Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Range Rovery se někde kradou tak moc, že je pojišťovny odmítají pojistit za jakoukoli cenu
23.2.2023 | Petr Miler
Říká se, že pojistit se dá všechno, neboť vždy existuje cena reflektující míru rizika, která přijde přiměřená pojišťovně i jejímu klientovi. Jak vidno, i z tohoto pravidla existují výjimky.
Už léta se mluví o tom, že majitelé Range Roverů nemohou mít klidné spaní, neboť na nejrůznějších místech světa se tato auta kradou mnohem častěji než jakákoli jiná. V případě odkazované statistiky platilo, že 2,5 procentům vlastníků - tedy každému čtyřicátému majiteli Range Roveru - byl jejich vůz ukraden. Stejná čísla přichází prakticky z celého světa, úplně nejdál ale situace zašla v britské metropoli, v Londýně.
V celé Británii je zájem zlodějů o Range Rovery enormní. Tento vůz byl loni odcizen v 5 200 případech, což z něj dělá druhé nejvíce kradené auto absolutně (!) a bezpečně první relativně. Jaguar Land Rover, tedy automobilka stojící za jeho výrobou, o problému ví, zatím se ale nezdá, že by dosáhla zlepšení situace. „Jsme si vědomi dopadu, který má tato kriminalita na dostupnost možností pojištění pro některé naše klienty. Proaktivně spolupracujeme s příslušnými zainteresovanými stranami, včetně poskytovatelů pojištění, abychom prokázali, jak zlepšujeme zabezpečení vozidel a poskytujeme opatření proti tomuto typu činnosti. Doporučujeme klientům, aby využili všechna dostupná opatření k ochraně svého vozidla, včetně aktivace naší aplikace Remote a její sady bezpečnostních funkcí včetně Guardian Mode, která monitoruje vozidlo a poskytuje upozornění, pokud bylo auto odemčeno,” řekl k věci mluvčí firmy pro Autocar.
Tento stav pochopitelně znamená, že pojištění je velmi drahé, neboť jeho cenu ve výsledku neurčuje nic jiného než průnik ceny vozu a pravděpodobnosti jeho odcizení. Někteří majitelé Range Roverů by to možná ještě snesli, přinejmenším v Londýně ale situace zašla už tak daleko, že pojišťovny odmítají tyto vozy pojistit zcela, a to bez ohledu na nainstalované zabezpečení, sledovací systémy a další prostředky, které mohou krádežím zabránit. A když už se někdo najde, žádá za pojištění naprosto nesmyslné sumy. Autocar informuje, že za pojištění Range Roverů některé pojišťovny žádaly v přepočtu i 296 tisíc, 538 tisíc a v extrémním případě dokonce 1,022 milionu Kč za rok. To jsou sumy ze světa Bugatti, ne stále relativně běžných SUV.
Podle Thatcham Research, výzkumného centra, které pojišťovny v Británii využívají pro získávání a sdílení údajů, řekne klientům z Londýna prosté „ne” hned devět z deseti pojišťoven. Ukrást nový Range Rover na ulici totiž pro lapky není zas takový problém, zneužitím systému bezklíčového vstupu a startu to jde velmi snadno. A o zbytek se postará zájem o ukradené vozy i náhradní díly na ně v podsvětí.
Pokud tedy přemýšlíte o nákupu nového Range Roveru, raději se předem zeptejte, na kolik vás vyjde jeho pojištění v místě, kde žijete. Mohlo by se jinak stát, že skončíte jako majitelé citovaní Autocarem - někteří zjistí, že své auto nepojistí vůbec, další musí váhat, zda za něj budou schopni či ochotni platit další klidně statisíce za rok.



Range Rover je extrémně častým terčem britských a zejména pak londýnských zlodějů aut. Většina pojišťoven je tak zcela odmítá pojistit, zbylé žádají absurdní sumy. Foto: Land Rover
Zdroje: Autocar, Thatcham Research
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 2 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch