Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetá Škoda Octavia s nejlepším motorem a výbavou může být vaše za 239 tisíc, i to je dnes možné
18.8.2023 | Petr Miler
I když trh s ojetinami stagnuje a ceny míří spíš dolů, koupit dobré zánovní auto je pořád dost drahý špás. Pokud se ale spokojíte s vyšším časový stářím a dáte přednost minimálnímu nájezdu, dají se konat skoro zázraky.
Pokud dnes zatoužíte po nové Škodě Octavia, musíte si připravit nejméně 619 900 Kč. Rádi bychom řekli, že je to vtip, ale není, skutečně tak vysoko už se vyšplhala základní cena nevybavené verze Active, třebaže se můžete utěšovat tím, že místo mizerného motoru 1,0 TSI o třech válcích dostanete alespoň solidní čtyřválcovou jedna-pětku. I tak je to dost vysoká suma, navíc za v praxi téměř neprodávanou specifikaci - v úplném základu nebere Octavii prakticky nikdo.
Jakmile si vymyslíte cokoli navíc, jste snadno o desítky procent jinde. Už pořád obyčejná Octavia 2,0 TDI s automatem DSG a druhou nejhorší výbavou Ambition přijde na 779 900 Kč. A to pořád není nic extra, jen první zajímavá, široce přijatelná volba. A pokud budete chtít silnější TSI, nezbude vám než sáhnout po dvoulitrovém RS, které pod 1 059 900 Kč nekoupíte.
Auto na fotkách níže stojí o víc jak 800 tisíc míň. A i když to není RS, motoricky i výbavově je to vrchol toho, co šlo do standardní Octavie svého času pořídit. Od nového vozu jej přitom dělí jen jeden majitel, který s ním najel pouhých 46 tisíc kilometrů. A není v tom žádný fígl, stav auta je vzhledem k nájezdu a pravidelnému servisu od pohledu velmi dobrý, třebaže pár známek používání se najde. Ale podívejte se na karoserii, interiér, zavazadelník - tohle je opravdu zánovní auto. A technicky je podle prodávajícího též 1A. Háček je jen v tom, že jde o 13 let starý vůz z dob, kdy se Octavie vyráběla ve své druhé generaci.
To je ale asi tak vše, co jí lze vyčíst. A nezajímavou nabídku to z tohoto vozu rozhodně nedělá. Problémem není ani specifikace, která je vskutku špičková. První majitel si vybral verzi liftback s maximální výbavou Elegance, přidal i pár příplatků a nejlepší motor (mimo verze RS) 1,8 TSI. Výsledkem jistě není český Rolls-Royce, všechno podstatné ale v autě je. Krom časového stáří a neaktuální generace tu zkrátka není žádný kompromis, je to pořádně nejeté auto ve velmi pěkné verzi za peníze, za které zdaleka nekoupíte ani nejzákladnější Fabii 1,0 - i ta dnes stojí nejméně 370 tisíc. Auto totiž stojí velmi zajímavých 9 950 Eur, tedy asi 239 tisíc Kč.
Taková cena je při současných relacích na trhu s novými i ojetými auty na nevyužitý 160koňový liftback české provenience jedním slovem dobrá, dvěma velmi dobrá. Jistě, koupě ojetiny nikdy není bez kompromisů, kdo chce ale zavzpomínat na časy, kdy Škoda vládla trhu v kategorii výkon/cena, tady má možnost. Tohle auto znamená za 239 tisíc korun hromadu muziky.























Toto je mimořádně zachovalá, i po 13 letech existence sotva pořádně jetá Škoda Octavia II 1,8 TSI s výbavou Elegance. Je v ní po prvním majiteli pořád hromada života, přesto stojí jen 239 tisíc Kč. Foto: Autohaus Rex, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Rex@Mobile.de
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 4 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 3 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 4 hodinamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 5 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 6 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva