale i LaFerrari nechává svými nedokonalostmi prostor pro realizaci domácím kutilům
Zdroj: buckblu@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 2 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 4 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto nebo letadlo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinamiSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch