Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nová Dacia Duster skoro stejná jako ta stará? Tady je nové vysvětlení
19.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že nový Duster není až tak nový, bylo jasné už při jeho odhalení. Proč je tomu tak, mateřský Renault párkrát zkusil vysvětlit, slova jeho šéfa zní rozumněji.
Odhalení nové Dacie Duster jistě zklamalo ty, kteří se těšili na jakkoli výraznější designovou nebo alespoň technickou proměnu. Duster prostě jiný není, i když si říká nový - změny na něm musíte hledat lupou a přesto jich nenajdete mnoho. A ani živý kontakt nedělá jiný dojem, třebaže interiér připomínající ty od Audi je zcela nový. Pokud se automobilka vydala takovým směrem záměrně, musíme se pídit pod důvodech.
Mateřský Renault se nyní vytasil s novým vysvětlením, které je alespoň o trochu méně bizarní, než ta předchozí. Jean-Christophe Kugler, viceprezident Renaultu mající pod palcem evropské aktivity firmy a tedy i celou Dacii, říká, že se rumunská automobilka ptala stávajících i potenciálních zákazníků na sociálních médiích, kde vůz vylepšit. A zákazníci prý po jakkoli podstatnějším odklonu od dosavadního řešení netoužili.
Je pochopitelné, že pokud vůz bodoval nabídkou pohonu všech kol a víc než slušnou průchodností terénem za velmi nízkou cenu, automobilka chtěla tuto atraktivitu zachovat. Musela ale nutně vůz udělat stejný skoro po všech stránkách? „Od roku 2004 jsme prodali 4,5 milionu Dacií a od zákazníků jsme se dozvěděli, že Duster je ikona s jen velmi specifickými oblastmi, kde by bylo možné ho vylepšit.,” uvádí Kugler.
„Zeptali jsme se tedy, co je důležité. Byla to příležitost ke změnám, ke zlepšením, ale se zachováním strategie nabídnutí co nejvíc muziky za málo peněz,” pokračuje. Zákazníci tedy firmě řekli o vylepšeních v několika různých oblastech, žádné ale nesahaly do podstaty vozu. Chtěli vylepšit elektrický posilovač řízení s cílem řízení zpřesnit, zlepšit komfort sedadel, snížit hluk v kabině a přemístit dotykový displej infotainmentu tak, aby se dal lépe používat. Jinak prý chtěli zachovat design, který si na nic nehraje.
Kugler dále vyzdvihl novinky jako asistent rozjezdu do kopce a sjezdu s kopce, kamery okolo auta nabízející 360° rozhled a digitální kompas, které mají Dusteru přidat na schopnostech v terénu, i takové věci prý lidé chtěli. „Geny Dusteru říkají, že musíme nabídnout nějaké schopnosti v terénu. Ty jsme, i na přání stávajících zákazníků, nyní mohli vylepšit,” konstatuje
To, co se mělo změnit, jsou opravdu detaily, a tak právě na ty Dacia sáhla. Na zbytek nikoli. A problém s tím zjevně nemá. „Naše místo v rámci aliance Renault-Nissan nám dovoluje používat nové technologie ve chvíli, kdy se to vyplatí a kdy je spolehlivost těchto technologie prověřená. Nejsou to kompromisy,” uvedl také Kugler k obecně starší technice v útrobách vozů Dacia.
Nový Duster je tedy stejný jako ten starý, jen o něco lepší, protože to tak zákazníci chtěli. Čas ukáže, jestli je to správný přistup a jestli nový-nenový vůz nezastará příliš rychle. Soudě podle dosavadní odezvy bychom ale řekli, že to bude znovu hit. Snad tentokrát i s lepší odolností proti korozi...























































Tohle opravdu je nový Duster, byť to na první pohled těžko poznat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Překvapení v MotoGP: Maverick Viňales včera 16:24
- Salač dominoval pátku v Mugellu včera 15:22
- Začalo Mugello včera 14:57
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici 19.6.2025
- Pre GP Mugello 19.6.2025
Nejčtenější články
Fiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
21.5.2025Němci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
21.5.2025Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
22.5.2025Audi vážně rozprodává části své firmy, dokonce prý ziskové. Jeho situace musí být ještě horší, než se zdá
22.5.2025Porsche to „dokázalo”, už čtvrtý měsíc v roce prodeje nového elektrického Macanu meziročně klesají. Teď uznává: Chtěli jsme to, co zákazníci ne
22.5.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.21. 02:15 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus