Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To už se nevidí: k mání je sotva jeté BMW 5 E39 v M-paketu. Je krásné, jako nové
31.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 148 foto) Máte-li našetřeno na Octavii, ale radši byste BMW řady 5, tenhle kus k němu má hodně blízko. Je skutečně jako nový. A není jediný.
BMW řady 5 E39 je jednou z legend vyšší střední třídy a pro řadu lidí je to dodnes lákavý vůz. Třebaže se světu představil už v roce 1995, zejména po faceliftu a s příplatkovým M-paketem vypadá dodnes k světu. Jeho tvary jsou stále elegantní, uvnitř je dost místa a dost komfortu, z výbavy vám bude chybět máloco, zejména v lépe vybavených kusech. A pod kapotou najdete atmosférické šesti- a osmiválce z dob, kdy motory BMW patřily ke světové špičce.
Tohle auto není zrovna vzácné, prodaly se ho statisíce po celém světě, takže inzerce je zaplavená obrovskými kvanty unavených kusů, které mají za sebou spoustu „cest kolem světa” a kterých se majitelé chtějí ještě včas zbavit. Zároveň ale panuje poptávka po hezkých kouscích. Málokterý je ale tak krásný, jako bílá 530i na fotkách níže - tak zachovalý exemplář už jsme dlouho neviděli a počtem najetých kilometrů se mu zdaleka neblíží žádný jiný kus v aktuální evropské nabídce BMW 5 generace E39. Krom jednoho, který dále též zmíníme.
Zkraje odbudeme fakt, pro který nad tímhle vozem spousta lidí ohrne nos - je vybavený automatickou převodovkou. Pokud jste právě neztratili zájem a čtete dále, vězte, že jinak je všechno přesně tak, jak má být. Pod kapotou je řadová šestka M54B30 o 231 koních a 300 Nm, která pohání zadní kola.
Výbava obsahuje M-paket, což znamená lepší sedačky a volant a hezčí kola a nárazníky; proto dokáže tohle auto vypadat po 22 letech od představení pořád hezky. M-paket přidává také vylepšený podvozek; tohle auto by byl vynikající skoro-sportovní sedan, kdyby mělo manuální převodovku, pro leckoho ale jistě nebude překážkou ani tak.
Podstatné u tohoto kousku je spíš to, že jeho stav je dokonalý. Má za sebou necelých 23 tisíc kilometrů a vypadá, jako by prošel profesionální renovací, ale není tomu tak - lak, kůže na sedačkách i všechno ostatní je původní. Na podvozku není žádná koroze a tlačítka ovládání klimatizace vypadají, že na ně sotva někdo sahal; jedině grafika navigace a mrtvé pixely v displejích přístrojového štítu dávají najevo patnáctileté stáří vozu.
Část svého života tohle auto strávilo v Japonsku, je to ale evropská verze s volantem vlevo. Zpátky do Evropy se dostalo v listopadu loňského roku a dnes ho polská firma Classic4u nabízí k prodeji. S cenou 72 tisíc zlotých, tedy asi 449 tisíc korun, není zrovna nejlevnější, ale je to skoro nová řada 5 E39 za cenu chudě vybavené Octavie. Máte-li zájem, nabídku najdete zde.
Pokud by vám neseděla barva, nebo jste toužili alespoň po trochu nižší ceně, máme tu ještě jeden kus velmi podobné specifikace a stejného původu. Je to stříbrná 530i v M-paketu, jejíž fotky najdete pod horou snímků té bílé dole. Vypadá stejně perfektně, však na tachometru má stále velmi skromných 56 tisíc km. A v prodeji je alespoň o trochu levněji - za 15 500 Eur, tedy asi 419 tisíc.
Bohužel má opět automat, s manuálem bychom tu měli ještě 528i za v přepočtu 255 tisíc Kč. Ta je s 84 tisíci km na tachometru též velmi zachovalá, ale předfaceliftový model bez M-paketu a se starším šestiválcem 28i není zase tak žádoucí, už dává znát svá léta více. Ani proti němu ale nelze po faktické stránce mnoho namítnout...














































































































































Tahle 530i E39 je téměř dokonalá. Naprosto dokonalá by byla s V8 a manuálem






O něco více jetý a také o něco levnější stříbrný kousek je též v úžasném stavu
Zdroje: Gielda Klasykow, Mobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
