Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vzácný původní „ovdovovač” od Porsche je k mání minimálně jetý, manželce bychom o něm neříkali
21.4.2023 | Petr Miler
Slovem „vzácný” se dnes trochu plýtvá, tohle auto ale vzniklo jen v 57 kusech. A je to stroj pro celé chlapy - stačí jedna chyba a domů jedete v kabátu z prkének. „Ovdovovač” se mu neříká pro nic za nic.
Pro nejednoho puristu musí být zklamáním, že Porsche do modelu 911 GT2 od generace 991 montuje jen automatickou převodovku PDK a nedává zájemcům možnost si vybrat. U GT2 je to obzvlášť bolavé, protože kdykoli dříve si do GT2 šlo vždy naopak koupit jen manuál a 911 GT3 má od faceliftu provedení 991 manuál znovu v nabídce. U GT2 se ale automobilka rozhodla jinak a setrvala u toho do dnešních dnů.
Pokud jste nejen kvůli převodovce nad moderními GT2 zlomili hůl, ale v garáži vás pálí prázdné místo a na účtu nevyužité miliony, máme řešení. A není z ranku těch polovičatých. Jmenuje se také Porsche 911 GT2, ovšem generace 993. Řeč je tedy o vůbec první GT2, která se vyráběla v letech 1993 až 1998 a získala si přezdívku „widowmaker” neboli ovdovovač. Za tak záludné auto tohle Porsche platí, a to hlavně kvůli 3,6litrovému plochému šestiválci se dvěma turbodmychadly pod kapotou, který dává 450 koní a 586 Nm. Jeho ostré nárůsty výkonu přiváděly do úzkých nejednoho řidiče a pak i jejich ženy... Ony řidiče ale ještě před tím stihlo přivést k extázi - stovka za 3,9 sekundy a čtvrtmíle za 12,1 s a cílovou rychlostí 188 km/h jsou špičkové hodnoty i dnes.
Ze sousloví „vyráběla v letech 1993 až 1998” si ovšem nedělejte iluze, že by jich bylo na silnicích nějak hodně. Celkem vzniklo 194 kusů a z toho pouhých 57 zamířilo do běžného provozu, zbytek byly závodní kousky, ať už pro tovární tým nebo pro soukromníky. Tenhle rudý vůz je jedním z oněch 57 a troufáme si říci, že bude patřit k těm nejlepším. Je pravda slabší než aktuální GT2 RS, ale má manuál a dostal díly ze závodní verze Evo od Porsche Motorsport. A může být váš.
Auto mělo dosud jen dva majitele, kteří s ním najeli pouhých 32 172 km. Má za sebou nehodu, což by u jiných modelů bylo minus, ale co kdo čeká od odvodovače? Teprve pokud ho omotáte kolem stromu a přežijete, poznáte celé jeho kouzlo... Vůz byl při karambolu poškozen zepředu i zezadu, pak byl odeslán zpět do Stuttgartu na opravu, kde z něj udělali znovu téměř nový vůz i za pomoci dílů verze Evo.
Po celou dobu vlastnictví ale byl vůz pečlivě udržován v servisních centrech Porsche, o čemž existují záznamy. K mání je u známého prodejce exkluzivit v německém Singenu a cena odpovídá výjimečnosti jeho nabídky - 759 500 euro znamená skoro 18 milionů korun. To je raketa skoro jako auto samo, tohle je ale vážně vzácná a krásná věc a leckdo na ni může mít zálusk za jakoukoli cenu. Akorát o svých choutkách raději neříkejte manželce, tentokrát ne jen kvůli tomu, že by mohla zůstat sama s vaším autem na kaši. Ale i kvůli oněm 18 milionům korun, které na ukojení vašich zvrácených automobilových choutek mohou padnout. Však kolik by za to bylo „birkinek”?

















Tohle je opravdu pěkný kousek vzácného a mimořádného auta. Levný není a přežít ježdění s ním může být obtížné... Foto: Auto Salon Singen, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto Salon Singen GmbH@Mobile.de
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před hodinou
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejčtenější články
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 10:13 - spooon
- Škoda Auto obecně 12.18. 09:32 - mattonecz
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.18. 08:04 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
