Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci

Zdá se vám z pohledu do motorového prostoru, že tu máme dvakrát to samé? Není to tak úplně pravda, v útrobách jednoho z vozů se skrývá věc, která mu dává nevyrovnatelnou výhodu - pohon všech kol. Tohle klání skončilo kanárem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci

24.11.2021 | Petr Miler

Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci

/

Foto: Volkswagen/Seat, koláž Autoforum.cz

Zdá se vám z pohledu do motorového prostoru, že tu máme dvakrát to samé? Není to tak úplně pravda, v útrobách jednoho z vozů se skrývá věc, která mu dává nevyrovnatelnou výhodu - pohon všech kol. Tohle klání skončilo kanárem.

Seat by asi byl raději, kdybychom jeho Leonu Cupra říkali Cupra Leon a zapomněli na to, že jde o vůz španělské automobilky, ale nebylo by to úplně fér. Jestli si někdy lidé zvyknou vnímat vrcholné Seaty jako Cupry a ignorovat jejich kořeny, nevíme, my jsme na to ale zatím „nenajeli”. A tak zůstaneme u klasického označení. Tak či onak tu máme stejné auto - absolutní vrchol řady Leon a přes některé další novinky značky na poli výkonných aut zřejmě komplexně nejrychlejší Seat dneška.

Máme ho rádi, je to jedna z nejlepších ostrých předokolek na trhu a skutečně rychlý, podmanivý, efektivní i praktický, naprosto každodenní stroj. Ve své nové generaci sice nepřináší nic zásadně nového, ale ani nemusel - konkurence se dále neposunula a Leon Cupra zůstává tam, kde po léta byl. I když ale nenachází moc soupeřů u vysloveně konkurenčních automobilek, v řadách koncernu VW jich má hned několik. A tím nejbližším je VW Golf R.

Je to auto stejné třídy a stejné velikosti, které používá do značné míry tutéž techniku. Je to ale Volkswagen. A to by bylo, aby mu mateřský koncern nenadělil něco navíc. I když má tedy totožnou platformu, prakticky totožný motor 2,0 TSI a prakticky totožnou převodovkou DSG, ve skutečnosti nabízí víc - má 20 koní navrch (320 místo 300) a především pohon všech kol. Co se stane, když tyto dva vozy postavíte vedle sebe na start 400metrového sprintu?

Přesně to udělal Mat Watson z Carwow a výsledek možná uhádnete předem. Je to totální nadvláda německého stroje. Jít o jízdu na okruhu za vhodných podmínek, Golf by se jistě zapotil více, protože pohon 4x4 mu přidává kila a ve 100 km/h vám na suchu není prakticky k ničemu. Jenže při startu z místa či letmých startech z nízkých rychlostí, kór za neideálních podmínek, prostě tahá za kratší kus provazu, a to zcela jednoznačně.

Už čtvrtmíle pro Golf za 12,7 sekundy místo 13,6 sekundy je rozdíl třídy a lépe snad dopadne jen sprint s letmým startem s předem zařazenou rychlostí. I tak ale Golf vyhraje, vyhraje i na brzdách, vyhraje všechno. Je to pomyslné 6:0 v tenisu, kanár, prostě jednoznačná výhra. Kde ovšem Golf R prohrává, je cena - stojí dnes od 1 236 900 Kč, 300koňovou Cupru můžete mít za 1 119 900 Kč.


Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 1 - VW Golf R vs Cupra Leon Seat drag 01Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 2 - VW Golf R vs Cupra Leon Seat drag 02Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 3 - VW Golf R vs Cupra Leon Seat drag 03
Seat Leon Cupra... Foto: Seat

Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 4 - VW Golf R 2021 vs BMW M135i vs Mercedes-AMG A35 drag 01Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 5 - VW Golf R 2021 vs BMW M135i vs Mercedes-AMG A35 drag 02Vrcholný Seat Leon v bratrovražedném klání vyzval srovnatelný VW Golf, neměl žádnou šanci - 6 - VW Golf R 2021 vs BMW M135i vs Mercedes-AMG A35 drag 03
...troufale vyzval VW Golf R ve sprintu. Prohrál zcela jednoznačně. Foto: Volkswagen

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše