Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla propadla v hodnocení péče prodejců, prý se chovají jak personál v muzeu
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Některá zastoupení Tesly jsou lepší, jiná horší, jejich celkové hodnocení je ale daleko nejhorší ze všech. Vítězí Japonci a Němci, na celé čáře.
Když člověk přijde do dealerství a chce si koupit nové auto, dá se očekávat, že se mu budou prodejci snažit co nejvíc vyjít vstříc. Chtějí přece, aby si auto koupil od nich, nikoliv u konkurence, natož od zcela jiné značky. Jak ukazují jiné informace, tohle pravidlo platí ve chvíli, kdy je nabídka větší než poptávka; když je zájemců víc než nabízených aut, situace je opačná.
Americká společnost Pied Piper se zabývá mj. výzkumem toho, jak se prodejci jednotlivých dealerství chovají k zákazníkům a jak se jim daří potenciálním zákazníkům auta prodat. Jestli nabídnou různé možnosti financování, jestli nabídnou odkup stávajícího auta klienta na protiúčet, jak se daří prodávat příslušenství a příplatkovou výbavu apod.
Pied Piper tenhle výzkum provádí už desátým rokem. Oproti loňským výsledkům vidíme, že se drtivá většina automobilek - resp. přesněji dealerů jednotlivých automobilek - polepšila. Největší zvýšení bodového hodnocení vidíme u Porsche, Land Roveru a Mitsubishi, a to o 5 bodů. Vavříny si poprvé odnáší značka Infiniti, následovaná Lexusem a Mercedesem.
Na poslední příčce je potřetí v řadě značka Tesla, a to tentokrát s dost velkou ztrátou na předposlední Volvo. Tesla a Mini jsou také jedinými značkami, které meziročně na bodech ztratily. Právě Tesla byla pozoruhodná svou nekonzistentností, což zaujme o to více, když si uvědomíme, s jakou vehemencí odmítá klasickou dealerskou síť, všechny své „prodejny” provozuje bez výjimky sama a prezentuje to jako ohromnou výhodu.
„Vlastní všechna svá dealerství, takže by si člověk myslel, že všechna budou stejná. Ale nejsou,” komentuje ředitel Pied Piper Fran O'Hagan. Málo showroomů Tesly dělalo všechno pro to, aby inspektor, který vystupoval jako potenciální zákazník, auto koupil. „Chtějí, abyste si auto koupili, a připravují vás na to,” komentuje O'Hagan. U spousty ostatních showroomů se ale prodejci chovali spíše jako personál muzea. O autech všechno věděli, odpovídali na otázky, ale byli pasivní a vypadalo to, že klientovi prodat auto nechtějí.
Stejně tak se většina zástupců Tesly nezeptala, zda má zákazník auto, které by chtěl dát na protiúčet. Většina lidí takové auto má (vcelku pochopitelně), celkový průměr nabídnutí protiúčtu byl 86 %, ovšem u Tesly to udělalo jen 36 % prodejců. Důvod je v tom, že pro Teslu jsou ojetá auta jiných značek spíše nepříjemností, než možností k dalšímu výdělku. Dealeři oddělení od automobilek tyto vozy sami nabídnou k prodeji jako ojetiny a jsou za to kolikrát rádi, Tesla je ale musí přeprodávat jinému prodejci ojetých aut, protože ve svých „galeriích” pro takové aktivity není místo.
Celkově ovšem O'Hagan vidí zlepšení v praktikách prodejců. „Je nepochybné, že průměrné dealerství dnes prodává mnohem efektivněji. Přesto ale zůstávají velké rozdíly. Některé značky zcela změnily způsob, jakým prodávají auta, jiné dnes pracují stejnými postupy jako před 10 lety,” komentuje O'Hagan.
Letošní průměr napříč značkami je 103 bodů a osm značek se během posledních pěti let umístilo vždy nadprůměrně: BMW, Cadillac, Honda, Infiniti, Lexus, Mercedes-Benz, Toyota a Volkswagen. Další, jako např. Mitsubishi, Chevrolet a Land Rover, jsou zase konstantně podprůměrné. Kompletní tabulku najdete níže. Samozřejmě, je to hodnocení amerických dealerství, ale přesto - jaké máte zkušenosti s prodejci těchto značek u nás? Odpovídají, nebo jsou zásadně rozdílné? Podělte se o ně v komentářích.

Tesla je opět na chvostu, většina značek si ale polepšila (graf společnosti Pied Piper)
Tesla svá auta prodává jinak a říká, že lépe. Výsledky tohoto průzkumu ale svědčí spíše o opaku
Některá dealerství Tesly jsou na tom lépe, jiná hůře, celkově ale dopadla daleko nejhůře ze všech hodnocených
Zdroj: Pied Piper
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
včeraNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou včera 15:00
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu včera 11:38
- Co nového v prostřední kubatuře 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
- Těžké zranění Lucy Mariniho 29.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 7 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 9 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 10 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva