Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetá Škoda Octavia s nejlepším motorem a výbavou může být vaše za 239 tisíc, i to je dnes možné
18.8.2023 | Petr Miler
I když trh s ojetinami stagnuje a ceny míří spíš dolů, koupit dobré zánovní auto je pořád dost drahý špás. Pokud se ale spokojíte s vyšším časový stářím a dáte přednost minimálnímu nájezdu, dají se konat skoro zázraky.
Pokud dnes zatoužíte po nové Škodě Octavia, musíte si připravit nejméně 619 900 Kč. Rádi bychom řekli, že je to vtip, ale není, skutečně tak vysoko už se vyšplhala základní cena nevybavené verze Active, třebaže se můžete utěšovat tím, že místo mizerného motoru 1,0 TSI o třech válcích dostanete alespoň solidní čtyřválcovou jedna-pětku. I tak je to dost vysoká suma, navíc za v praxi téměř neprodávanou specifikaci - v úplném základu nebere Octavii prakticky nikdo.
Jakmile si vymyslíte cokoli navíc, jste snadno o desítky procent jinde. Už pořád obyčejná Octavia 2,0 TDI s automatem DSG a druhou nejhorší výbavou Ambition přijde na 779 900 Kč. A to pořád není nic extra, jen první zajímavá, široce přijatelná volba. A pokud budete chtít silnější TSI, nezbude vám než sáhnout po dvoulitrovém RS, které pod 1 059 900 Kč nekoupíte.
Auto na fotkách níže stojí o víc jak 800 tisíc míň. A i když to není RS, motoricky i výbavově je to vrchol toho, co šlo do standardní Octavie svého času pořídit. Od nového vozu jej přitom dělí jen jeden majitel, který s ním najel pouhých 46 tisíc kilometrů. A není v tom žádný fígl, stav auta je vzhledem k nájezdu a pravidelnému servisu od pohledu velmi dobrý, třebaže pár známek používání se najde. Ale podívejte se na karoserii, interiér, zavazadelník - tohle je opravdu zánovní auto. A technicky je podle prodávajícího též 1A. Háček je jen v tom, že jde o 13 let starý vůz z dob, kdy se Octavie vyráběla ve své druhé generaci.
To je ale asi tak vše, co jí lze vyčíst. A nezajímavou nabídku to z tohoto vozu rozhodně nedělá. Problémem není ani specifikace, která je vskutku špičková. První majitel si vybral verzi liftback s maximální výbavou Elegance, přidal i pár příplatků a nejlepší motor (mimo verze RS) 1,8 TSI. Výsledkem jistě není český Rolls-Royce, všechno podstatné ale v autě je. Krom časového stáří a neaktuální generace tu zkrátka není žádný kompromis, je to pořádně nejeté auto ve velmi pěkné verzi za peníze, za které zdaleka nekoupíte ani nejzákladnější Fabii 1,0 - i ta dnes stojí nejméně 370 tisíc. Auto totiž stojí velmi zajímavých 9 950 Eur, tedy asi 239 tisíc Kč.
Taková cena je při současných relacích na trhu s novými i ojetými auty na nevyužitý 160koňový liftback české provenience jedním slovem dobrá, dvěma velmi dobrá. Jistě, koupě ojetiny nikdy není bez kompromisů, kdo chce ale zavzpomínat na časy, kdy Škoda vládla trhu v kategorii výkon/cena, tady má možnost. Tohle auto znamená za 239 tisíc korun hromadu muziky.























Toto je mimořádně zachovalá, i po 13 letech existence sotva pořádně jetá Škoda Octavia II 1,8 TSI s výbavou Elegance. Je v ní po prvním majiteli pořád hromada života, přesto stojí jen 239 tisíc Kč. Foto: Autohaus Rex, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Rex@Mobile.de
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch