Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel najel se Škodou Superb TDI 765 tisíc km a až teď ji prodává. Je na kaši, ale pořád jezdí s původním motorem
28.5.2024 | Petr Miler
Pokud jako jediný majitel najedete s autem takové kilometry, výsledkem snad už musí být pouto na úrovni Stockholmského syndromu. Jinak je ostatně těžké si vysvětlit, jak mohl majitel dál s vozem v tomto stavu jezdit, současně je ale třeba obdivovat, že technicky je pořád fit.
Auta milujeme z mnoha důvodů. A zdaleka ne všechny mají co do činění s nějakou povrchní zábavou za volantem, jde často o ryze praktické záležitosti. Patří mezi ně i to, že s nimi lze překonávat obrovské vzdálenosti během relativně krátkého času, a to kdykoli si usmyslíte. Pokud si třeba dnes večer řeknete, že byste se rádi někdy zase podívali do Paříže, můžete to udělat, hned. A ve středu ráno klidně snídat pod Eiffelovo věží. Můžete namítnout, že existují letadla a jiné zdánlivě efektivnější prostředky, ale který vám reálně dává tuto bezprostřední svobodu to okamžitě udělat a nikoho se na nic neptat? Žádný neznáme, alespoň ne takový, který by takovou možnost dopřával téměř komukoli, nikoli jen hrstce vyvolených.
S ohledem na rozličné životní povinnosti něco takového asi udělá málokdo, ale zjevně existují lidé, kteří to dělají co chvíli. Tedy, pravděpodobně si „jen tak” nesjedou do Paříže, bude to součást jejich pracovních povinností v poněkud menší oblasti, kilometrové nájezdy ale odpovídají. Měli jsme tu třeba VW Passat, který každý pracovní den jezdil 1 200 kilometrů, což je naprosto neuvěřitelná hodnota, to na cestu z ČR do Francie i vystačí. Dnes vám ukážeme auto, které jezdilo s o něco menší intenzitou, ale zajímavé je i tak. Jezdilo pro změnu o trochu delší dobu, a tak to s kilometry dotáhlo ještě dál. A je pozoruhodné, že po celou tu dobu patřilo jedinému člověku.
Jde o Škodu Superb druhé generace, která byla poprvé registrována v únoru roku 2011. Aktuálně tedy jde o 13 let starý vůz. Když podobné auto jezdí 30 tisíc kilometrů za rok, je to hodně, jde-li tedy o kousek soustavně ježděný po tak dlouhou dobu. Narazit na Superb II, který za 13 let najel okolo 400 tisíc km v rukou několika lidí, tedy není nic až tak samozřejmého. A pokud se to stane, obvykle jde o auto, které najelo 200 nebo 300 tisíc km v rukou prvního vlastníka během prvních pár let a pak po obvyklých 10 tisících km za rok během zbylých deseti. Tento kousek je úplně jiný.
Najel už 765 tisíc km a přitom po celou dobu své existence patřil jedinému člověku, který se nepřekvapivě zabývá zajišťováním přepravy jiných lidí. A ten s ním prostě jezdil a jezdil. Zvládl kolem 60 tisíc km rok co rok, 5 tisíc km každý měsíc, pořád s jedním autem, pořád dokola. A vůz za celou tu dobu nepotřeboval výměnu jediné klíčové s drahé technické součásti - zejména motor a převodovka jsou pořád původní a prý pořád v bezvadném stavu. Stačí sednout a jet, říká současný prodávající.
Snad mu i věříme, ale sednout do čeho? Je až neuvěřitelné, v jak vizuálně mizerném stavu auto je. Snad na všech myslitelných místech obouchaný interiér bychom ještě přešli, ale interiér je jedním slovem na kaši. To je pojízdný chlív - auto má rozdrbané vše od obšití volantu až po čalounění sedadel, všechno je špinavé, poničené. Na jednu stranu chápeme, že se o to postarali hlavně klienti majitele, ale skoro se divíme, že do takového auta na závěr jeho éry ještě někdo sedl. Nejsem žádná „fajnovka”, ale takového auta se snad i štítím.
O to víc je ale třeba obdivovat, že tenhle Superb pořád hrdě jezdí. Nedá se čekat, že by se zbylé části od majitele dočkaly o mnoho laskavějšího přístupu, přesto fungují a jsou zřejmě připraveny fungovat dál. Nevíme, kdo si tohle auto koupí, ale k mání na každý pád je jako nejlevnější pojízdný Superb II s motorem TDI v prodeji. Má pod kapotou bohužel nejslabší jedna-devítku s výkonem 105 koní s manuálním pětikvaltem, ale jak vidno, zrovna tato nudná kombinace vydrží všeho.
Váš může být za 2 950 Eur alias 72 tisíc Kč a nedovedeme si představit, co by nás přimělo jej koupit. Pokud ale toužíte mít auto s milionový nájezdem, za 72 tisíc dostanete „slušně rozdělanou práci”. Pořádné čistění a výměna několika dílů v interiéru z něj možná ještě udělá vůz, ve kterých těch zbylých 235 tisíc km přežijete se ctí...















Tento Superb II vypadá opravdu bídně, má ale za sebou 765 tisíc km. Zvládl je v rukou jediného majitele, který se staral aspoň o techniku tak, aby původní motor a převodovka i po takové zátěži dál sloužily bez odříkání. Foto: Faizi Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Faizi Automobile@Mobile.de
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 9 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 10 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 11 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva