Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6 a 400 koňmi s manuálem. Ani pořádně nejel
4.11.2024 | Petr Miler
Podívejte se na to, kdo vám dnes takovou kombinaci vlastností nabídne? A když už se někdo přece jen najde, kolik za ni bude chtít peněz? Tady můžete mít motor se čtyřmi litry objemu a nula turby v kombinaci a manuálem a zadním náhonem jen za pár set tisíc.
Teplejší dny jsou pro letošek minulostí, pokud ale patříte mezi fanoušky jízdy s větrem ve vlasech, otevírá se vám nyní možnost pořídit si na příští léto otevřené auto výhodněji než v jiných částech roku. Je to trochu jako se sezónním oblečením. Pochopitelně tedy nelze počítat se slevami v řádu desítek procent, sumy požadované za kabriolety a roadstery jsou ale přece jen níž, neboť poptávka je nízká a majitelů takových aut, kteří netouží po dalších 6 měsíců koukat na svou milovanou víkendovou hračku v garáži, je nenulový počet.
Přesto podobné auto působí při relacích na dnešním trhu předem jako drahý špás, pokud tedy nechcete něco jako BMW Z3 se základním čtyřválcem z roku 1995. Ale nemusí tomu tak být, vážně ne. Ceny jsou sice obecně vysoko, ale jen tam, kde lidé něco hledají. Pokud se podíváte jinam, můžete mít za dobré peníze mnohem zajímavější auto s dlouhou kapotou, zadním náhonem, pořádným motorem a dokonce i ručním řazením. To zní jako sen a byť se může za určitých okolností rychle změnit v noční můru, právě takové auto tu máme. Říká si TVR Tuscan.
Dnes už neexistující automobilka dělala i v tomto miléniu auta pro skutečné srdcaře. Nejenže má onu manuální převodovku, chybí tu i ESP, kontrola trakce nebo ABS. Co neodřídíte, to neukecáte, tak to prostě je. A pod dlouhou kapotou Tucsanu pracuje řadový čtyřlitrový šestiválec (skutečně) o 400 koních výkonu. To není málo.
Tohle auto je dvěma slovy totální bizár, normální na něm není vůbec nic. Kapota se otvírá jako u starých BMW a odhalí jen ventilátory chladiče a hrdla pro dolévání různých kapalin. Abyste se dostali k motoru, chce to víc úsilí. Zadní světla jsou úplně dole u výfuků a designovou dominantou zádě je spíš jejich absence na obvyklých místech. Dveře nemají kliku, ale tlačítko zespodu zrcátka. A uvnitř budete chvíli hledat nejen kam strčit klíček, ale také jak se dostat ven.
Ani na řízení to není jednoduché auto. Reaguje ostře ve všech myslitelných ohledech, pokud nejedete po suchém a hladkém asfaltu, tak velmi rádo nechá ustřelit záď, nejste-li s plynem velmi opatrní. A také to je britské auto, takže to s jeho spolehlivostí není slavné, řekněme diplomaticky. A oficiální servisní síť neexistuje, byť náhradní díly se na pořád sehnat dají a díly schopné o tento vůz pečovat také, jak nakonec dokazuje i vůz na přiložených fotkách.
Už podle výše zmíněného existuje dost důvodů, proč jej nechtít, existuje ale také dost takových, proč jej chtít. A tím hlavním je cena. Navzdory jeho faktické vzácnosti, technické výjimečnosti, řidičské podmanivosti a stavu odpovídajícímu nájezdu pouhých 24 900 km stojí auto z fotek níže jen 34 999 Eur, tedy asi 885 tisíc Kč. To je částka, za kterou nekoupíte víc než tuctovou Octavii, něco jako kombík 2,0 TDI v průměrné výbavě.
Auto má volant vpravo, což je u TVR obvyklé (byť i verze s volantem vlevo se najdou, jen jsou ještě vzácnější), přesto má schválení pro německý provoz, takže se zítra může prohánět i po našich silnicích. Se spolehlivostí to může být náročnější, ale odměnou budiž auto samo, potkat na silnici model značky TVR je víc než vzácnost. Ve střední Evropě půjde o naprostou raritu, šance na uchování hodnoty a její další růst tedy existují. Máte-li odvahu, vůz nabízí nadšeně působící prodejce z firmy sídlící v německém městě Vechta.
















Tento TVR Tuscan je na prodej v Německu a vypadá velmi dobře, nakonec toho moc nenajel a měl vždy pravidelnou péči. Nejen designově to není auto pro každého, na dnešním trhu ale podobný sporťák za podobné peníze obvykle nekoupíte ani zdaleka. Foto: FeuersteinCars, publikováno se souhlasem
Zdroj: FeuersteinCars@Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB