Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To už se nevidí: k mání je sotva jeté BMW 5 E39 v M-paketu. Je krásné, jako nové
31.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 148 foto) Máte-li našetřeno na Octavii, ale radši byste BMW řady 5, tenhle kus k němu má hodně blízko. Je skutečně jako nový. A není jediný.
BMW řady 5 E39 je jednou z legend vyšší střední třídy a pro řadu lidí je to dodnes lákavý vůz. Třebaže se světu představil už v roce 1995, zejména po faceliftu a s příplatkovým M-paketem vypadá dodnes k světu. Jeho tvary jsou stále elegantní, uvnitř je dost místa a dost komfortu, z výbavy vám bude chybět máloco, zejména v lépe vybavených kusech. A pod kapotou najdete atmosférické šesti- a osmiválce z dob, kdy motory BMW patřily ke světové špičce.
Tohle auto není zrovna vzácné, prodaly se ho statisíce po celém světě, takže inzerce je zaplavená obrovskými kvanty unavených kusů, které mají za sebou spoustu „cest kolem světa” a kterých se majitelé chtějí ještě včas zbavit. Zároveň ale panuje poptávka po hezkých kouscích. Málokterý je ale tak krásný, jako bílá 530i na fotkách níže - tak zachovalý exemplář už jsme dlouho neviděli a počtem najetých kilometrů se mu zdaleka neblíží žádný jiný kus v aktuální evropské nabídce BMW 5 generace E39. Krom jednoho, který dále též zmíníme.
Zkraje odbudeme fakt, pro který nad tímhle vozem spousta lidí ohrne nos - je vybavený automatickou převodovkou. Pokud jste právě neztratili zájem a čtete dále, vězte, že jinak je všechno přesně tak, jak má být. Pod kapotou je řadová šestka M54B30 o 231 koních a 300 Nm, která pohání zadní kola.
Výbava obsahuje M-paket, což znamená lepší sedačky a volant a hezčí kola a nárazníky; proto dokáže tohle auto vypadat po 22 letech od představení pořád hezky. M-paket přidává také vylepšený podvozek; tohle auto by byl vynikající skoro-sportovní sedan, kdyby mělo manuální převodovku, pro leckoho ale jistě nebude překážkou ani tak.
Podstatné u tohoto kousku je spíš to, že jeho stav je dokonalý. Má za sebou necelých 23 tisíc kilometrů a vypadá, jako by prošel profesionální renovací, ale není tomu tak - lak, kůže na sedačkách i všechno ostatní je původní. Na podvozku není žádná koroze a tlačítka ovládání klimatizace vypadají, že na ně sotva někdo sahal; jedině grafika navigace a mrtvé pixely v displejích přístrojového štítu dávají najevo patnáctileté stáří vozu.
Část svého života tohle auto strávilo v Japonsku, je to ale evropská verze s volantem vlevo. Zpátky do Evropy se dostalo v listopadu loňského roku a dnes ho polská firma Classic4u nabízí k prodeji. S cenou 72 tisíc zlotých, tedy asi 449 tisíc korun, není zrovna nejlevnější, ale je to skoro nová řada 5 E39 za cenu chudě vybavené Octavie. Máte-li zájem, nabídku najdete zde.
Pokud by vám neseděla barva, nebo jste toužili alespoň po trochu nižší ceně, máme tu ještě jeden kus velmi podobné specifikace a stejného původu. Je to stříbrná 530i v M-paketu, jejíž fotky najdete pod horou snímků té bílé dole. Vypadá stejně perfektně, však na tachometru má stále velmi skromných 56 tisíc km. A v prodeji je alespoň o trochu levněji - za 15 500 Eur, tedy asi 419 tisíc.
Bohužel má opět automat, s manuálem bychom tu měli ještě 528i za v přepočtu 255 tisíc Kč. Ta je s 84 tisíci km na tachometru též velmi zachovalá, ale předfaceliftový model bez M-paketu a se starším šestiválcem 28i není zase tak žádoucí, už dává znát svá léta více. Ani proti němu ale nelze po faktické stránce mnoho namítnout...














































































































































Tahle 530i E39 je téměř dokonalá. Naprosto dokonalá by byla s V8 a manuálem
O něco více jetý a také o něco levnější stříbrný kousek je též v úžasném stavu
Zdroje: Gielda Klasykow, Mobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus