Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025 | Petr Miler
Optikou současné nabídky Škody je to vzhledem k tehdejším poměrům skoro nepochopitelné auto, za podobně nestandardní pak lze označit jeho dosavadní historii. O to zajímavější koupí je, možnost v roce 2025 pořídit tento vůz po prvním majiteli ve velmi zachovalém stavu je zcela výjimečná.
Tyhle časy jsou dnes naštěstí pryč, je tomu ale jen pár let, kdy koupit si nové auto, které opravdu chcete, bylo bez postavení, kontaktů nebo ochoty zaplatit citelně víc skoro nemožné. Po odeznění koronavirové krize se na většinu žádoucích verzí nových aut čekalo velmi dlouho, navíc jste i tak museli přijmout, že nebudou přesně taková, jaká je chcete - některé prvky výbavy prostě nebyly dostupné. Na druhou stranu ale platilo, že když jste byli „někdo”, svého jste se stejně domohli. Však auta se pořád vyráběla, jen jich nebylo dost vzhledem k tomu, kolik lidí si je chtělo koupit.
Podobně tomu bylo v časech komunistické ČSSR, kdy z žádoucích verzí aut též nebylo běžně k dostáni nic. Škoda 105 nebyl až takový problém, na model 120 se dalo počkat, taková 130 už byla ale nedostupným zbožím. A na kupé Rapid to chtělo hodně dobré známé nebo spoustu bonů, v Tuzexu šlo tohle auto koupit docela dobře. Anebo stačilo netoužit po něm za železnou oponou - režim prahnul po valutách a devizách a vrcholné verze zastaralých škodovek byly tím jediným, co se na západ od našich hranic dalo aspoň s relativním úspěchem prodávat.
Tak se stalo, že si v roce 1988 někdo z Němců pořídil kupé Rapid 130 v barvě, která z fotek níže vypadá jako tzv. kamenná hněď. Byla to vždy parádní verze, jen lepší kousky dostaly tovární „rychlé pruhy” na bocích (jsou na autě skutečně už z výroby) nebo střešní okno přímo od automobilky. Vůz také původně měl elektrony Apollo, ty se ale dneška nedožily. Pravda, pořád to není exemplář „v plné polní”, svého času šlo koupit třeba i opěrky hlavy vzadu a další drobnosti, které tady chybí, ale i tak - u nás to byl nesplnitelný sen mnohých.
Chcete-li si jej splnit dnes, toto je vzácná možnost, jak se dostat k naprosto originálnímu vozu. Původní majitel totiž v roce 1988 auto koupil a nechal si ho dodnes. Za celých 37 let s ním najel jen 89 tisíc km, což samozřejmě není nic, také jsou to ale jen asi 2 tisíce km za rok. Většinu času tak auto trávilo v garáži, podle čehož vypadá - není jako nové, je ale velmi, velmi zachovalé.
Je škoda ne zcela originálního stavu, ale prvků navíc není tolik, aby to nebylo vratné. Auto je teď jinak možné koupit nejen v pěkné kondici, ale i se všemi „dobrotami”, které nám komunisté svého času nechtěli dopřát. Motor 1,3 s 59 koňmi, pětistupňová převodovka, zadní víceprkové zavěšení, dvojice zadních mlhovek (také tovární standard), nastavitelný cyklovač stěračů... Možná se smějete, ale tohle bylo i na 80. léta ještě docela dobré auto a zde je možnost chopit se jej ve stavu stále vlastně zánovního, z valné většiny originálního kusu zjevně s minimem koroze i opotřebení.
Cena za tuhle legraci? Krutých 19 900 euro, tedy skoro půl milionu Kč. Žádná láce, to ne, ale... Vsadíme se, že když tento vůz dáte do originálního stavu a na dalších 37 let jej zavřete znovu hlavně do garáže, vytáhnete jej ven jako multimilionáři, snad nevyhnutelně.



























Pozoruhodné auto s pozoruhodným životním osudem je tato Škoda Rapid 130 původně prodaná v Německu. Dnes je v pěkném originálním stavu právě tam na prodej s kilometráží, kterou jiná auta zvládnou za pár let i při omezeném využití. Autohaus Werner, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Werner GmbH@Mobile.de
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včeraNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Aragónu bez Ai Ogury včera 22:13
- Pre GoPro Grand Prix of Aragon včera 11:55
- Další vítězství Michaela Dunlopa 4.6.2025
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
- Vítězem Stocků Harrison 3.6.2025
Nejnovější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
včeraZájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraVyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
včeraVe své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva