Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty
1.5.2019 | Mirek Mazal
Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?
Poslední léta patří debatám okolo budoucnosti dieselových motorů v osobních automobilech. Kauza Dieselgate vystrašila zejména německé zákazníky, kteří krátkodobě zavrhli své přesvědčení o životaschopnosti vznětového spalování. Před dvanácti měsíci se prodeje dieselů v Německu pohybovaly pod polovinou dřívějších hodnot, dnes se ovšem klepající jednotky nadechují k nové ofenzivě.
Německá KBA hovoří o tom, že prodeje naftových aut letos rostou, zatímco odbyt těch benzinových klesá. Podíl dieselů na trhu se tak v březnu dostal zpět na 32,64 %, tedy bezmála jednu třetinu. Lidé se pro dříve nechtěné verze vracejí a i když někteří tvrdili, že je to jen za cenu enormních slev, pozdější data ukázala, že v podobné míře se dealeři musí zákazníkům podbízet i s benziny.
Výrobci tedy dále nabízejí většinu svých modelů také s dieselovými motory a platí to tím spíše, čím výše na trhu zamíříme. V malých autech jsou naftové agregáty ohroženým druhem, do parádních modelů nejvyšších tříd je ale automobilky dále montují s nadšením. Černou pistolí se tak krmí i BMW řady 8, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A8. Tato trojice sebevědomých provedení se potkala na jednom společném poměřování dynamických schopností.
Dieselová smetánka svého druhu (existuje už jen pramálo schopnějších nafťáků) se na letišti představila ve složení BMW 840d, Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI. Bavorsko zastoupil třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 235 kW (320 koní) a 680 Nm. Automat s osmi stupni a pohonem všech kol slibuje zrychlení na stovku za 4,9 sekundy, což je na 1 895 kilogramů těžké, naftové GT pěkné tempo.
Stuttgart může nabídnout starší šestiválec s objemem 3,5 litru dopovaný párem turbodmychadel s celkovým výkonem 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Sedmistupňová samočinná převodovka s 4x4 pracují ve prospěch zrychlení 5,3 sekundy na hranici 100 km/h. Mercedes na dlouhé cestování ve dvou váží 1 845 kilogramů.
Třetí křižník se dostavil z Ingolstadtu vybavený šesti válci s celkovým objemem tří litrů. Přeplňování zajišťuje nárůst energie na 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Pohon obou náprav s automatickým osmikvaltem dvoutunovou limuzínu vážící 2 050 kilogramů žene na stovku v čase 5,7 sekundy.
Reálné srovnání vyšlo nejlépe pro BMW, které čtvrt míle projelo za 13,1 sekundy, Mercedes se zdržel o jednu desetinu sekundy a Audi s nižším výkonem zaostalo za prvním o pět desetin. Zrychlení z třetího převodového stupně znamenající rychlost 80 km/h dokázal opět příkladně šestiválcový motor v novém BMW. Suverénní ovládnutí dvou disciplín předznamenalo propad ve třetí disciplíně.
Nejmladší věk z trojice rivalů fungoval do prověření brzdové soustavy. Nejlepší chování po sešlápnutí brzdového pedálu předvedlo Audi, které až nejtěžší zastavilo nejdříve. Druhý Mercedes jako nejlehčí auto v testu zažil zklamání, BMW posledním testem přišlo o svou neporazitelnost.














Tříúrovňové srovnání BMW 840d, Mercedesu E400d a Audi A8 50 TDI ukázalo, že v případě naftových šestiválců je nadále špičkou bavorská značka. I když nabízí ještě výkonnější verzi 50d s 400 koňmi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 10 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
dnes
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
