Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW skutečně stvořil Corrado kombi. Vznikla jen dvě a obě jsou teď na prodej
19.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto vypadá, jako by Corrado a Audi 80 trávily společně příliš mnoho času ve skladu, vážně ale vzniklo pod taktovou VW. Na světě jsou jen dvě.
Když se řekne Volkswagen Corrado, člověku se vybaví kupé ze začátku 90. let, které bylo pro na poměry VW dosti žádoucím vozem. A zachovalé kusy dodnes žádoucí jsou. Málokdo ale ví, že nechybělo mnoho a vyráběla se i verze shooting brake. Na dva prototypy, jediné, které kdy vznikly, se můžeme do detailu podívat na obrázcích. Tenhle vůz se měl jmenovat Corrado Magnum Sport Kombi.
Pokud vám tohle auto něco připomíná, nejste sami. Může to být Honda Civic třetí generace, může to být Nissan Pulsar NX Sportbak (sic), o kterém jsme psali nedávno, možná trochu i Volvo 480, všechno se špetkou Audi. Tu špetku, jak pozorný čtenář jistě odhalil, znamenají zadní světla, která z dílen Audi opravdu pochází.
Další věc, která pozornému oku neunikla, je absence loga Volkswagen na přídích a zádích těchto aut. To proto, že výroba byla zadána externí firmě (Marold Automobil GmbH), která na objednávku Volkswagenu postavila tyhle dva prototypy ze sériových Corrad G60. Pod kapotami tedy jsou kompresorové osmnáctistovky, které pohánějí přední kola, potud nic příliš neobvyklého.
To nejpodstatnější je vzadu, kde místo kupé vidíme bohatě prosklenou nástavbu shooting brake a svislé zadní čelo. Místa k sezení jsou vzadu jen dvě, zavazadelník stále není nijak gigantický, i když ho můžete využít asi trochu lépe, a design výsledného vozu nepatří k nejpovedenějším. Největším bonusem tak můžou být střešní ližiny, na které můžete upevnit „rakev”.
Tohle všechno si Volkswagen asi včas uvědomil a usoudil, že uplatnění takového auta by bylo jen velmi omezené, pokud vůbec nějaké, a mnoho zákazníků by si asi nenašlo. Po výrobě těchto dvou prototypů tedy ukončil vývoj. Firma Marold později nabídla obě auta spolu s kompletní dokumentací vývoje a jednotlivých dílů, schválením TÜV, výsledky z větrného tunelu a dokonce i s prototypovými výrobními nástroji k prodeji za ohromnou cenu 3,2 milionu německých marek.
Nikdo ale neměl zájem, a vozy tak na pár let zmizely ze světa. Až se před několika lety objevily na prodej v Německu a dostaly se do hledáčku Johna Kuitwaarda, někdejšího vice-prezidenta amerického Corrado Clubu. Ten je koupil a chtěl je dovézt do Států jako nehomologovaná auta s účelem je vystavit, jenže podle úřadů to nebyla dostatečně zvláštní auta, aby dostal povolení.
Uschoval je tedy u známých v Nizozemsku do roku 2014, kdy jim bylo 25 let a do USA je mohl dovézt jako veterány. To udělal a člověk by řekl, že si aspoň jeden z nich nechá ve sbírce, ale nebylo tomu tak. Oba vozy letos prodal firmě Lux Sport, která je obratem nabízí k prodeji po 49 995 dolarech, tedy asi 1,2 milionu korun.
Jeden je k maní zde, druhý zde a oba jsou na první pohled stejné, mají jen odlišnou registrační značku a odlišné provedení interiéru. Můžete si je tedy pořídit, ale u nás je půjde jako veterány registrovat až za čtyři roky, vznikly v roce 1990. Jestli stojí za tak velkou sumu, je otázkou, pozoruhodným kusem automobilové historie jsou ale nesporně.








































První Corrado Magnum Sport Kombi má kožený interiér





































To druhé s látkovými sedačkami působí méně honosně
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
