Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto autem jezdil 23 let a 575 tisíc km jediný člověk. Proč, pochopíte
27.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když někdo po 23 let jezdí se stále tím samým autem, okolí ho má za chudáka neschopného vydělat si na jiné. Tomuto člověku ale můžeme jen závidět.
Dokážete si představit, že byste za volantem jednoho auta strávili polovinu svého dospělého života? A nemyslíme nyní ty případy, kdy si šedesátník koupí novou Felicii a s 20 km ujetými každý víkend do kostela a zpět a už s ní vydrží až do konce svých dnů. Mluvíme o běžném, každodenním používání auta, kdy rok co rok najedete nikterak enormních, ale přesto slušných 25 tisíc kilometrů.
Taková představa na první pohled moc krásně nezní, neboť evokuje představu o člověku, který si po dekády není schopen vydělat ani na další nový vůz. Takové lidi budeme mít tendenci litovat, jenže člověku, kterému patří stroj na fotkách, můžeme jen závidět. Více jak dvě dekády totiž strávil za volantem jednoho z nejúžasnějších Mercedesů a byl pro něj tak dobrý, že nic jiného prostě nechtěl. A prodává ho až nyní za částku, která z něj dělá všechno, jen ne sociální případ.
Fanoušci starých Mercedesů už jistě poznali, o co tu běží. Takovým netřeba představovat model E 60 AMG generace W124. Je to jakási evoluce ikonického 500E, který byl vyvinut u Porsche, a vznikl v 90. letech ještě jako tuning - AMG tehdy sice s Mercedesem úzce spolupracovalo, ale součástí automobilky ještě nebylo. E 60 AMG vzniklo v pouhých 45 kusech.
Číslo 60 v názvu odkazuje na šest litrů objemu motoru. Pod kapotou je osmiválec M119, který standardně produkoval 381 koní a 580 Nm, ovšem AMG bylo na zvláštní přání údajně schopno výkon zvednout na 404 koní a 616 Nm. Na stovku to tomuhle supersedanu trvalo se „standardním” výkonem 5,4 vteřiny a maximálka byla - nečekaně - 250 km/h.
Spousta Mercedesů 500E a pozdějších E 500 byla později odeslána do Affalterbachu, aby pod kapotu namontovali silnější šestilitrový motor. Těchto „falešných” E 60 AMG se dá na trhu leckdy najít víc než originálních kousků. Ty poznáte podle položky s kódem 957 v seznamu výbavy - je tak označen balíček vylepšení AMG. Jestli se díváme na kus z prvního nebo druhého ranku, nevíme jistě, i když prodávající tvrdí, že jde o originál. To tu ale není až tak podstatné.
Bez ohledu na tento aspekt před námi nestojí jen tak nějaká E 60 AMG, která by celý život stála v garáži, jako kousek, na který jsme se mohli podívat v únoru tohoto roku. Tenhle vůz naopak celý svůj život jezdil. V rukou jediného majitele najezdil od roku 1993, kdy byl vyroben, 575 tisíc kilometrů. Ten si jej po celou tu dobu prostě užíval a také se o něj pečlivě staral - na svůj nájezd vypadá tato E 60 AMG pořád k světu, i když pár oděrek na rozích nárazníků najdeme.
Podle dostupných zpráv bylo všech 45 kusů E 60 AMG vyrobeno v modelových letech 1992 a 1994. Některé tedy budou mít původní karoserii, jiné omlazenou. Prodávaný kus patří do první skupiny. Všimněte si rozdílů v přední masce a ve víku zavazadelníku na fotkách níže.
Tenhle modrý kousek byl prvně registrován v červenci roku 1993 a od té doby sloužil člověku, který jej má dodnes. Proč se jej v tuto chvíli rozhodl prodat, netušíme, víme ale, že o něj bylo řádně pečováno, aby takový kilometrový proběh zvládal jako zamlada. Už z toho lze očekávat, že v najíždění dalších tisíců kilometrů bude klidně pokračovat, pokud mu zůstane špičková i údržba. Chcete-li se ho ujmout, můžete, cena ale není malá - 69 900 Eur, tedy necelých 1,9 milionu korun. Což je také pozoruhodná cifra na vůz, se kterým někdo asi 14krát objel zeměkouli...
O samotnou nabídku tu ale v prvé řadě nejde, spíše nás fascinuje představa strávení dobré poloviny „řidičského života” za volantem takového stroje. Nemluvě o tom, že krom dobrého svezení vás po celé té době čeká prodej za cenu ne zase tak vzdálenou té, za níž jste vůz přes skoro čtvrtstoletím koupili. Schopností zajistit majiteli něco takového se může pochlubit jen naprostá hrstka aut. E 60 AMG je jedním z nich...





Tenhle kousek má za sebou 575 tisíc kilometrů a může být váš










Takhle vypadá faceliftovaný Mercedes E 60 AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
