Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit
8.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.
Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?
Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.
Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.
Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.
Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...
















Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR
Zdroj: Carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Jeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 2 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 5 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva