Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Red Bullu chce do Formule 1 zpátky motory V8, argumentuje racionálně
13.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Christian Horner tvrdí, že podniku Formule 1 by jednoznačně prospěl návrat k osmiválcovým motorům. Ne kvůli zvuku, ale kvůli konkurenceschopnosti týmů.
Nebudeme pátrat, jak moc vlastně letošní pravidla ovlivnilo někdejší prohlášení Mercedesu, že ze seriálu odejde, pokud nedojde k downsizingu pohonných jednotek, avšak je jisté, že soutěž o pohár konstruktérů letos vyhraje. Soupeři vedoucí stáje teď chtějí částečně uvolnit vývoj pohonů během následující sezony, aby měli šanci dohnat ztráty. Němci však nechtějí připustit velké změny a zmírnění homologačních předpisů pro motory F1 se brání.
Šéf Red Bull Racing Christian Horner k tomu říká, že by mělo vedení seriálu zvážit opětovné nasazení starých osmiválců namísto současných hybridních jednotek V6 turbo, a to hned z několika důvodů. Předně je jasné, že pokud týmy nedostanou možnost vývoje, pak hrozí, že hrozí zafixování aktuálního rozložení sil po celou éru současných pohonů, což by se podle nás v konečném důsledku jistě podepsalo na dalším snižování už tak nízké atraktivity pro diváky.
Podle jeho slov „je potřeba občas přiznat, že jsme udělali chybu, a já si myslím, že lidé, kteří psali pravidla o motorech, ji udělali.“ Ostatně náklady na vývoj hybridních pohonných jednotek už z královské soutěže motoristického sportu donutily odejít dva týmy (Marussia a Catherham), a to je podle něho velký problém. Navíc i Red Bull má údajně drahý motor, jehož další vývoj je velmi omezený, a tak se tedy dá tušit, že pro jeho další vylepšení bude třeba dalších prostředků, které už by některé týmy nemusely být schopné obětovat.
Horner k tomu dodává že: „Zoufalé situace vyžadují zoufalá řešení, a když se díváte na náklady těchto pohonných jednotek, vyvstává otázka, jak udržitelné je to pro všechny týmy a výrobce?". Je zřejmé, že se jedná o další z argumentací ve sporu s Mercedesem, stejně tak je tu hrozba, že jakmile vedení neumožní výrobcům vývoj alespoň částečně v příští sezoně, je teoreticky možné, že v sezoně 2016 bude startovní čára zase pro všechny stejná.
Vše by to zjednodušil návrat k původním osmiválcům, které jsou nejen relativně levné, ale také vyrovnané po stránce výkonu, jenomže i Horner si myslí, že je jejich návrat nepravděpodobný. Kdyby však uvažovali racionálně, minimálně by takové řešení museli zvážit.



Návrat F1 k osmiválcovým motorům by zase zvýšil atraktivitů závodů, snížil náklady na vývoj a zároveň dostal všechny týmy zase na stejnou úroveň. V současnosti na Mercedes asi nikdo nemá
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
VW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před hodinouSsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 2 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 4 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 5 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring