Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Víc pruhů, víc Adidas: na nové M3 najdete 67 emblémů BMW M
30.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka se snažila, aby nikdo nemohl říct, že tohle je jen trojka vybavená M-paketem. Nová M3 dostala víc log M, než je zdrávo.
Jistě si vzpomenete na dvě předposlední generace BMW M3 (E46 a E92). Ostatně první zmiňovanou jsme vám nedávno připomněli ve špičkovém provedení CSL, před několika lety tu byl také test běžněšího provedení a tu poslední pak máte spolu s jejím osmiválcovým motorem rovněž ještě v živé paměti. Třebaže už tato provedení byla podstatně nápadnější než jejich předchůdci, neznalí nemohli snad vyjma koncovek výfuků a nateklejších blatníků bezpečně určit, že se jedná o nejsilnější trojku.
Stačilo sundat emblémy a byla to docela normálně vypadající řada 3, kterou však dokázali fandové kdykoliv bezpečně identifikovat. Snad se u BMW zalekli ztráty dřívější aureoly linoucí se ze všech těchto aut na sto honů daleko, snad jim byli trochu smutno ze ztráty všech těch znělých atmosférických jednotek a čistoty, kterou již poslední generace M3/M4 prostě nevládne. U té už déle není nemožné mluvit jako o nenápadném voze, naopak - je showcarem k pohledání. Navenek příliš uměle hlasitá, jedovatě barevná a logy divize M doslova posetá.
V prvním seznámení s těmito vozy jsme se log znamení divize M raději ani nesnažili spočítat, neboť vůz jich měl na sobě tolik, že na to čas vyhrazený k testování prostě nestačil. Naštěstí to za nás udělali američtí kolegové, kteří se jednu poslední M3 (F80) rozhodli postavit na zvedák a spočítat všechny viditelné emblémy, na které může oko zvídavého pozorovatele při důkladnějším průzkumu narazit. Výsledek je doslova šokující. Posuďte sami, vůz jich má pomalu více než modely Audi jednotlivých kruhů...
Jen na ochranných plastech pod motorem by člověk narazil na tři loga, další dvě by našel na ochranných rámech výfukového potrubí a dva spatřil dokonce na zvukové izolaci. To však není zdaleka vše. Komponenty předního zavěšení jich totiž skrývají osm, jednotlivé díly toho zadního pak neskutečných dvacet. Kromě toho nese logo M ještě každé kolo, karbonové brzdové kotouče a nakonec i brzdiče.
S přehledem nejméně je jich na karoserii, kde bychom našli pouze čtyři, avšak po otevření motorového prostoru jsou k vidění nejen na krytu oturbeného šestiválce, ale také na chladiči i „odkapávací“ liště pod A-sloupkem. Jenomže ani tam nekončíme, protože další salva se na nás vysype, jakmile vezmeme za kliku dveří. Prahy, řadicí páka, volant, opěrka na levou nohu, přístrojový štít, sedadla, všude byste našli další a další emblémy //M. Aby se snad majitel cítil jako na matějské pouti, může si také objednat podsvícenou verzi na opěráky sedadel, která ve zkoumaném kusu nechyběla.
Celkový výsledek? 67 emblémů, které se dají zahlédnout bez rozebírání či obnažování jakýchkoliv dalších komponent. Skoro nás to dovádí k myšlence, že se BMW za každou cenu snažilo, aby bylo vidět, že je to něco extra, nikoliv tuctovka. Nebo, že by snad chtělo tímto způsobem zamezit, aby se jeho zaměstnanci v továrně nespletli a nedali na M3 díly standardní trojky? Kdo ví, tohle je ale docela slušný cirkus...




























BMW M3 F80 nese dokonce 67 viditelných emblémů. Snaha udělat z každého dílu speciální kus se nám zdá být dost přemrštěná
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
před hodinou
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
před hodinou
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
před 3 hodinami
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
před 4 hodinami
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
včera
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
