Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží
4.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Americký majitel Tesly Model S zjistil, že při nabíjení ztrácí 18,5 procenta elektřiny, která protéká nabíječkou. Automobilka udává ztráty devítiprocentní.
Když naplníte nádrž konvenčního automobilu benzínem či naftou, víte docela přesně, kolik zaplatíte - certifikované měřidlo, přesná cena za litr a kapalina prostě nateče hadicí do nádoby, nic víc. U elektromobilů to není tak jednoduché, protože při transportu elektřiny vždy vznikají nějaké ztráty. Rob M. z webu TeslaRati jezdí s Teslou Model S a podle jeho výzkumu jsou ztráty při nabíjení výrazně větší, než automobilka udává.
Svůj vůz nabíjí většinou doma, ze zásuvky Nema 14-50, která nabídne 240 voltů a 40 ampér a údajně se ve Spojených státech obyčejně používá pro elektrické sporáky a podobná zařízení, která mají velký odběr elektřiny. K tomu má nabíječku Tesla UMC (Universal Mobile Connector), tedy jednu z Teslou doporučených nabíjecích soustav. Připojil digitální měřič průtoku napětí značky EKM, jehož odběr je údajně tak malý, že nelze změřit.
Podle automobilky je efektivita takovéhoto domácího nabíjení okolo 91 %. Rob M. však mezi 21. červnem a 21. červencem naměřil asi 81,5% efektivitu, což znamená 18,5% ztrátu a o 9,5 % méně, než udává Tesla. V číslech to vypadá tak, že automobil ukázal na displeji celkem použitých 728 kWh za onen měsíc, naopak měřič EKM udává 894 kWh, o 22,8 procenta více.
Efektivita nabíjení běžných elektromobilů je okolo 90 %, konkrétně tato Tesla Model S tedy zaostává o zhruba 8,5 procenta. To je podstatné nejen kvůli ztrátám a rozdílu v tom, co tvrdí Tesla - ať už automobilka, či samotný vůz - a co se dá skutečně naměřit, ale také kvůli době dobíjení. Na plné nabití 85kWh akumulátoru Modelu S z běžné české zásuvky, tedy 230 V a 16 A, počítejte s 29 hodinami a 13 minutami. Robovi M. plné nabití z nuly trvalo 10 hodin a 52 minut, oproti 9 h a 44 min podle údajů Tesly.
Zajímavá je také průměrná spotřeba, i když se tento údaj u elektromobilů běžně neuvádí. Rob M. potřeboval na sto kilometrů průměrně 18,7 kWh elektřiny. To odpovídá asi 7,2 litrům benzínu. Bohužel neznáme průměrnou rychlost, se kterou celý měsíc jezdil, ale podle toho, že jezdí po USA, je pravděpodobné, že vůz šetřil.
Je to případ jednoho vozu, nikoliv výsledky širšího výzkumu, proto to nelze brát jako průměrné hodnoty. Rob M. také nevlastní domácí rychlonabíječku, která má být dvakrát rychlejší, avšak také není v ceně vozu, nýbrž za dalších 1 200 dolarů (přes 24 tisíc korun) bez ceny instalace elektrikářem. Jaká je její ztráta, zatím není známo, s rostoucí rychlostí nabití ale nepochybně jen poroste.










Ztráty Tesly Model S při nabíjení mohou být podstatně větší, než automobilka udává
Zdroj: TeslaRati
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 5 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 7 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 8 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
