Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud
12.9.2018 | Mirek Mazal
Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.
Revoluční technologie trojrozměrného tisku je postup tvorby pevných objektů z původní digitální předlohy. Hotový produkt vzniká pokládáním souvislých vrstev materiálu, dokud není celý dokončen. Tvorba budoucnosti se dotýká automobilového průmyslu v mnoha souvislostech, Volkswagen plánuje jako první využít technologii naplno, v masovém měřítku. Ví se o zkušebním 3D tisku brzdových třmenů, prahů dveří nebo dokonce celých vozidel, ale vždy se jednalo o nízký počet kusů pro testovací účely. Německá automobilka se snaží pokročit vpřed pomocí nové tiskárny za 400 000 dolarů (8,9 milionu Kč).
Nová chlouba je vhodná pro tisk částí vyrobených z oceli. Používaný postup je přizpůsobený a slibuje zvýšení produktivity až 50x oproti starým tiskárnám. Dříve se používal proces tavení ocelového prášku smíchaného lepidlem laserem, společnost Hewlett-Packard údajně využívá rychlejší způsob vrstvení prášku a pojidla, až poté vypaluje část, kterou vytvořila v procesu spékání.
Volkswagen se chce ujmout využití nového výrobního postupu a tímto způsobem zajišťovat tvorbu důležitých komponentů. Firma říká, že začne vyrábět menší a přizpůsobitelné součástky (nápisy na zadních dveřích, hlavice řadicí páky nebo personalizované klíče). Během 2 až 3 let však koncern plánuje konstrukční komponenty pro sériovou výrobu samotných aut.
Zatím má společnost VW optimistický výhled na budoucnost 3D tisku v masové výrobě automobilů. „Naším cílem je co nejrychleji integrovat tištěné konstrukční díly do příští generace vozidel. V dlouhodobém horizontu očekáváme neustálý nárůst počtu jednotek, velikostí dílů a technických požadavků - až do velikosti přesahující 100 000 jednotek ročně,“ sdělil Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje.
V blízké budoucnosti zatím nebude probíhat hromadná produkce aut prostřednictvím 3D tiskáren, ale tato nová technologie se blíží. Kromě HP a VW si podobné pokusy jistě zkoušejí i jiní výrobci, kteří se snaží držet pokroku, žádný z významných se ale zatím nedostal tak daleko, aby si troufl zveřejnit konkrétní plán.






Nový postup v sériové výrobě automobilů se blíží. Výraznější skok vpřed očekává Volkswagen během 2 až 3 let
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
1.10.2025
Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus
1.10.2025
Čínský soupeř drahých SUV Audi za 320 tisíc Kč se ukázal v novém, za lidové ceny bude k mání i u nás
1.10.2025
První kontakt s díly k nové nejlevnější Tesle ukazuje, že firma auto oholila jako snad nikdo před ní, nezůstalo v něm skoro nic
1.10.2025
Šéf Fordu se bojí, že prodeje elektromobilů teď zkolabují až na polovinu, neví, co bude dělat s nevyužitými fabrikami
1.10.2025
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 18:17 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
