Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
9.3.2025 | Petr Miler
Jestli si fanoušek BMW chce za relativně směšné peníze dopřát hotový poklad z dob, kdy jeho oblíbená automobilka byla na vrcholu, toto je šance, která se nemusí opakovat. Jeho specifikace je svérázná, ale to je právě to, co jej činí unikátním.
Pokud přijde řeč na zajímavé ojetiny BMW řady 3, obvykle se naše pozornost stočí k exemplářům respektované generace E46. Je to auto, které bylo technicky už tak na výši, že ani dnes nepůsobí zastarale, stále dobře vypadá, osvědčilo se jako velmi trvanlivé a v závislosti na zvolené specifikaci umí být cokoli od řidičsky zajímavého až po komfortní. Anebo klidně obojí současně.
Zachovalých ojetin na trhu logicky jen ubývá, však je to model, jehož výroba skončila už skoro před dvěma dekádami. Zajímavé zachovalé exempláře v prodeji se ale pořád najdou, však naposledy včera jsme vám ukazovali jeden, který dnes platí skoro za světový unikát. A ten na fotkách níže jím skutečně je.
Není tedy zajímavý jen tím, že je dodnes skoro jako nový, je to i vskutku pozoruhodná specifikace. Jen málokdo si v dobách E46 nechal vyparádit trojku u divize Individual, v tomto případě se ale přesně to stalo. Vznikl tak svérázně neobvykle kombík, který je podle prodávajícího jediným takovým na světě. A nemáme důvod tomu nevěřit, podobné druhé auto si pomalu ani nedokážeme představit.
V rámci nabídky trojek řady E46 navíc jde o jeden z nejnovějších možných kousků, který vznikl až koncem roku 2003. Tedy po faceliftu v době, kdy do konce výroby zbývalo něco přes rok. Racionálně dává volba právě takového exempláře největší smysl - jakkoli to zní trochu jako klišé, modely z těchto fází výrobního cyklu bývají opravdu vyladěné takřka k dokonalosti, což je proces, který s příchodem další generace začne více či méně od nuly.
Prodávaný kus má navíc to, co by ideál nadšeného řidiče měl mít, tedy šestiválcový motor, zadní pohon a manuální převodovku. Dobře, kůže a dřevo už tak řidičsky nezní, ale podívejte se, co je to za kůži a dřevo - světle béžová, bavorskou značkou zvaná citrónová kůže spolu s podobně laděným dřevěným obložením zase tak špatně nevypadá. A obojí docela dobře ladí s mosaznou metalízou, do níže je oděna karoserie. Takto svého času divize Individual ladila své prezentační kousky a byť prodávající neumí potvrdit, zda je to i případ tohoto vozu, bylo to buď tak, nebo se někdo nechal inspirovat barevnou specifikací s oblibou používanou i BMW.
Tím nejzajímavějším je ale nakonec fakt, že na tachometru auta najdeme číslovku pouhých 32 299 km. Skutečně jen 36 tisíc km, tohle auto jezdilo asi 1 500 kilometrů ročně. Navíc je třeba dodat, že nejsou kilometry jako kilometry a v tomto případě měl vůz už od pohledu patřičnou péči. Vůz byl tedy po většinu času garážován a ze servisní knížky a dalších servisních záznamů je patrné, že vždy mírně jezdil, není to tak, že najel 20 tisíc kilometrů a pak 18 let stál na jednom místě. Z hlediska historie též ideál svého druhu.
Co dál dostanete? Navzdory označení 320i skutečně atmosféricky plněný šestiválec o objemu 2,2 litru (kdeže tyto časy jsou...), který na kola posílá až 170 koní. Není to žádná nirvána, tohle auto jede slušně a zní skvěle, víc nic, na druhou stranu - stovka za 8,5 sekundy a maximálka 224 km/h nejsou žádná ostuda. Všechno ostatní též fandí spíše roli pěkného auta na běžné ježdění, žádné víkendovky.
Auto je momentálně na prodej v nizozemském Aalsmeeru kousek od Amsterdamu za 18 499 Eur, tedy asi 460 tisíc Kč. Na trojku generace E46 to na dnešní dobu není málo, ale na tuhle trojku? Však je skoro nová a její specifikace má grády. Vždyť si představte, že zítra vyjedete na silnice se skoro novou 320i E46 s atmosférickým šestiválcem, bez downsizingu, bez start/stopu, bez vší té nekvality a přetvářky, která moderní auta často obchází, podřadíte si s meziplynem a budete se usmívat na celé kolo. To vše za peníze, za které vám Škoda leda tříválcovou Fabii ve střední výbavě, víc nic. Není to svým způsobem krásné?










































Takto neobyčejné BMW řady 3 E46 se nevídá v jakémkoli stavu, natož pak v tomto. Je to dodnes zánovní auto, které ve světě nemá obdoby. Foto: Magalimoto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Magalimoto@Marktplaats
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 12.25. 04:39 - NadiaEira
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
