Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic

Když už někdo po této verzi sáhne a specifikuje si ji podobným způsobem, obvykle s ní hodně jezdí, neboť jde o vůz, který dokáže s minimálními náklady komfortně zvládat vysoké nájezdy. U tohoto exempláře se to nestalo, což dává neobvyklou šanci uzmout jej za zajímavou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic

1.1.2023 | Petr Miler

Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic

/

Foto: Kreutziger Automobile, publikováno se souhlasem

Když už někdo po této verzi sáhne a specifikuje si ji podobným způsobem, obvykle s ní hodně jezdí, neboť jde o vůz, který dokáže s minimálními náklady komfortně zvládat vysoké nájezdy. U tohoto exempláře se to nestalo, což dává neobvyklou šanci uzmout jej za zajímavou cenu.

V dnešní době by politici byli nejraději, kdybychom neustále pěli ódy na elektrický pohon, bohužel pro ně jsme ale přesvědčeni, že nejvíce přeje kompaktním dieselovým autům. Čas z nich podle nás udělá nejvýhodnější koupi, a to přinejmenším ze tří důvodů. Prvním je pochopitelně spotřeba paliva, která je - ať se nám to líbí nebo ne - při srovnatelném stylu jízdy stále o desítky procent nižší než u benzinu. To dělá i při současných cenách paliv obrovský rozdíl. A byť trh s naftou loni poslal cenu tohoto paliva výše než v případě benzinu, z dlouhodobého hlediska zůstáváme přesvědčeni, že zůstane dostupný.

To je druhý důvod - cena nafty je větší politikum než cena benzinu. Není možné, aby diesel stál o desítky procent víc než benzin, zdražilo by to okamžitě (kvůli nákladní dopravě, samozřejmě) skoro všechno, co se dá koupit. A to je v době, kdy se bavíme o tom, jestli inflace bude 15 nebo 25 %, jednoduše nepřijatelné. Vždy se tedy podle nás „nějak zařídí”, aby nafta nestála příliš - vzhledem k pořád extrémně vysokému zdanění paliv je manévrovací prostor politiků hodně velký.

Třetím je pak fakt, že diesely zejména z menších a levnějších aut mizí a dál mizet budou. Některé automobilky proti naftovým motorům samy nesmyslně bojují, například dealeři Škody v Česku už mají nějaký ten pátek „zakázáno” (přes omezování podpor automobilky, které jsou ale pro byznys většiny dealerů klíčové) pořizovat si jako předváděcí a salónní auta dieselové verze, to je pochopitelně dál vytlačuje z trhu. A v menších modelech už nejsou k dispozici vůbec. Poptávka po nich ovšem nevymřela a automobilky nad ní moc nemají - v bazarech jsou diesely pořád velmi žádané. Lze tedy očekávat, že když si dnes koupíte takový nafťák, pokles jeho hodnoty bude vzhledem ke klesající nabídce a stabilnější poptávce menší, pokud vůbec nějaký. To všechno dělá z dieselů dobrou koupi.

Problém je v tom, že jako nové buď nejsou, popř. jsou drahé, takže musíte do bazaru. A tam obvykle není výběr bůhvíjaký, pokud nehledáte rok staré auto za patřičnou cenu. Většina lidí si diesely kupuje na dlouhé ježdění a po pár letech mají najeto klidně statisíce kilometrů. Nemusí to nutně znamenat, že jsou špatné, ale ruku na srdce - čím menší nájezd bude, tím lépe pro vás.

Proto nás v poslední době čas od času zaujmou i nabídky málo jetých dieselů a dnes tu máme jeden právě takový. Auto na fotkách níže je svéráz svého druhu, je to Octavie třetí generace s možná ne až tak vytouženým, ale zaručeně nejúspornějším motorem 1,6 TDI o 105 koních, který se pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru nafty (to dává dojezd 1 315 km na natankování, mimochodem), mimoměstskou 3,3 litru. A z vlastní zkušenosti můžeme říci, že jezdit s ním mimoměstské trasy „pod tři” nevyžaduje žádné velké umění. Platí to zejména s efektivnější (možná ne na papíře, ale v reálu ano) manuální převodovkou. A přesně tou je tento vůz vybaven.

Zajímavá je také výbavová specifikace, neboť málo výkonné motory jsou obvykle spojené s „chudými” verzemi. Ne v tomto případě, třebaže i výbava je trochu svéráz. Na jednu stranu jde o verzi Elegance s řadou vítaných standardních prvků a několika příplatky, na druhou o vůz s halogenovými světly. Nemáme před sebou dobový ceník, ale tušíme, že tohle šlo tehdy koupit jen v Německu. Kupec na sobě ale obecně vzato opravdu nešetřil, Elegance znamená dost výbavy včetně vyhřívaných sedadel dělá z vozu příjemného společníka pro kde co.

Ale co už, u ojetiny si tohle nevyberte a zbytek prochází bez větších výhrad. Je zjevné, že auto jezdilo a sloužilo (třeba kufr byl zjevně naložen nejednou), k většímu opotřebení ale nepřišlo. Také má najeto pouhých 40 893 km od roku 2015, s pravidelným servisem. Tohle je pořád zánovní auto s perspektivou najet 100 tisíc kilometrů bez závad a pak jít do prodeje... možná za pořád stejnou cenu? Stojí totiž velmi přijatelných 13 990 euro, tedy asi 337 tisíc Kč. Za to vám dnes Škoda nenabídne už vůbec nic, dokonce ani totálně oholenou Fabii, která i s litrovým tříválcem bez výkonu bude brát více paliva než tato příjemně vybavená Octavie. Podle nás velmi zajímavá nabídka, ale je to jen náš názor. Pohled pár kvalifikovaných automobilových bláznů, víc nic.


Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 1 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 01Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 2 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 02Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 3 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 03Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 4 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 04Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 5 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 05Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 6 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 06Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 7 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 07Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 8 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 08Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 9 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 09Nejúspornější Octavia III s výbavou je k mání skoro nejetá za cenu, za níž vám Škoda neprodá už vůbec nic - 10 - Skoda Octavia 16 TDI Elegance 2015 nejeta prodej 10
Zvláštní specifikace nakonec přesto velmi dobře vybaveného auta pomáhá posílat cenu této Octavie dolů. Za svou cenu může být vzhledem k verzi, stavu a nájezdu jednou z nejlepších koupí, jakou dnes jste schopni udělat. Pokud tedy toužíte po dostupném autě s maximální perspektivou, minimálními provozními náklady a pravděpodobně velmi slušnou zůstatkovou cenou. Foto: Kreutziger Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.