Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetá Škoda Octavia RS upravená na 446 koní je jednou z nejlevnějších cest k opravdu silnému autu
16.1.2022 | Petr Miler
Koupit upravené auto je vždy rizikovější než sáhnout po sériovce, pokud ale jde o sotva jetý vůz po rozsáhlém a prý pečlivém tuningu? To nemusí být až tak nebezpečná cesta, přičemž na jejím konci může být opravdu rychlý stroj.
Škoda Octavia RS třetí generace znamenala zásadní zlom ve vnímání ostrých škodovek. Z poněkud nemasných a neslaných rychlých cesťáků se stal mrštný, dobře ovladatelný, efektivní a vzhledem k výkonu zkraje jen 220 koní pozoruhodně rychlý stroj, který přitom dokáže naprosto bez uzardění sloužit jako vůz pro úplně obyčejné přesuny. Bereme jej tak, jak ho stvořili v továrně, však verzi RS230 měl svého času i jeden z kolegů z redakce jako vůz pro denní ježdění a vždy si jej chválil.
Použití nejvyspělejší „kompaktní techniky” koncernu VW ovšem dalo prostor nejen k tomu užívat si ji tak, jak je, ale také s ní dále pracovat. Zejména motor 2,0 TSI proslul jako velmi odolný agregát, který nemá problém po stále ještě rozumně realizovatelných úpravách dávat klidně 400 koní výkonu a nerozpadnout se po pár tisících kilometrech. Viděli jsme tak řadu vyladěních Octavií RS s výkony i za hranicí 300 koní, výrazně přes 400 kobyl se ale pouští málokdo.
Dosavadní majitel stroje na fotkách níže to ale udělal a auto podrobil poměrně rozsáhlým modifikacím. Sáhnul nejen na elektroniku - to by při jeho ambicích nestačilo -, ale vyměnil i turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, změnil řídicí software, upravil i řízení automatu DSG a také podvozek, aby si s vyšší náloží výkonu rozuměl. Vše proběhlo v Německu a prošlo schválením TÜV, takže nejde o žádnou žabařinu, což ostatně naznačují i faktury na v přepočtu stovky tisíc korun.
Výsledkem je 446 koní výkonu, tedy více jak dvojnásobek původní porce, což už je opravdu pořádná „darda”. Jasně, na předních kolech, takže na suchu do stovky to tomuhle autu nepůjde a na mokru ani potom, bavíme se ale o výkonu nejsilnějších verzí dobových BMW M3, oproti nimž bude tohle auto i lehčí. Dá se čekat, že využívání o tolik větší porce koní na autě leccos dlouhodobě neodolá, tento vůz má ale jednu podstatnou výhodu - najel jen 32 100 km a působí opravdu netknutě.
S ohledem na to jde o celkem zajímavou možnost, jak se dostat k tak silnému vozu se slušnou perspektivou dalšího provozu. Navíc je to pochopitelně sleeper svého druhu, však kdo by čekal od jakékoli Octavie dynamiku 450koňového auta? I to může být leckomu sympatické. Cena 24 970 Eur, tedy v přepočtu asi 609 tisíc Kč, se s ohledem na vše zmíněné nejeví nesmyslně vysokou a na tak silnou škodovku s tak malým nájezdem jde o aktuálně nejnižší sumu na trhu. Kdybyste měli zájem, vůz stojí v německém Rosslau.















Tato Octavie na to nevypadá, pod kapotou má ale rozsáhle modifikovaný motor s 446 koňmi, dokonce zapsanými v papírech. Na svůj výkon a minimální nájezd není drahá. Foto: Dabag, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB