Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vrcholná Tesla nečekaně prohrála sprint, pokořil ji benzinový vůz s nižším výkonem
29.12.2019 | Petr Miler
Elektrická auta, zejména pak Tesly, jsme si zvykli vnímat jako samozřejmé vítěze sprintů. A když už je někdo měl porazit, muselo to být citelně silnější auto se spalovacím motorem. V tomto případě ale vrcholný Model 3 prohrál s Audi RS5 Sportback.
Nástup turbomotorů v poslední dekádě přepsal měřítka vnímání dynamiky, neboť mnohem plošší křivky výkonu znamenají citelně vyšší výslednou dynamiku i při nižším výkonovém maximu. Rázem se tak může stát, že moderní auto s dvoulitrovým turbem porazí starší model s atmosférickou V8. Sotva jsme si na to ale stačili zvyknout, přichází další změna.
Ještě do jiných sfér posouvá situaci příchod elektrických aut, která mohou disponovat výkonem blízkým maximum téměř neustále a bez jakéhokoli zaváhání. Najednou tedy více jak dvoutunové Tesly Model S s ne zase tak ohromujícím maximem výkonu začaly trápit i nejlepší supersporty, alespoň v krátkých sprintech na 400 metrů. Ve vyšších rychlostech už nemají šanci, zrovna to ale mnoho lidí nezajímá.
Po Modelu S přišel Model 3, který ve verzi Performance též nastavuje laťku dynamiky hodně vysoko. Má až 490 koní, pohon všech kol a hmotnost ještě snesitelných 1 847 kg. Rázem i ten začal vyhrávat naprostou většinu krátkých sprintů a byl také jasným favoritem klání carwow, ve kterém nastoupil proti Audi RS5 Sportback a Mercedesu-AMG GLC 63 S. Jsou to auta z trochu jiného vrhu, ale jak podotýká Mat Watson z carwow, ve všech případech jde o výkonné a praktické vozy, neboť RS5 Sportback je liftback, tedy taková hodně rychlá Octavie, s nadsázkou řečeno.
Model 3 tady neměl mít konkurenci, neboť má až 490 koní, navíc elektrických, k tomu pohon všech kol, žádné řazení a zmíněných 1 847 kg. Audi RS5 je se 450 koňmi z 2,9litrového biturba slabší, pohon všech kol má tedy též, ale má také 8stupňový automat a s 1 720 kg není výrazně lehčí. GLC od AMG je s 510 koňmi s 4,0 V8 biturbo nejsilnější, pohon 4x4 má rovněž, ale s 2 025 kg je také nejtěžší a aerodynamika mu ve vyšších rychlostech jistě nepomůže.
Je tedy překvapením, že Model 3 nevyhrál, pětidvéřová RS5 s ním držela krok od startu do cíle a na konci měla postupně stále více navrch. Výsledný čas 11,9 sekundy je u obou aut stejný, Mercedes s 12,4 sekundy si ostudu jistě nepřipsal, ale prostě nestačil. Vítězství v pružném zrychlení Mat přisoudil Tesle, je ale otázkou, zda je to fér - Model 3 s elektrickým pohonem a bez řazení převodů rychle „cukne” vpřed, pak ale začne ztrácet a ve vysokých rychlostech je jasně pokořen. Na brzdění pak opět vítězí Audi následované Teslou a Mercedesem.
Nečekané vítězství pro „starý svět”, navíc je třeba dodat, že motor 2,9 V6 biturbo lze celkem snadno upravovat na vyšší výkon (100 koní mu přibude jako nic), něco takového pro elektromobily zatím nikdo nenabízí. Sama Tesla ovšem prý chystá mód Ludicrous také pro Model 3, to by mohlo kartu obrátit. I do roku 2020 se tedy zjevně můžeme těšit na další zajímavá klání podobného ražení.
Klání Tesly Model 3 Perfomance, Audi RS5 Sportback a Mercedesu-AMG GLC 63 S mělo být jasnou kořistí Tesly, ale nestalo se jí
Při akceleraci i deceleraci zvítězilo Audi, v případě pružnosti je otázkou, v jaké fázi určíte vítěze - v první chvíli je to Tesla, později oba benzinové modely v čele opět s Audi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda