Ztráta Tesly za rok 2015 se ztrojnásobila na 21,4 mld. Kč, firma „už” začíná šetřit

 | 20 příspěvků | 15.2.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Jan Havránek

Já bych chtěl taky donekon.. | 15.2.2016 13:33reagovat
avatar

Já bych chtěl taky donekonečna utopicky podnikat v miliardových ztrátách a nekonečných dotací státu, popřípadě věřitelů :-) Asi na tom, že USA je svět nekonečných možností opravdu něco bude :-)

Nepřihlášený Brumla

Pane redaktore, měl byste.. | 15.2.2016 13:59reagovat
avatar

Pane redaktore, měl byste si uvědomit, jaký je rozdíl mezi ztrátovostí podniku a agresivním investováním do R&D, rozvoje uživatelské infrastruktury a budoucích výrobních kapacit. To, že to nechápete, a neustále tady na tom svém "fóru" omíláte o cosi o neúspěšné ztrátové Tesle, jen ukazuje, že Vaše znalosti a zkušenosti s podnikáním jsou stejně bídné jako Vaše inteligence.

Tesla má v současnosti marži 25% na auto. To je víc než dobrý výsledek. Jejich produkce tedy rozhodně ztrátová není, naopak.

Ale to byste nesměli na "autofóru" (opravdu se to jeví jako autofór) být zaujatá novinářská lůza, které nejde o to analyzovat údaje a dobrat se pravdy (oč by každému slušnému novináři, který má minimální smysl pro etiku, mělo jít), ale naopak se snažíte jakoukoli zprávu násilím napasovat na váš preexistující a neuvěřitelně debilní světonázor, že vůz, který nesmrdí benzínem, není plnohodnotný. Víte, co na vás nejvíce obdivuji? Že se po takto "kvalitně" odvedené novinářské práci ještě dovedete na sebe podívat do zrcadla a nepoblijete se.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kkmk

neskutočný kokot ten bedni.. | 15.2.2016 14:47reagovat
avatar

neskutočný kokot ten bedniar...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

buducnosť je jasna, buducn.. | 15.2.2016 14:51reagovat
avatar

buducnosť je jasna, buducnosť je TESLA

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený treke

Reakce na: Pane redaktore, měl byste.. | 15.2.2016 15:03reagovat
avatar

Neviem odkial mas tieto cisla, ale ak je to tak, o takej marzi na auto moze hociaka vetva VW group (aj luxusna ako Lamborghini alebo Porsche) iba snivat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: buducnosť je jasna, buducn.. | 15.2.2016 15:11reagovat
avatar

V tvojich mokrých snoch....

Nepřihlášený

Reakce na: buducnosť je jasna, buducn.. | 15.2.2016 15:20reagovat
avatar

Budúcnosť je Tesla? Tak si ju kúp a potom hovor o budúcnosti. Zaplať Muskovi za obrázok autíčka a čakaj...

Nepřihlášený Fero

Jasne model 3 pri sucasnyc.. | 15.2.2016 16:01reagovat
avatar

Jasne model 3 pri sucasnych a mierne zvysenych cenach ropy nic nezmoze. Nadsenci si uz svoje pojazdne baterky kupili takze tesla to ma pekne nahnutne. Ak pride k vyraznejsemu poklesu akcii tesly tak to mozu zabalit.

Nepřihlášený Brumla

Reakce na: Neviem odkial mas tieto ci.. | 15.2.2016 16:52reagovat
avatar

informace o gross margin:

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA -4CW8X0/1421313020x0x874449/945B9CF5-86DA-4C35-B03C-4892824F 058D/Q4_15_Tesla_Update_Letter.pdf

Nepřihlášený X-Ray

Reakce na: Pane redaktore, měl byste.. | 15.2.2016 16:52reagovat
avatar

Ty jsi mi ale ekonom, náklady na R&D samozřejmě musíš počítat k nákladům firmy, říci bez nákladů R&D máme plusovou marži je nesmysl, to by rázem byly ziskové skoro všechny firmy světa, to by i takové PSA, které se potácí na okraji ziskovosti bylo rázem v těžkém balíku. Aby firma (Tesla) po třinácti letech existence vykázala 13 ročních ztrát, tak to je asi nejdelší návratnost kapitálu na světě, takovou šílenou návratnost nemá ani daleko složitější výroba jako je třeba výroba dopravních nebo vojenských letadel. Ano, 4-5 let (u takovéhoto druhu výroby) mohu prodělávat protože mám vysoké R&D kosti, ale pak to musí fičet a firma musí do zisku, jinak je to začarovaný kruh stále vyšších a vyšších ztrát. A tento začarovaný kruh Tesla právě předvedla, již 3 slíbila, že bude v zisku, 3x to nesplnila, nyní slibuje, že bude v zisku 2016 poté co oznámila největší ztrátu historie. Tomu může věřit jenom hodně naivní lidé a zdáse, že těch naivních prudce ubývá, od minulého léta spadla cena akcii z 280 usd na dnešních 151 usd, což je jasná zpráva o tom jak investoři věří těmto slibům.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Brumla

Reakce na: Ty jsi mi ale ekonom, nákl.. | 15.2.2016 18:13reagovat
avatar

Nesmysl to samozřejmě není, blbec jsi ty, ne já.

Unit margin ($) = Selling price per unit ($) - Cost per unit ($)

Do Unit margin na Model S se nezapočítávají náklady na R&D na Model X a Model 3. Stejně tak se tam nezapočítávají náklady na rozvoj infrastruktury (Superchargers), ani investice do budoucí výrobní kapacity (GigaFactory).

Je tedy v naprostém pořádku říct, že Tesla má 25% marži na Model S i když je firma jako celek v mínusu kvůli investicím.

To, že investoři něčemu věří nebo nevěří je idiotský argument a rozhodně to nemá prediktivní validitu. Investoři se v průměru chovají konzervativně a Muskovy firmy jsou cokoli, jen ne konzervativní byznysy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaJ

Reakce na: neskutočný kokot ten bedni.. | 15.2.2016 18:29reagovat
avatar

to Nepřihlášený kkmk:

..pod to sa rad podepisam :)))

Nepřihlášený X-Ray

Reakce na: Nesmysl to samozřejmě není,.. | 15.2.2016 21:29reagovat
avatar

Jasně, takže nejlepší strategie jak řídit firmu je přeinvestovat ji jak jen to jde, čím víc tím líp, vykazovat čím dál vyšší ztráty a holedbat se marží bez těchto nákladů.Docela jednoduchý svět.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Brumla

Reakce na: Jasně, takže nejlepší stra.. | 15.2.2016 22:04reagovat
avatar

X-Ray - to jsi vážně takový idiot, nebo to jen hraješ? Obtěžoval ses dohledat si mission statement Tesly? Musk nedělá teslu proto, aby se uživil, nebo proto, aby si zajistil co nejčasnější návratnost investovaných prostředků, ale proto, aby urychlil nástup elektrické mobility. Všechny dosavadní kroky Tesly celkem logicky směřují k tomuto cíli a mají to skvěle vymyšlené.

Nevím proč mají někteří jedinci problém přestat se na Teslu koukat prizmatem předpokladu, že cílem existence každé firmy na světě musí být jenom maximalizace zisku v co nejkratším čase. Možná to má co dělat s nižší inteligencí těchto jedinců, jinak si to neumím vysvětlit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Ten Bednář je čím dál tím.. | 15.2.2016 22:14reagovat
avatar

Ten Bednář je čím dál tím trapnější :-D

Takového blba těžko druhého pohledat!

Píše čím dál tím větší bludy a navíc si sám protiřečí pomalu v jedné větě

Prostě ubozak.

Člověče když je někdo začínající automobilka která z garážové firmy se stává velkou automobilkou, staví gigatovarnu, investuje kde může tak je jasné že bude ztrátová

Člověče vy se už radši k ničemu nevyjadrujte a jedinou dobrou věc co by autoforum mohlo udělat je se takového člověka rychle zbavit.

Stačí si přečíst bludy Bednáře co psal o Tesle třeba v roce 2012 atd.

Je mi líto že autoforum hlavně díky panu Bednářovi takto upadá a je směšné pro většinu inteligentních lidí

Nepřihlášený X-Ray

Reakce na: X-Ray - to jsi vážně takov.. | 15.2.2016 22:58reagovat
avatar

Trochu zapomínáš, že Teslu nezainvestoval jenom Musk, ale hromada dalších investorů, Musk ať si svoje peníze klidně spálí na ohníčku.

Ale je minimálně slušné těm lidem co zainvestovali do Tesly peníze začít vracet. To se může stát jedině tak, že firma vytvoří zisk a z něj dá akcionářům dividendy. A protože Musk nasliboval zisky v minulosti už 3x a ani jednou termín nesplnil, tak investoři už neviděli 13 let ani dolar na dividendách, tak jdou a půjdou čím dál víc Muskovi po krku. Je to prosté.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mykanec

Reakce na: Pane redaktore, měl byste.. | 15.2.2016 23:10reagovat
avatar

Pane Brumlo, moc vám děkuji za váš příspěvek - ušetřil jste mi práci.

Při čtení dalšího Bednářova výblitku jsem se chystal něco napsat, ale naštěstí jste mne předběhl.

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Trochu zapomínáš, že Teslu.. | 16.2.2016 07:01reagovat
avatar

Akcie Tesly se začínali prodávat tuším někde kolem 5 dolarů za akcii a teď se pohybují kolem 150... To asi bude něco znamenat ne?

Navíc kdo by čekal rychlí výnos,když firma investuje do tak velikého a prudkého rozvoje je hlupák.

Navíc pokud si najdete informace které byli už v roce 2009 tak přesně řekl plán a ten do dnes drží.

V tu dobu vyráběli pouze Roadster a to v počtu cca 2.500 ks

Musk řekl že uvedou drahý model S kolem roku 2012 i to kolik aut chtějí prodávat. Zároveň řekl že vše směřují k masovému modelu který přijde 2015-2017

To ještě byli malá garážová firma a nikdo jim nevěřil!

Neříkám že neměli zkluz a že vše stihli jak slibovali ale drží se plánu a ten jim vychází.Firma giganticky roste a plní co slíbila.

A hlavně a především změnila pohled na elektromobily tak moc že i velké automobilky si začínají uvědomovat že v dohledné době musí změnit přístup a každá nějaký ten elektromobil chystá!

Nepřihlášený Brumla

Reakce na: Trochu zapomínáš, že Teslu.. | 16.2.2016 09:46reagovat
avatar

Bože, X-rayi, tvoje argumentace je tak ubohá, že se nedá hovořit o zpomalenosti, ty už ani nestojíš na místě, ty couváš!

Počítám, že většina akcionářů byla inteligentnějších než ty nebo pan Bednář a přečetli si mission statement dříve, než si akcie pořídili. Nikdo jim bouchačku u hlavy nedržel a pokud si vzpomínám, Elon Musk několikrát zdůrazňoval, aby do Tesly neinvestovali lidé, kteří nesdílí jeho vizi. A znovu opakuju, že vizí nebylo vyplácení co nejvyšších dividend za co nejkratší dobu.

Jistě se zase vzedmeš a vymyslíš nějaký podobně debilní argument, ale já už ti to vyvracet nebudu. Pro mě je to ztráta času, ty si utvářej svoje názory dál na základě tvých "inteligentních" úvah.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše