Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů
18.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tradiční trhy s auty nerostou, zejména segment SUV v jejich rámci ale letí vzhůru. Na čí úkor? Budete se divit, ale do značné míry jde o otevřené modely.
Prakticky v testu každého moderního či spíše módního SUV se ptáme, co vůbec stojí za jejich oblibou. Vždyť povětšinou nejde o auta nabízející atraktivní hodnotu za peníze, obvykle je tomu spíše naopak - ve srovnání s konvenční volbou stejné třídy dostanete vůz větší, těžší, v přímce i v zatáčkách pomalejší, méně provozně efektivní, hůře ovladatelný a navíc dražší. Sázíte-li na vnitřní prostor navíc, pak ne, ten tam není. A kdyby někdo doufal v terénní schopnosti (ve které stejně prakticky nikdo nedoufá...), pak je nutné znovu říci ne, ani ty tam nejsou. Proč tedy taková auta někdo kupuje? A když se přeneseme přes všeakceptující frázi „každé zboží má svého kupce”, pak proč takových lidí přibývá?
Odpověď je zdánlivě jednoduchá: tahle auta se někomu líbí a dotyčným se líbí tak moc, že si za všechny ty funkční ztráty ještě rádi připlatí. To pochopitelně lze přijmout jako důvod, ale neříká to celou pravdu. Segment podobných SUV totiž výrazně roste, ačkoli tradiční trhy stagnují a obliba klasických automobilových koncepcí zase tak moc neklesá - největší část koláče ukusují hatchbacky a kombíky nižší střední třídy (Evropa) a sedany střední třídy (USA). Tak kde se berou zákazníci oněch SUV?
Pochopitelně se rekrutují i z výše zmíněných a dalších tříd, se zajímavým a pro rozumného člověka smířlivým vysvětlením ale přišla studie firmy Autofacts. Ta jednak konstatuje, že na zmíněných dvou trzích (tedy Evropy a USA) v posledních letech razantně klesá obliba otevřených vozů. Konkrétně se mezi roky 2007 a 2013 snížil odbyt těchto aut skoro o polovinu z 827 tisíc kusů na 444 tisíc a jejich tržní podíl se zmenšil z 5,4 na 3,3 procenta. To je skutečně masivní pokles a není divu, že automobilky tento segment opouštějí a výrobci skládacích či plátěných střech jako Webasto, Magna a Valmet třou bídu s nouzí. Zajímavější ale je, co si zákazníci těchto aut kupují místo svých kabrioletů.
Zmíněná studie tvrdí, že většina klientů těchto aut v uplynulých letech přešla právě k SUV a crossoverům všeho druhu. Jen oněch 400 tisíc zákazníků by na boom těchto let nestačilo, je to ale pro SUV podstatná vzpruha a pro nás konečně pochopitelné vysvětlení, kde se zákazníci crossoverů také berou. Pokud si totiž někdo kupuje kabriolet, zajímá ho na autě více než jeho jízdní či jiné podobné funkční vlastnosti to, jaký dělá dojem na okolí. A pokud právě takoví lidé přišli na to, že lepší dojem udělají s „něčím velkým”, je celkem srozumitelné, že je stejně jako u kabrioletů primárně nezajímá, jaký bude mít jejich vůz jízdní vlastnosti či spotřebu.
Zřejmě to nevysvětluje, proč jsou populární auta jako Renault Captur či Peugeot 2008, alespoň střípek do mozaiky vysvětlení ovšem zmíněná studie skýtá...
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 1 - Test BMW X6 M 2012 LCI 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 2 - Test BMW X6 M 2012 LCI 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 3 - Test BMW X6 M 2012 LCI 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 4 - Test BMW X6 M 2012 LCI 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 5 - Test BMW X6 M 2012 LCI 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 6 - Test BMW X6 M 2012 LCI 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 7 - Test BMW X6 M 2012 LCI 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 8 - Test BMW X6 M 2012 LCI 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 9 - Test BMW X6 M 2012 LCI 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 10 - Test BMW X6 M 2012 LCI 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 11 - Test BMW X6 M 2012 LCI 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 12 - Test BMW X6 M 2012 LCI 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 13 - Test BMW X6 M 2012 LCI 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 14 - Test BMW X6 M 2012 LCI 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 15 - Test BMW X6 M 2012 LCI 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 16 - Test BMW X6 M 2012 LCI 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 17 - Test BMW X6 M 2012 LCI 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 18 - Test BMW X6 M 2012 LCI 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 19 - Test BMW X6 M 2012 LCI 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 20 - Test BMW X6 M 2012 LCI 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 21 - Test BMW X6 M 2012 LCI 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 22 - Test BMW X6 M 2012 LCI 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 23 - Test BMW X6 M 2012 LCI 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 24 - Test BMW X6 M 2012 LCI 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 25 - Test BMW X6 M 2012 LCI 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 26 - Test BMW X6 M 2012 LCI 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 27 - Test BMW X6 M 2012 LCI 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 28 - Test BMW X6 M 2012 LCI 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 29 - Test BMW X6 M 2012 LCI 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 30 - Test BMW X6 M 2012 LCI 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 31 - Test BMW X6 M 2012 LCI 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 32 - Test BMW X6 M 2012 LCI 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 33 - Test BMW X6 M 2012 LCI 33](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 34 - Test BMW X6 M 2012 LCI 34](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 35 - Test BMW X6 M 2012 LCI 35](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 36 - Test BMW X6 M 2012 LCI 36](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 37 - Test BMW X6 M 2012 LCI 37](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 38 - Test BMW X6 M 2012 LCI 38](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 39 - Test BMW X6 M 2012 LCI 39](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 40 - Test BMW X6 M 2012 LCI 40](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 41 - Test BMW X6 M 2012 LCI 41](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 42 - Test BMW X6 M 2012 LCI 42](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 43 - Test BMW X6 M 2012 LCI 43](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 44 - Test BMW X6 M 2012 LCI 44](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 45 - Test BMW X6 M 2012 LCI 45](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 46 - Test BMW X6 M 2012 LCI 46](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 47 - Test BMW X6 M 2012 LCI 47](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 48 - Test BMW X6 M 2012 LCI 48](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 49 - Test BMW X6 M 2012 LCI 49](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 50 - Test BMW X6 M 2012 LCI 50](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 51 - Test BMW X6 M 2012 LCI 51](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 52 - Test BMW X6 M 2012 LCI 52](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 53 - Test BMW X6 M 2012 LCI 53](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 54 - Test BMW X6 M 2012 LCI 54](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 55 - Test BMW X6 M 2012 LCI 55](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 56 - Test BMW X6 M 2012 LCI 56](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 57 - Test BMW X6 M 2012 LCI 57](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 58 - Test BMW X6 M 2012 LCI 58](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 59 - Test BMW X6 M 2012 LCI 59](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 60 - Test BMW X6 M 2012 LCI 60](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 61 - Test BMW X6 M 2012 LCI 61](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 62 - Test BMW X6 M 2012 LCI 62](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 63 - Test BMW X6 M 2012 LCI 63](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 64 - Test BMW X6 M 2012 LCI 64](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 65 - Test BMW X6 M 2012 LCI 65](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 66 - Test BMW X6 M 2012 LCI 66](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 67 - Test BMW X6 M 2012 LCI 67](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 68 - Test BMW X6 M 2012 LCI 68](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 69 - Test BMW X6 M 2012 LCI 69](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Showmani už raději velikost, boom SUV živí i strádající prodeje kabrioletů - 70 - Test BMW X6 M 2012 LCI 70](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Proč jsou najednou tolik populární vozy jako BMW X6? Studie Autofacts tvrdí, že dokázaly uhranout zákazníky kabrioletů, kteří prostě vyměnili jednu show za jinou. To dává smysl...
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 5 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
dnesStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejnovější články
Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
před 4 hodinamiVzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 5 hodinamiCadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 7 hodinamiAmeričané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 8 hodinamiRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 19:31 - PepaSFI
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 06.17. 17:48 - Volfik
- Škoda Auto obecně 06.17. 17:03 - pavproch
- BMW F20 120D Problém s motorem. 06.17. 15:55 - Shr3k
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB