Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla 1979 s turbowankelem a 485 koňmi je spáč roku
26.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když sedíte v autě od AMG, většina lidí ví, že pod kapotou nemá čekat málo. Pokud jste ale v Toyotě staré 36 let, 485 koní může překvapit.
Stará japonska auta jsou docela vzácnou věcí, i proto, že se v Japonsku automobilový průmysl začal pořádně rozjíždět až někdy v 50. letech minulého století. O to víc jsou ale zajímavé, jako například Toyota 2000GT, elegantní a dnes velmi ceněný sporťák. To například Toyota Corolla třetí generace zas tak zajímavá není, např. do Spojených států se dovážela s motory o objemu 1,2 a 1,6 litru a výkony do nějakých 126 koní, takže si dovedete představit, jak rychle asi jezdila.
V případě této hnědé z roku 1979, kterou vidíte na snímcích, to ale je trochu jinak. Napovídají to už pozoruhodně masivní zadní kola a také fakt, že o ní vůbec píšeme. Zadokolka je to už v sérii, ale zde zadními koly otáčí něco mnohem zajímavějšího, než malý čtyřválec - Wankelův motor Mazda 13B-RE z Eunosu Cosmo z první půlky 90. let. Má dva rotory o celkovém objemu 1,3 litru a zde je přeplňovaný turbodmychadlem Garrett GT45R.
Výsledek je skutečně impozantní - motor dává 485 koní. Tenhle hnědý stroj je tak definicí slova sleeper tedy spáč - vozu, který je rychlejší než skoro cokoliv jiného, ale nevypadá na to. A pokud člověk není pozorný, skutečně dost snadno přehlédne ohromně tlusté pneumatiky, obří koncovku výfuku nebo několik přídavných budíků v kabině.
Tohle však nejsou jediné úpravy, pochopitelně - na voze jich je spousta. Kromě jiného motoru a turba tu je také lepší pětistupňový manuál, nastavitelné tlumiče, silnější brzdy, výkonnější palivová pumpa nebo třeba nápravy od Fordu. Celkem sem putovalo údajně více než 30 tisíc dolarů (cca 733 tisíc korun) na úpravách, přesto však majitel tento stroj prodal za 12 200 dolarů, tedy necelých 300 tisíc korun. Nejen spáč, ale i koupě roku, pokud máte rádi Wankely a stará japonská auta...






Tahle Toyota Corolla předjede skoro všechno, i když na to na první pohled nevypadá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 5 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva