Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota dostala tučnou pokutu za to, že odmítala prodávat nová auta se slevou
30.12.2019 | Mirek Mazal
Běžným selským rozumem by člověk řekl, že sleva je něco, co zákazník dostat může a když si to druhá strana obchodu nepřeje, pak ji dostat nemusí. U nás možná, v Číně ale evidentně platí jiná pravidla.
Čína se ráda tváří jako moderní země západního stylu, řadou svých kontroverzních kroků ale dokazuje, že je to pořád komunistický stát, ve kterém může nakonec o jakékoli věci rozhodnout pár pomazaných hlav neodpovědných komukoli krom sebe samých. Případ, o kterém bude řeč dnes, je toho dalším důkazem.
Nevyzpytatelnost podnikání za velkou zdí na vlastní kůži pocítil i takový gigant, jakým je japonská Toyota. Ta čerstvě dostala pokusu přes čtvrt miliardy korun za to, že odmítala prodávat nové automobily bez větších slev. Zastoupení automobilky v Číně prý dealerům zakazovalo snižování cen u některých modelů dceřiného Lexusu o více než šest procent pod ceníkovou hodnotu.
Něco takového nám přijde naprosto běžné, jistě i většina českých dealerů jakékoli automobilky má jistě stanovené cenové hranice, pod které nesmí jít, jinak jim bude hrozit postih. Důvod je prostý - neexistence takových mantinelů by zejména v těžkých časech, kterými nyní Čína prochází, dovolovalo dealerům v horší finanční situaci jít až na hranici nebo dokonce za hranici nákupní ceny a tím (často nevratně) zkomplikovat situaci celé síti dealerů. To odpovědná automobilka nemůže dopustit a cenovou konkurenci mezi dealery reguluje.
Čínským úřadům ale toto jednání přišlo jako netržní a antimonopolní zákony porušující, a tak Toyotě udělili pokutu odpovídající dvou procentům ročního obratu firmy z v západní provincii Ťiang-su, kde mělo omezení platit. To nemusí znít až tak hrozivě, při odbytu Lexusu v Číně se ale jedná o 87,61 milionu juanů, tedy asi 286,5 milionu Kč. To jsou hodně velké peníze.
Dodejme, že Lexus je hnacím motorem růstu prodejů Toyoty v Číně. Přestože tamní trh celkově klesá, prodeje japonského výrobce za období od letošního ledna do listopadu vzrostly o 7,6 % na počet 1,46 milionu dodaných vozidel. Je tedy celkem pochopitelné, že Toyota nemá zájem nechat dealery kazit ceny tak výnosných aut, nyní už to ale nebude moci dělat. A ještě k tomu bude muset zaplatit tučnou pokutu.







Číňané mají rádi Lexusy a Toyota dealery omezovala v možnosti snižovat jejich ceníkové ceny. Úřady to vidí jako porušení antimonopolních zákonů a japonský gigant potrestali velmi tučnou pokutou
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
včeraNovodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nejnovější články
Poslední kroky Tesly ukazují, jak obrovský chaos dnes americkou automobilkou zmítá
před 3 hodinamiNová Škoda Superb poprvé nafocena při testech ve finální karoserii, automobilka slibuje revoluci
před 4 hodinamiObří výletní loď se srazila s ledovcem jako Titanic v roce 1912, reakce pasažérů je pozoruhodná
před 6 hodinamiFrancouzi znovu zkusí uspět s typem auta, na kterém si sami vylámali zuby, může to být další propadák
před 7 hodinamiUž za týden v EU nepůjde koupit úplně nové auto bez povinného omezovače rychlosti, za 2 roky bude ještě hůř
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 06.30. 14:40 - pavproch
- Onboard videa 06.30. 14:13 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 06.30. 13:17 - HondaMan
- BMW Divize 06.30. 12:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.30. 10:58 - Truck Daškam
- Pokuta za nezaplacené parkování na parkovišti označeném jenom z jedné strany 06.30. 10:05 - petr_riha
- "Bizarní" dopravní značky 06.30. 09:52 - petr_riha
- Toyota AURIS TOURING nepravidelný volnoběh 06.30. 07:36 - rudopetr