Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty
1.5.2019 | Mirek Mazal
Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?
Poslední léta patří debatám okolo budoucnosti dieselových motorů v osobních automobilech. Kauza Dieselgate vystrašila zejména německé zákazníky, kteří krátkodobě zavrhli své přesvědčení o životaschopnosti vznětového spalování. Před dvanácti měsíci se prodeje dieselů v Německu pohybovaly pod polovinou dřívějších hodnot, dnes se ovšem klepající jednotky nadechují k nové ofenzivě.
Německá KBA hovoří o tom, že prodeje naftových aut letos rostou, zatímco odbyt těch benzinových klesá. Podíl dieselů na trhu se tak v březnu dostal zpět na 32,64 %, tedy bezmála jednu třetinu. Lidé se pro dříve nechtěné verze vracejí a i když někteří tvrdili, že je to jen za cenu enormních slev, pozdější data ukázala, že v podobné míře se dealeři musí zákazníkům podbízet i s benziny.
Výrobci tedy dále nabízejí většinu svých modelů také s dieselovými motory a platí to tím spíše, čím výše na trhu zamíříme. V malých autech jsou naftové agregáty ohroženým druhem, do parádních modelů nejvyšších tříd je ale automobilky dále montují s nadšením. Černou pistolí se tak krmí i BMW řady 8, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A8. Tato trojice sebevědomých provedení se potkala na jednom společném poměřování dynamických schopností.
Dieselová smetánka svého druhu (existuje už jen pramálo schopnějších nafťáků) se na letišti představila ve složení BMW 840d, Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI. Bavorsko zastoupil třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 235 kW (320 koní) a 680 Nm. Automat s osmi stupni a pohonem všech kol slibuje zrychlení na stovku za 4,9 sekundy, což je na 1 895 kilogramů těžké, naftové GT pěkné tempo.
Stuttgart může nabídnout starší šestiválec s objemem 3,5 litru dopovaný párem turbodmychadel s celkovým výkonem 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Sedmistupňová samočinná převodovka s 4x4 pracují ve prospěch zrychlení 5,3 sekundy na hranici 100 km/h. Mercedes na dlouhé cestování ve dvou váží 1 845 kilogramů.
Třetí křižník se dostavil z Ingolstadtu vybavený šesti válci s celkovým objemem tří litrů. Přeplňování zajišťuje nárůst energie na 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Pohon obou náprav s automatickým osmikvaltem dvoutunovou limuzínu vážící 2 050 kilogramů žene na stovku v čase 5,7 sekundy.
Reálné srovnání vyšlo nejlépe pro BMW, které čtvrt míle projelo za 13,1 sekundy, Mercedes se zdržel o jednu desetinu sekundy a Audi s nižším výkonem zaostalo za prvním o pět desetin. Zrychlení z třetího převodového stupně znamenající rychlost 80 km/h dokázal opět příkladně šestiválcový motor v novém BMW. Suverénní ovládnutí dvou disciplín předznamenalo propad ve třetí disciplíně.
Nejmladší věk z trojice rivalů fungoval do prověření brzdové soustavy. Nejlepší chování po sešlápnutí brzdového pedálu předvedlo Audi, které až nejtěžší zastavilo nejdříve. Druhý Mercedes jako nejlehčí auto v testu zažil zklamání, BMW posledním testem přišlo o svou neporazitelnost.














Tříúrovňové srovnání BMW 840d, Mercedesu E400d a Audi A8 50 TDI ukázalo, že v případě naftových šestiválců je nadále špičkou bavorská značka. I když nabízí ještě výkonnější verzi 50d s 400 koňmi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Úplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
před hodinouK mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
před 2 hodinamiČínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
před 4 hodinamiTohle je odpověď Evropy na nové levné americké auto, má tři kola a dál skoro nic
před 5 hodinamiPorsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva