Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží

Americký majitel Tesly Model S zjistil, že při nabíjení ztrácí 18,5 procenta elektřiny, která protéká nabíječkou. Automobilka udává ztráty devítiprocentní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží

4.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americký majitel Tesly Model S zjistil, že při nabíjení ztrácí 18,5 procenta elektřiny, která protéká nabíječkou. Automobilka udává ztráty devítiprocentní.

Když naplníte nádrž konvenčního automobilu benzínem či naftou, víte docela přesně, kolik zaplatíte - certifikované měřidlo, přesná cena za litr a kapalina prostě nateče hadicí do nádoby, nic víc. U elektromobilů to není tak jednoduché, protože při transportu elektřiny vždy vznikají nějaké ztráty. Rob M. z webu TeslaRati jezdí s Teslou Model S a podle jeho výzkumu jsou ztráty při nabíjení výrazně větší, než automobilka udává.

Svůj vůz nabíjí většinou doma, ze zásuvky Nema 14-50, která nabídne 240 voltů a 40 ampér a údajně se ve Spojených státech obyčejně používá pro elektrické sporáky a podobná zařízení, která mají velký odběr elektřiny. K tomu má nabíječku Tesla UMC (Universal Mobile Connector), tedy jednu z Teslou doporučených nabíjecích soustav. Připojil digitální měřič průtoku napětí značky EKM, jehož odběr je údajně tak malý, že nelze změřit.

Podle automobilky je efektivita takovéhoto domácího nabíjení okolo 91 %. Rob M. však mezi 21. červnem a 21. červencem naměřil asi 81,5% efektivitu, což znamená 18,5% ztrátu a o 9,5 % méně, než udává Tesla. V číslech to vypadá tak, že automobil ukázal na displeji celkem použitých 728 kWh za onen měsíc, naopak měřič EKM udává 894 kWh, o 22,8 procenta více.

Efektivita nabíjení běžných elektromobilů je okolo 90 %, konkrétně tato Tesla Model S tedy zaostává o zhruba 8,5 procenta. To je podstatné nejen kvůli ztrátám a rozdílu v tom, co tvrdí Tesla - ať už automobilka, či samotný vůz - a co se dá skutečně naměřit, ale také kvůli době dobíjení. Na plné nabití 85kWh akumulátoru Modelu S z běžné české zásuvky, tedy 230 V a 16 A, počítejte s 29 hodinami a 13 minutami. Robovi M. plné nabití z nuly trvalo 10 hodin a 52 minut, oproti 9 h a 44 min podle údajů Tesly.

Zajímavá je také průměrná spotřeba, i když se tento údaj u elektromobilů běžně neuvádí. Rob M. potřeboval na sto kilometrů průměrně 18,7 kWh elektřiny. To odpovídá asi 7,2 litrům benzínu. Bohužel neznáme průměrnou rychlost, se kterou celý měsíc jezdil, ale podle toho, že jezdí po USA, je pravděpodobné, že vůz šetřil.

Je to případ jednoho vozu, nikoliv výsledky širšího výzkumu, proto to nelze brát jako průměrné hodnoty. Rob M. také nevlastní domácí rychlonabíječku, která má být dvakrát rychlejší, avšak také není v ceně vozu, nýbrž za dalších 1 200 dolarů (přes 24 tisíc korun) bez ceny instalace elektrikářem. Jaká je její ztráta, zatím není známo, s rostoucí rychlostí nabití ale nepochybně jen poroste.


Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 1 - tesla s dalsi fotky 05Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 2 - tesla s dalsi fotky 06Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 3 - tesla s dalsi fotky 07Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 4 - tesla s dalsi fotky 08Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 5 - tesla s dalsi fotky 09Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 6 - tesla s dalsi fotky 04dZtráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 7 - tesla s dalsi fotky 10Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 8 - tesla s dalsi fotky 11Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 9 - tesla s dalsi fotky 12Ztráty při nabíjení Tesly S jsou násobné proti udávaným, to se prodlouží i prodraží - 10 - tesla s dalsi fotky 13
Ztráty Tesly Model S při nabíjení mohou být podstatně větší, než automobilka udává

Zdroj: TeslaRati

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.