Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vášnivý sběratel škodovek prodává nejvzácnější moderní auto značky, takových Octavií vzniklo jen 100 a tato je jako nová
7.1.2024 | Petr Miler
Spojení „model značky Škoda” a „vzácné auto” by mohla stát vedle sebe ve slovníku antonym, výjimky potvrzující opačné pravidlo se ale najdou vždy. Tento stroj vznikl zkraje milénia a připomínal sto let působení Škody v motorsportu, tento nadšenec jako by se jich nemohl nabažit.
Později narozeným to při pohledu na současné aktivity koncernu VW a jeho jednotlivých značek přijde možná absurdní, ale Škoda ještě v době, kdy na automobilové mapě světa neznamenala skoro nic, působila v nejvyšší lize motoristického sportu. Ještě před koncem milénia vyráběla, soukromým týmům prodávala a i sama se mistrovství světa v rallye účastnila se Škodou Octavia WRC a později ještě s Fabií WRC.
Žádný velký úspěch z toho nebyl, na špičkové stroje s tehdy ještě zelenkavým logem české automobilky se ale v akci nedívalo špatně. Smyslem bylo samozřejmě značku zviditelnit, na onu automobilovou mapu světa ji vrátit a sami musíte posoudit, jak moc tomu zrovna tahle aktivita pomohla. Bez ohledu na váš názor ale právě z této doby pochází jeden artefakt, který má s účastí Škody ve WRC souvislost, i když jde o ryze silniční vůz.
Jedná se o Škodu Octavia RS první generace s přídomkem WRC Edition. Jejím smyslem bylo oslavit 100 let účasti škodovky v motoristickém sportu, firma k ní ale přistoupila trochu nešťastně. Na jednu stranu edici auta omezila na pouhých 100 aut, což dávalo prostor k rozsáhlým úpravám a adekvátnímu nafouknutí ceny, na tu druhou s ní ale neudělala skoro nic.
Vůz dostal bílý lak se soutěžními polepy, zvláštní sedmnáctipalcová kola zvaná Spider opět v bílém laku, trochu více výbavy, obklady prahů dveří s logem motorsportu a štítek označující pořadové číslo vozu v rámci limitované série. To byl v podstatě jediný zcela unikátní prvek, bohužel po čase z auta odpadával. Technika zůstala zcela sériová a auto bylo s ohledem na svou „vykonstruovanou” výjimečnost naprosto předražené.
Sami ještě pamatujeme, jak neprodejné zboží tahle edice byla, někteří dealeři, kteří si některá ze stovky aut koupili na sklad, z nich po čase dokonce raději sundali ony křiklavé polepy, aby se auta zbavili za cenu normálního RS. Ale jak už to bývá, co je v jednu chvíli nechtěné, je v jinou výjimečně vzácné. A i vzhledem k tomu, že velká část vyrobených exemplářů byla nutně „odjetá” a nebo nabouraná, je dnes hezký kousek velmi ceněným zbožím.
V prodeji se čas od času nějaký objeví. A pokud o některý stojíte, bez váhání se obraťte na jednoho z německých sběratelů řeckého původu, kterého najdete Elberfeldu. Říká si Georg a do těchto škodovek je blázen. Kupuje a prodává je už roky, v jednu chvíli vlastnil najednou hned tři kusy z celé série - 35., 49. a 52. Ty poslední dva prodal, 35. kus si ale nechal a navzdory 110 tisícům km na tachometru jej opticky i technicky zrenovoval do stavu 1A. Bohužel nelpěl na originalitě, ale auto vypadá jako nové. A neděste se kol z Porsche 911 Turbo, ta k vozu stejně nedostanete, aspoň ne za standardní cenu.
I ta je ostatně vysoká, neboť navzdory zmíněnému nájezdu a ne zcela originálnímu stavu musíte z prkenice vytasit tučných 31 899 Eur (asi 787 tisíc Kč), aby vám tohle auto říkalo pane. Výměnou z tuto sumu k autu dostanete aspoň originální bílá kola. Jestli má tento svérázný artefakt takovou hodnotu, nevíme, ale věrný fanoušek Škody ho jistě ocení. Ostatně v prodeji dnes vidíme ještě jeden další, která s větším nájezdem, v horším stavu a dokonce po drobné nehodě stojí přes milion.
Tak či onak nejvzácnější moderní škodovku, nevíme o jiné, byť podobně uměle omezené nabídce české značky z posledních dekád, která by čítala jen 100 kusů pro celý svět nebo pak 75 pro kontinentální Evropu. A kolik z oněch 75 dnes může jezdit? 40? 50? Kdo ví... A mimochodem, majitel auto prodává tak, že na Mobile.de vystavuje nové a nové inzeráty vždy s jednou fotkou navíc, zatím je na devítce. U nás můžete rovnou vidět všechny.













Jeden hodně vášnivý škodovkář dává dohromady Octavie RS WRC Edition, tuhle renovoval a doladil k obrazu svému. Nyní ji prodává, za 787 tisíc Kč to ale není levný špás. Foto: Georg Pozatsidis, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia WRC RS 35/100@Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva