Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate

Naftová aféra Volkswagenu řádí v koncernu jako černá ruka a Audi R18 pro rok 2017 je jednou z její obětí. Takto měl německý stroj vypadat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate

17.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftová aféra Volkswagenu řádí v koncernu jako černá ruka a Audi R18 pro rok 2017 je jednou z její obětí. Takto měl německý stroj vypadat.

VW nikdy otevřeně řekl a těžko kdy otevřeně řekne, jak velké obavy má z následků kauzy Dieselgate. Soudě podle toho, k jakým krokům se v poslední době odhodlal, ale rozhodně nejsou malé. Pokud by se zbavil nepochybně neúspěšných a neefektivních aktivit, dalo by se bavit pouze o přínosné racionalizaci, kterou „naftová nepříjemnost” akcelerovala. Ale pokud se zbavuje i úspěšných věcí, jejichž efektivita pouze není vidět v excelové tabulce, zavání to průšvihem.

Přesně k tomuto vnímání vedl náhlý a dříve neplánovaný odchod koncernu ze světových rallye a částečně i z účasti v Le Mans a vytrvalostních závodů vůbec. Nešlo o krok připravovaný a rozhodně nešlo o krok nezbytný, po kterém by volaly špatné výsledky. VW byl ve WRC naprosto dominantní a Audi v LMP po celých 18 let nebývale úspěšné. A oba týmy počítaly s účastí v další sezóně, na kterou byly v prvním případě zcela a v druhém z valné většiny připraveny.

O VW a WRC jsme mluvili několikrát - bylo tu zcela hotové auto pro lednovou Rallye Monte Carlo, které ale (bez maskování) nikdo neviděl. Možná se ještě do závodů vrátí, jisté to ale rozhodně není. Audi a Le Mans jsme se věnovali spíše okrajově, i tady ale platí, že vývoj nové techniky musel být daleko. A také byl.

Potvrzují to snímky hned několika členů týmu Audi ze včerejšího banketu, kterým se automobilka loučila se svou účastí v sérii. Filipe Albuquerque, Oliver Jarvis a Loic Duval, tři týmoví piloti, záhy na svých sociálních sítích sdíleli snímek zmenšeného modelu nového R18, se kterým mělo Audi do sezóny 2017 nastoupit. A byly to příspěvky plné slz, chce se říci. „Toto byla naše nová zbraň pro rok 2017 :-(,” řekl doslova Duval.

Pochopitelně, toto není hotové auto, neznamená to však, že by Audi skončilo s vývojem u zmenšeného modelu. Stefan Dreyer řekl kolegům z Sportscar365: „Samozřejmě jsme auto ještě netestovali, ale byli jsme ve vývoji hodně daleko. To auto by bylo měřítkem pro konkurenty,” konstatoval šéf programu LMP1 u Audi. Vůz podle něj dostal zejména podstatná aerodynamická vylepšení a v závodním poli měl disponovat tím nejefektivnějším pohonem.

Není už reálné, že by se Audi s tímto vozem ještě někdy objevilo na startu, podobně jako v případě WRC ale je možné, že by se dostal do rukou dobře situovaného soukromého týmu. Tak možná ještě přece jen jednou...


Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate - 1 - Audi R18 2017 LMP1 prvni 01Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate - 2 - Audi R18 2017 LMP1 prvni 02Tohle by bylo nové Audi pro Le Mans, kdyby ho nezabila Dieselgate - 3 - Audi R18 2017 LMP1 prvni 03
Takto měl vypadat nový stroj Audi pro Le Mans. Že by nakonec vznikl, je spíše nepravděpodobné a pod hlavičkou Audi zcela nemožné

Zdroj: Sportscar365

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.