Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží
4.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Americký majitel Tesly Model S zjistil, že při nabíjení ztrácí 18,5 procenta elektřiny, která protéká nabíječkou. Automobilka udává ztráty devítiprocentní.
Když naplníte nádrž konvenčního automobilu benzínem či naftou, víte docela přesně, kolik zaplatíte - certifikované měřidlo, přesná cena za litr a kapalina prostě nateče hadicí do nádoby, nic víc. U elektromobilů to není tak jednoduché, protože při transportu elektřiny vždy vznikají nějaké ztráty. Rob M. z webu TeslaRati jezdí s Teslou Model S a podle jeho výzkumu jsou ztráty při nabíjení výrazně větší, než automobilka udává.
Svůj vůz nabíjí většinou doma, ze zásuvky Nema 14-50, která nabídne 240 voltů a 40 ampér a údajně se ve Spojených státech obyčejně používá pro elektrické sporáky a podobná zařízení, která mají velký odběr elektřiny. K tomu má nabíječku Tesla UMC (Universal Mobile Connector), tedy jednu z Teslou doporučených nabíjecích soustav. Připojil digitální měřič průtoku napětí značky EKM, jehož odběr je údajně tak malý, že nelze změřit.
Podle automobilky je efektivita takovéhoto domácího nabíjení okolo 91 %. Rob M. však mezi 21. červnem a 21. červencem naměřil asi 81,5% efektivitu, což znamená 18,5% ztrátu a o 9,5 % méně, než udává Tesla. V číslech to vypadá tak, že automobil ukázal na displeji celkem použitých 728 kWh za onen měsíc, naopak měřič EKM udává 894 kWh, o 22,8 procenta více.
Efektivita nabíjení běžných elektromobilů je okolo 90 %, konkrétně tato Tesla Model S tedy zaostává o zhruba 8,5 procenta. To je podstatné nejen kvůli ztrátám a rozdílu v tom, co tvrdí Tesla - ať už automobilka, či samotný vůz - a co se dá skutečně naměřit, ale také kvůli době dobíjení. Na plné nabití 85kWh akumulátoru Modelu S z běžné české zásuvky, tedy 230 V a 16 A, počítejte s 29 hodinami a 13 minutami. Robovi M. plné nabití z nuly trvalo 10 hodin a 52 minut, oproti 9 h a 44 min podle údajů Tesly.
Zajímavá je také průměrná spotřeba, i když se tento údaj u elektromobilů běžně neuvádí. Rob M. potřeboval na sto kilometrů průměrně 18,7 kWh elektřiny. To odpovídá asi 7,2 litrům benzínu. Bohužel neznáme průměrnou rychlost, se kterou celý měsíc jezdil, ale podle toho, že jezdí po USA, je pravděpodobné, že vůz šetřil.
Je to případ jednoho vozu, nikoliv výsledky širšího výzkumu, proto to nelze brát jako průměrné hodnoty. Rob M. také nevlastní domácí rychlonabíječku, která má být dvakrát rychlejší, avšak také není v ceně vozu, nýbrž za dalších 1 200 dolarů (přes 24 tisíc korun) bez ceny instalace elektrikářem. Jaká je její ztráta, zatím není známo, s rostoucí rychlostí nabití ale nepochybně jen poroste.
Ztráty Tesly Model S při nabíjení mohou být podstatně větší, než automobilka udává
Zdroj: TeslaRati
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva