Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze

Neprodalo se jich málo, ale protože jejich výroba skončila před šesti léty a verze před faceliftem dokonce před osmi, najít málo opotřebovaný kus je velmi obtížné. V Německu ale jeden pěkný stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze

28.4.2021 | Petr Miler

Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze

/

Foto: Gehlert-Nutzfahrzeuge, publikováno se souhlasem

Neprodalo se jich málo, ale protože jejich výroba skončila před šesti léty a verze před faceliftem dokonce před osmi, najít málo opotřebovaný kus je velmi obtížné. V Německu ale jeden pěkný stojí.

Nedávno vám předestřeli skryté poklady autobazarů, které vám za málo peněz dají hodně výkonu a dynamiky. Ti skeptičtější z vás řekli, že taková auta sice vypadají na papíře dobře, ale v reálu bude velmi obtížné je koupit - buď budou levná, ale budou tak opotřebovaná, že už stejně nepojedou a udržovat je při životě vyjde draho. A nebo budou fit, pak ale budou stát tolik, že ztratí smysl kvůli tomu. Jenže ono to tak být nemusí.

Jedním z vozů, na nějž v této souvislosti přišla řeč, byla Škoda Superb druhé generace s motorem 3,6 V6. Jde o poslední škodovku s šestiválcem, která byla svého času jednoznačnou vlajkovou lodí značky. Kdysi jsme ji testovali a ani tehdy nešlo říci, že by to byl uragán na kolech, slabé a pomalé auto to ale určitě nebylo. A objemný motor V6 bez turba pod kapotou má své kouzlo už kvůli tomu, čím je.

Nebyl to žádný prodejní propadák, z hlavy už nedostanu přesné číslo, ale sami lidé ze Škody byli svého času překvapeni, jak velké procento zákazníků po vrcholné verzi sahá. Nebyli to ale obvykle fajnšmekři se 70 auty v garáži, nýbrž lidé hledající dobrý poměr výkonu a ceny ve vyšších třídách, kteří s vozem pravidelně jezdili. A podle toho vypadá dnešní nabídka ojetin - většinou mají najeto hodně a omezenou atraktivitu mají už kvůli tomu. Výjimky se ale díky bohu občas ještě najdou.

Nyní tu ale máme nabídku jednoho německého prodejce, který nabízí Superb II 3,6 V6 ještě před faceliftem. To není výjimečné, stav vozu ale ano - navzdory výrobě v roce 2009 má najeto jen 80 tisíc km, tedy ani ne 7 tisíc km za rok. To je neobyčejně málo a vůz vypadá podle toho. Je opravdu zachovalý zvenčí i zevnitř, je to v podstatě zánovní auto a i technicky je podle prodejce v perfektním stavu. Něco takového zcela jistě splňuje definici skrytého pokladu se slušným výkonem (260 koní) i dynamikou (stovka za 6,6 s, maximálka 247 km/h), ale co ta cena?

I ta je podle nás velmi rozumná - 11 900 euro znamená asi 308 tisíc Kč. Šestiválcový liftback Superbu s pohonem 4x4, minimálním nájezdem a velmi slušnou výbavou Elegance s příplatky za cenu skoro o 200 tisíc nižší než „oholená” nová Octavie s tříválcem? Kdybyste měli zájem, na prodej je v německém Eversenu, takové ojetiny se moc nevidí - typicky jde skutečně o buď sice dostupné, ale ojeté kusy nebo drahé nejeté. Toto vypadá na dobrý poměr výkonu a ceny.


Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 1 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 01Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 2 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 02Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 3 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 03Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 4 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 04Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 5 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 05Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 6 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 06Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 7 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 07Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 8 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 08Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 9 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 09Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 10 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 10Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 11 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 11Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 12 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 12Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 13 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 13Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 14 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 14Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 15 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 15Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 16 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 16Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 17 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 17Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 18 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 18Zachovalá poslední Škoda s motorem V6 je dnes nenápadný rychlík za pěkné peníze - 19 - Skoda Superb II 36 V6 zachovala prodej 19
Hezký Superb V6 FSI se objevil na prodej v Německu. Ani s 80 tisíci km nemá stavem daleko k zánovnímu vozu, přitom stojí v přepočtu 308 tisíc s Kč. Foto: Gehlert-Nutzfahrzeuge, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše