Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je 10 nejtěžších aut USA. Zvláštnímu světu vládnou jiné vozy, než si myslíte
29.7.2018 | Mirek Mazal
Amerika je země obřích pick-upů, které se u nás skoro nevejdou na silnice. Člověk by čekal, že právě ty budou těmi nejtěžšími, jenže je to omyl - do top 10 se nedostal jediný.
Když si projdete přehled nejprodávanějších aut USA, nemůžete dojít k jinému závěru, než že jde stále o docela jiný svět. Zatímco v Evropě jsme si zvykli auta a především jejich motory postupně miniaturizovat, v USA stále vládnou prodejům velké pick-upy, SUV a sedany, které u nás obvykle ani nejsou v prodeji. Ani v jejich případě už sice není takovou samozřejmostí objemný bublající osmiválec pod kapotou, cokoli jako Škoda Octavia s litrovým tříválcem má ale ke špičce nejprodávanějších aut opravdu hodně daleko.
Když jsme tedy nahlédli do tabulky v USA prodávaných aut seřazených podle hmotnosti, čekali jsme i v něm projev těchto amerických specifik. Jenže ona v ní úplně vidět nejsou. Na začátku jsou auta známá i nám, to nepřekvapí. Nejlehčí Mitsubishi Mirage neváží ani jednu tunu (917 kg), zároveň patří mezi nejlevnější nová auta. Další anorektičkou je Mazda MX-5, která dosahuje 1 052 kilogramů a je to přesně ten případ sportovního vozu, který využívá lehkost k dobrým jízdním výkonům na vlnité okresce. Překvapil Nissan Versa, který není velikostně nejmenší, ale přesto váží jen 1 075 kilogramů. Více překvapení ale skýtá opačný konec žebříčku.
Deseti nejtěžšími vozům nevládne nic až tak specificky amerického. Většinu těchto aut koupíte i v Evropě a ony ryze americké mastodonty dalece překonávají. Celou desítku si nyní postupně představíme a o tom, co vám v ní zaručeně bude chybět, si povíme v závěru.
10 nejtěžších aut USA v roce 2018 od nejtěžšího po nejlehčí
1. Lexus LX (2 727 kg)
Imaginární váhu nejvíce prošlápl macatý hromotluk z Japonska. Může působit exoticky, ale je to jen luxusnější provedení Toyoty Land Cruiser s obrovskou maskou chladiče. Váží neuvěřitelných 6 000 liber, tedy 2,7 tuny. Lexus LX může být vybaven třemi řadami sedadel, všichni cestující jsou chránění bezpečnostními prvky, které přidávají spoustu kilohgramů. Nemalý podíl na výsledku má také bohatá výbava a nesmíme zapomenout na těžký motor V8 pod přední kapotou. Pro srovnání, méně luxusní Toyota váží o 84 kilo méně.



2. Bentley Mulsanne (2 717 kg)
Bentley Mulsanne patří k nejen k tomu nejdražšímu, co značka umí vyrobit. Úhlavní konkurent Rolls-Royce Phantom je lehčí než on, přesto nabídne více exkluzivního pohodlí. V tomto mastodontu se svezou sice jen čtyři pasažéři, ale během cesty ani nepostřehnou, že se něco děje. Právě hmota obklopující posádku, silný osmiválec a exkluzivní výbava mohou opět za umístění na druhém místě tohoto přehledu. I v Česku se jich každoročně pár prodá.
3. Cadillac Escalade ESV (2 650 kg)
Další SUV zralé na odtučňovací kúru. Člověk by měl strach vstoupit před poslední generaci Escalade, protože jeho přední maska snad požírá malé děti. Ve skutečnosti je to macatý sluha nebo velká chlouba rapperů. Krabice na kolech odveze celou domácnost nebo třetí řadu cestujících, jízda nebude mít nikdy nic společného se sportovním svezením, ale pro stíhání časomíry si lidé tento Cadillac nekupují.
4. Toyota Sequoia (2 605 kg)
Příklad monstra, které bude na našich silnicích za velkého cizince. Toyota Sequoia se vyrábí zejména pro americký trh a u nás by se objevila jen velkou náhodou. Druhá generace může v plné polní vážit až 2,6 tuny, což je i na zámořské poměry hodně. Verze s pohonem obou náprav dokonce přidá ještě skoro sto kilo.
5. Infiniti QX80 (2 580 kg)
Model Infiniti QX80 patří do skupiny vozů, které z trhu postupně mizi. Jejich společným jmenovatelem je pevný rám, který nese karoserii. Starší konfigurace je vhodná pro tažení těžkých přívěsů nebo překonávání terénu, nesvědčí snižování hmotnosti a tím pádem i spotřeby paliva. Proto QX80 nepatří mezi sportovce atletické postavy. Bratrský Nissan Patrol váží o 45 kg méně.
6. Rolls-Royce Phantom (2 565 kg)
Podle slov anglického výrobce nejtišší a nejluxusnější vůz světa. Nebude chybou označit Phantomaza nový vrchol majestátnosti nebo definici opulence. Vše má své pro a proti - současná osmá generace zvýšila úroveň komfortu nad myslitelnou hranici, ale také narostla hmotnost. Konečné číslo značí 2 565 kg, ale dokážeme si představit, jak nepodstatný je tento údaj v žebříčku hodnot vážených zákazníků, pardon patronů (tak klientům u Rollsu říkají) značky.
7. Ford Expedition (2 470 kg)
Použití hliníku pomohlo Fordu otesat z amerického modelu Expedition obrovskou nadváhu. Aktuální provedení váží skoro 2,5 tuny s krátkým rozvorem a pohonem zadních kol, větší má navrch ještě cca 45 kilo. Pořád to znamená úsporu, jelikož předchůdce s motorem V8 vážil zhruba o 136 kilogramů více. Ještě starší sourozenec jménem Excursion musel bojovat s váhou přes 3,4 tuny. Ford pochopil význam nízké hmotnosti a vydal se touto cestou.
8. Mercedes-Benz GLS (2 425 kg)
„GLS díky řadě dostupných standardních a příplatkových prvků ztělesňuje klid a bezpečí ve všech situacích na silnici i v terénu,“ tvrdí propagační materiál Mercedesu. Název GLS má naznačit terénní limuzínu s pohodlím třídy S. Velkoprostorový Mercedes se hodí mezi giganty tohoto seznamu, výbavou určitě dovede překvapit. Se šestiválcovým motorem váží udávaných 2 425 kilogramů, ale vrcholné provedení AMG s V8 biturbo posune ručičku vah ještě o 190 kilogramů nahoru.
9. Tesla Model X (2 412 kg)
Návštěva z budoucnosti beze stope neodejde. Pokud Tesla přežije současné krušné období, mohla by se zaměřit na odlehčení konstrukce zatím svého jediného SUV. Jednotlivé výkonové varianty mají odlišné ústrojí, a také lehce odlišnou hmotnost, ale Elon Musk by se měl zamyslet nad příliš vysokou konečnou hmotností všech svých produktů. Měně kli šetří životní prostředí v mnoha ohledech a to má být nejdůležitější odkaz jeho podnikání.
10. Mercedes-Maybach S560 4Matic (2 273 kg)
Snaha Mercedesu zapojit se do boje o bohaté zákazníky se soukromým řidičem. Evropský výrobce projevil snahu o úsporu hmotnosti a dlouhý Maybach lehce oholil. Nakonec konstruktéři dokázali zůstat pod hranicí 2,3 tuny, což j na auto teto kategorie s délkou přes 5,5 metru ještě dobrý výsledek. Zůstalo robustní zpracování a vrcholná úroveň výbavy, která dává majiteli na zadní sedačce vše, co si může přát.
Kde jsou pick-upy?
Mohli bychom říci, že Američané pick-upy nepovažují za osobní auta - je to zvláštní kategorie, kterou s osobáky nemíchají. Ale je to zbytečné, neboť ani tak by neuspěly. Obrovský konkurenční boj v tomto segmentu se postaral i o snižování hmotnosti, a tak například milovaný Ford F-Series (dekády nejprodávanější vozidlo v Americe) není tak těžký, jak by se mohlo zdát. Nejžádanější F-150 váží jen 1 850 kilogramů v základu a tento výběr míjí obloukem. Konkurenční Chevrolet Silverado 1500 váží 2 135 kg, to by též nestačilo ani na desáté místo. Jistě, existují i těžší verze, ale u všech zde jmenovaných aut bereme ty základní. Máme-li tedy k velkým pick-upům zůstat fér, musíme smeknout nad tím, jak dobře si v tomto ohledu vedou...
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva