Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
6.2.2025 | Petr Miler
Jak ekologické tohle asi může být? Problémy s požáry a vůbec reputací těchto aut se ukázaly být pro Brity tak neřešitelnými, že raději přistoupili ke stažení aut z oběhu a jejich zničení. Děje se to nepřekvapivě i v Evropě.
Je to jedna z těch zpráv, na něž někteří bez rozmyslu reagují s tím, že jsou zcela falešné, záměrně manipulativní či jde přinejmenším o mylnou interpretaci dokumentace docela jiného dění. Protože přece tak skvělá věc, jako jsou elektrická auta, nemůže být s něčím takovým spojena, a informace o takovém dění se do oběhu dostávají pouze některým z výše zmíněných způsobů. Jenže ona je zcela pravdivá a oficiální, jen doplněná o záběry toho, co se dnes reálně odehrává.
Už loni v listopadu jsme vás ostatně informovali, že Jaguar po sérii požárů a neúspěšné řadě svolávacích akcí rozhodl o tom, že svůj první elektrický model raději vykoupí od zákazníků zpět a sešrotuje ho. Dodnes o tom najdete zprávu v dokumentech americké NHTSA, ve kterých sama automobilka jasně praví, že „jako poslední nápravu vykoupí zpátky vozidla od dotčených zákazníků”.
Nejde o všechna auta, ale jen část produkce, vzhledem k tisícům prodaných aut tohoto typu za rok byl ale nešlo ani tehdy oznámený výkup 2 760 vozů jen v USA označit za drobnost. V tu chvíli jsme měli informace jen o dění v Americe, to samé se ale zjevně odehrává po celém světě. Níže přiložené záběry, které si mezi sebou sdílí fandové elektrických aut na eVNewt, kteří rozhodně nebudou šířit fiktivní negativní informace na jejich konto, ukazují nespočet už vykoupených i-Paců připravených k sešrotování v britském Poolu. Byli jsme v kontaktu přímo s provozovatelem adekvátních kanálů na X nebo Threds a potvrdil, že jde opravdu o vozy vykoupené od zákazníků v rámci tohoto bizarního kroku ve Velké Británii.
Pokud automobilka sáhne po takovém postupu, je zjevné, že je naprosto bezradná. Je to to poslední, co uděláte - musíte v podstatě zrušit dávno realizovaný obchod a na svá bedra vzít všechny náklady z toho plynoucí, takže místo zisku několikrát proděláte. Proč byste něco takového a tak drahého vůbec měli sami a aktivně dělat? Protože víte o ještě větším a dražším problému, který byste museli řešit, kdybyste k tomuto kroku nepřistoupili. Jaguar tedy musí být přinejmenším přesvědčen o tom, že jeho i-Pacy by hořely dál a automobilce tak způsobily více škod a větší šrámy na image než tato potupná „šrotovačka”.
Uzavírá se tak jeden opravdu velmi tragický příběh tohoto modelu, který přitom začal tak slibně. I-Pace v roce 2019 získal v tehdejší elektrické euforii tolik titulů auta roku, že snad nikdo neví zpaměti, kolik jich vlastně bylo - evropský, světový neb třeba i německý titul měl v kapse. Mělo to být krásné a luxusní auto s novým technickým pojetím, prodejní hit, vůz, který změní pravidla hry. Nic z toho se ale nejenže nestalo, stal se naprostý opak.
Prodejně I-Pace platil za propadák a na nespočet jeho titulů se zapomnělo ve stínu problémů s jeho provozem. Zejména o jeho požárech byla řeč nepříjemně často, vůz byl stižen nejméně pěti velkými svolávacími akcemi kvůli selhání baterie, až Jaguar přistoupil ke zmíněnému kroku. Rostoucí počet aut nyní smutně končí na vrakovištích a ve šrotu - klidně ve stavu sotva jetých vozů bez jediných zřejmých problémů. To je ekologie par excellence.



I-Pace měl být hitem, nekupoval ho ale nakonec skoro nikdo a hořel. Tedy pardon, docházelo u něj k „tepelnému přetížení”, i po pěti svolávacích akcích. Nakonec tak přišel smutný výkup části aut, nejméně mnoha tisíc vozů, a jejich následné sešrotování. Foto: Jaguar
Good old JLR. Only company that could build an eV that isn’t reliable (or any more so than the fossil crap they make) or that they can recall and fix.
— eVNewt (@newt7215) January 28, 2025
Instead these Jaguar iPace at my local car scrap yard, Charles Trent-recalled, refunded and now to be recycled.
Are the... pic.twitter.com/YdSPiJUJgg
Zdroje: eVNewt@X, dokumentech americké NHTSA, Jaguar
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 9 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V prostřední kubatuře není nic rozhodnuto včera 18:52
- Vznikl ES Road Racing včera 15:07
- Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů včera 14:41
- Finále šampionátu MS-Superbike začíná v Aragónu 24.9.2025
- Stane se Marquez mistrem světa už v Motegi? 24.9.2025
Nejčtenější články
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Žebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
26.8.2025Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
26.8.2025Opel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
27.8.2025Bentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotilo do přízně ztracené klientely
27.8.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 22:24 - jerry
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch