Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 | Petr Miler
Nemáme nejmenší tušení, co tím chtěl šéf americké automobilky dokázat, ale skutečně to řekl. Možná ještě víc by ho mohlo zajímat, kolik ono čínské auto stojí. A mít na paměti, že Ford prodělává okolo 1 milionu korun na každém voze stejného typu, který prodá násobně dráž.
Pokud máte z některých prohlášení manažerů velkých automobilek zmatek v hlavě a říkáte si, zda se náhodou nezbláznili, tento článek vám ke klidnější mysli určitě nepomůže. Šéf Fordu Jim Farley se totiž objevil v zaručeně nestranném podcastu Fully Charged kanálu Everything Electric Show na Youtube, kde by člověk čekal, že bude velebit nejen elektrickou budoucnost aut, ale především elektrické modely samotné automobilky. S mylnějším očekáváním si ale přiložené záznam celého rozhovoru pustit nelze.
Nevíme, jestli Farley došel k závěru, že se nachází v čínském pořadu, tamní tajná policie mu v počítači našla kompromitující materiály nebo jde dokonce o čínský hologram předstírající, že je šéf modrého oválu, Jim Farley ale začal ve Fully Charged chválit auto čínské konkurence. Něco takového už jsme zažili, když šéfové Fordu byli údajně otřeseni poté, co si vyzkoušeli čínská auta, jenže tehdy šlo o zprávu ze zákulisí, navíc na základě krátké zkušenosti z autosalonu. CEO automobilky ale nyní stejný příběh posunul na docela jinou úroveň.
„Za poslední dva roky jsem absolvoval dvě cesty do Číny, které byly doslova zjeveními,” začal nesměle v vyprávět. „Poslední se týkal auta od Xiaomi. Na západě firmy vyrábějící mobilní telefony nemají automobilové divize. Ale v Číně jsou Huawei i Xiaomi,” pokračoval a záhy vytáhl hlavní trumfy: „O konkurenci nerad mluvím, ale jezdím v Xiaomi. Jedno jsme si nechali poslat ze Šanghaje do Chicaga, už s ním jezdím šest měsíců a nechci se ho vzdát,” uvedl doslova.
„Je to fantastické auto. Prodávají 10, 20 tisíc kusů měsíčně a mají vyprodáno na šest měsíců,” uvedl dále, aby nasypal ještě trochu soli do rány, kterou si sám otevřel. Z uvedeného jste jistě pochopili, že oním autem je Xiaomi SU7, tedy vůz, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Problém pro Farleyho také je, že jej automobilová divize Xiaomi vyrábí extrémně efektivně, na druhou stranu na něm i tak prodělává a prodělávat bude. Navíc nezávislé recenze auto zase tak nevelebí, ostatně někteří majitelé si s ním užili své.
Tak či onak se nám chce říci: „A co?” Ale vážně, co nám tím chce Farley říci? Že má čínskou konkurenci, kterou je třeba brát vážně? Dobře a co s tím chce dělat? Pokus americké automobilky prorazit s elektromobily je totální selhání, když firma za mnoho let nesplnila jediný cíl, který si předsevzala, a na vozech tohoto ražení i letos prodělává přes 1 milion Kč na kuse. Tolik nestojí ani celé Xiaomi. Produkt typu SU7 není schopen modrý ovál v americkém prostředí replikovat v žádném případě, takže to nelze vnímat ani jako snahu motivovat jím řízenou firmu. Je to plácnutí do vody, nic jiného.
Věříme, že u Xiaomi budou mít z takové reklamy velkou radost, je to jako kdyby šéf Coca-Coly velebil Kofolu. U Fordu už ale takovou radost z jeho slov mít asi nebudou. A spíš než: „Čím jezdí?” si budou klást otázku: „Na čem jede?” Jeho vystoupení nám dává pramalý smysl.






Xiaomi SU7 působí jako sympatické auto, to ano, proč ho ale vychvaluje šéf Fordu, nemáme tušení. Foto: Xiaomi
Zdroj: Everything Electric Show@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 9 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejčtenější články
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
