Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW skutečně stvořil Corrado kombi. Vznikla jen dvě a obě jsou teď na prodej
19.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto vypadá, jako by Corrado a Audi 80 trávily společně příliš mnoho času ve skladu, vážně ale vzniklo pod taktovou VW. Na světě jsou jen dvě.
Když se řekne Volkswagen Corrado, člověku se vybaví kupé ze začátku 90. let, které bylo pro na poměry VW dosti žádoucím vozem. A zachovalé kusy dodnes žádoucí jsou. Málokdo ale ví, že nechybělo mnoho a vyráběla se i verze shooting brake. Na dva prototypy, jediné, které kdy vznikly, se můžeme do detailu podívat na obrázcích. Tenhle vůz se měl jmenovat Corrado Magnum Sport Kombi.
Pokud vám tohle auto něco připomíná, nejste sami. Může to být Honda Civic třetí generace, může to být Nissan Pulsar NX Sportbak (sic), o kterém jsme psali nedávno, možná trochu i Volvo 480, všechno se špetkou Audi. Tu špetku, jak pozorný čtenář jistě odhalil, znamenají zadní světla, která z dílen Audi opravdu pochází.
Další věc, která pozornému oku neunikla, je absence loga Volkswagen na přídích a zádích těchto aut. To proto, že výroba byla zadána externí firmě (Marold Automobil GmbH), která na objednávku Volkswagenu postavila tyhle dva prototypy ze sériových Corrad G60. Pod kapotami tedy jsou kompresorové osmnáctistovky, které pohánějí přední kola, potud nic příliš neobvyklého.
To nejpodstatnější je vzadu, kde místo kupé vidíme bohatě prosklenou nástavbu shooting brake a svislé zadní čelo. Místa k sezení jsou vzadu jen dvě, zavazadelník stále není nijak gigantický, i když ho můžete využít asi trochu lépe, a design výsledného vozu nepatří k nejpovedenějším. Největším bonusem tak můžou být střešní ližiny, na které můžete upevnit „rakev”.
Tohle všechno si Volkswagen asi včas uvědomil a usoudil, že uplatnění takového auta by bylo jen velmi omezené, pokud vůbec nějaké, a mnoho zákazníků by si asi nenašlo. Po výrobě těchto dvou prototypů tedy ukončil vývoj. Firma Marold později nabídla obě auta spolu s kompletní dokumentací vývoje a jednotlivých dílů, schválením TÜV, výsledky z větrného tunelu a dokonce i s prototypovými výrobními nástroji k prodeji za ohromnou cenu 3,2 milionu německých marek.
Nikdo ale neměl zájem, a vozy tak na pár let zmizely ze světa. Až se před několika lety objevily na prodej v Německu a dostaly se do hledáčku Johna Kuitwaarda, někdejšího vice-prezidenta amerického Corrado Clubu. Ten je koupil a chtěl je dovézt do Států jako nehomologovaná auta s účelem je vystavit, jenže podle úřadů to nebyla dostatečně zvláštní auta, aby dostal povolení.
Uschoval je tedy u známých v Nizozemsku do roku 2014, kdy jim bylo 25 let a do USA je mohl dovézt jako veterány. To udělal a člověk by řekl, že si aspoň jeden z nich nechá ve sbírce, ale nebylo tomu tak. Oba vozy letos prodal firmě Lux Sport, která je obratem nabízí k prodeji po 49 995 dolarech, tedy asi 1,2 milionu korun.
Jeden je k maní zde, druhý zde a oba jsou na první pohled stejné, mají jen odlišnou registrační značku a odlišné provedení interiéru. Můžete si je tedy pořídit, ale u nás je půjde jako veterány registrovat až za čtyři roky, vznikly v roce 1990. Jestli stojí za tak velkou sumu, je otázkou, pozoruhodným kusem automobilové historie jsou ale nesporně.








































První Corrado Magnum Sport Kombi má kožený interiér
To druhé s látkovými sedačkami působí méně honosně
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva