5 věcí, které byste nikdy neměli dělat v autě s dvouspojkovou převodovkou

 | 24 příspěvků | 3.7.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Anton

Mám otázku k tej jednotke.. | 3.7.2016 20:54reagovat
avatar

Mám otázku k tej jednotke :) ak miesto státia na brzde zatiahnem ručnú brzdu a nohy dám dole z brzdy? taktiež to neprekáža?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

V první řadě by jste si do.. | 3.7.2016 21:23reagovat
avatar

V první řadě by jste si do auta hlavně neměli dávat automat...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nepřihlášený

Reakce na: V první řadě by jste si do.. | 3.7.2016 22:36reagovat
avatar

V druhé řadě by jste neměl komentovat téma ke kterému nemáte co říci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený aio

Presne ma to napadlo co aj.. | 4.7.2016 00:33reagovat
avatar

Presne ma to napadlo co aj prveho prispievajuceho... som na D nehybem sa, noha na brzde, stlacim tlacitko parkovacej brzdy a brzdovy pedal uvolnim... co sa deje vtedy okrem toho ze sa dalej nehybem?

Nepřihlášený Petr či pavel

Jak je to s dojížděním a v.. | 4.7.2016 07:23reagovat
avatar

Jak je to s dojížděním a vyřazením na N (plachtěním)?

Díky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený francuz

Pre aio - ak stlacis P, ok.. | 4.7.2016 08:33reagovat
avatar

Pre aio - ak stlacis P, okamzite sa aktivuje parkovaci mechanizmus. V principe vsetky dvojspojky maju podobny parkovaci mechanizmus, ktory zjednodusene vyzera, ako rohatka+zapadka. Ide teda o mechanicke blokovanie vystupnych hriadelov priamo spojenych s ozubenim diferencialu. Park. mechanizmus je mozne aktovovat pri rychlostiach do 5 km/h. Nevhodou tohot riesenie je, ze pri aktivacii sa moze este auto par metrov pohnut, kym "zapadka" zapadne do ozubenia kolesa par. mechanizmu. Park. mechanizmus je konstruovany aj pre pripady statia v prudkom stupani/klesani a s privesom a nehrozi, aby sa nejakym sposobom poskodil, ci deaktivoval.

Doplnil by som clanok o nezmysel s dojazdom na krizovatku a naslednym pridanim plynu a rozjazdom. Kazda dvojspojka pri rychlostiach do 5 km/h automaticky pocita s tym, ze budete zastavovat, pripadne parkovat. Preto radi 1. prev. stupen a spiatocku. Tieto ostavaju zaradene az do rychlosti 10 km/h, kedy uz pripravy automat namiesto spiatocky druhy prev. stupen a zaradi pri dalsom zrychlovani. Logika dvojspojky je za tie roky dost cibrena a vychytana a mozog prevodovky rozmysla aj nad vecami, ktore by teoreticky mohli nastat, preto mu to obcas trva o sekundu dlhsie. :-)

Nepřihlášený Petr či pavel

Stejně by to bylo s dojezd.. | 4.7.2016 08:43reagovat
avatar

Stejně by to bylo s dojezdem bez plynu do zatáčky a následným přidáním pri výjezdu. Imho je tam trochu prodleva, ale dá se s tím počítat

nikoloki

Reakce na: V druhé řadě by jste neměl.. | 4.7.2016 10:07reagovat
avatar

A ve třetí řadě BYSTE oba měli přestat "by jstovat" ;-) …

nikoloki

Reakce na: V druhé řadě by jste neměl.. | 4.7.2016 10:08reagovat
avatar

A co nedělat s HSD? ;-)

Nepřihlášený Oleg

Reakce na: Mám otázku k tej jednotke.. | 5.7.2016 09:48reagovat
avatar

Ak elektronika rozpozná zatiahnutú ručnú, tak je to OK no o tom pochybujem a akonáhle pustíš brzdu, spojka sa zopne a bude Ťa to ťahať cez ručku. No ja tento bod celkom ignorujem. Na DSG som spravil 404 000km a keď som mal dlhšie stáť tak som vyraďoval práve kvoli tomu aby som nesvietil niekomu brzdovými svetlami do očí. Po tých km už asi bude treba vymeniť spojku, začína sa divne prejavovať.Tak isto som podraďoval pri spomalovaní nech využijem aký taký brzdiaci účinok motora. Dtto pri jazde z kopca. No ja osobne som bol a stále som zástanca skor klasických automatov s hydromeničom. DSG bol služobák, doma som mal vždy len hydro a aj to tak zostane.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Oleg

Reakce na: Jak je to s dojížděním a v.. | 5.7.2016 09:50reagovat
avatar

U spojkových prevodoviek nijako. Jednoducho je tam neutrál. Problém to je u hydromeničových.

Nepřihlášený aio

Francuz: dakujem pekne za.. | 5.7.2016 09:55reagovat
avatar

Francuz: dakujem pekne za vysvetlenie ale asi si zle pochopil moju otazku. Ja som nehovoril ze zaradim P ja mam stale zaradene D akurat pri tom stlacim tlacitko rucnej brzdy. Z toho co opisujes tak mi to vychadza ze si opisoval zaradenie P. Bavime sa o passateb6 ktory ma tlacitkovu rucnu brzdu posobiacu na vsetky 4 kolesa a jej tlacitko stlacis pri zaradenom D das nohu dole z brzdy a je to. Co sa deje vtedy?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ak elektronika rozpozná za.. | 5.7.2016 11:53reagovat
avatar

Kéž by většina byla také tak ohleduplná a za tmy nestála nohou na brzdě. V době dnešních třetích brzdových světel, SUV a výkonných světelných zdrojů je to žádoucí. Výrobci by mohli přijmout nějaká opatření.

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: Mám otázku k tej jednotke.. | 5.7.2016 12:39reagovat
avatar

Najlepším vodítkom je palubný počítač. Pri státí na križovatke s vypnutou klimatizáciou si treba prepnúť okamžitú spotrebu. Ak pri zaradenom D ukazuje napr. 1,2 l/h a po vyradení na N 0,8 l/h, tak je jasné, že na D-čku je spojka v zábere.

Bod 1 v článku nie je celkom úplný. V Škodovke (2010) mám DSG so suchými spojkami, rozbeh auta je príjemne bezprostredný a vypozoroval som, že ak stojím, spojky sa celkom rozopnú, pokiaľ tlak v brzdovej sústave prekračuje istú úroveň.

Audi (2009) má mokré spojky a nerozpína ich samo nikdy, ani keď je aktivovaná elektronická ručná brzda. Tam vyraďujem na neutrál.

VW (2016) má mokré spojky a rozpojí ich už pri poklese rýchlosti pod myslím 4 kmh, ak je v brzdovej sústave dostatočný tlak, na ručnú nereaguje. Mimoriadne oceňujem, že prevodovka spojky rozpojí už priuvolnení plynového pedálu (tzv. plachtenie).

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: Mám otázku k tej jednotke.. | 5.7.2016 13:04reagovat
avatar

K bodu 4. Jazdite s miernym zrýchľovaním na predposledný prevodový stupeň a náhle dajte plný plyn. Prevodovka má určite nachystaný vyšší prevodový stupeň a otestujete tak, ako dlho jej potrvá kým zaradí nejaký nižší. Mne to nepríde ako niečo extrémne dlhé.

Ak pred križovatkou spomaľujete a brzdíte, prevodovka postupne podraďuje, tak ju asi ťažko dobehnete tým, že úplne nezastavíte a pridáte plyn. Naopak skôr systém Štart-Stop zazmätkuje.

Vyraďovanie na N za jazdy pre DSG prevodovku neznamená žiadny problém. Robia to už štandardne najnovšie prevodovky a aj u starších je jedna zo spojok štandardne za jazdy vždy rozpojená.

S držaním auta v kopci pomocou preklzu spojky a jazdou v kolóne nižšou rýchlosťou, než akou ide auto pri voľnobehu na jednotke s článkom plne súhlasím, znamenajú pre spojky yvášené opotrebenie. Hoci jednotka by mala mať tú väčšiu spojku.

Nepřihlášený LookAss

Reakce na: V druhé řadě by jste neměl.. | 6.7.2016 22:12reagovat
avatar

Podle mě, to byla pouze dobře míněná rada!:D Jsem totiž téhož názoru! :)

Nepřihlášený Potkan007

aio: DSG 7 z roku 2010 se.. | 7.7.2016 10:50reagovat
avatar

aio: DSG 7 z roku 2010 se po ponechání D, zatažení ruční brzdy na zadní kola a uvolnění brzdy, začne rozjíždět. Když mu to přes ručku nejde, zabere víc, ještě víc. Můžeš zablokovat zadní kola a stejně se rozjede. Ruční brzdu "nevnímá".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bc

Reakce na: aio: DSG 7 z roku 2010 se.. | 7.7.2016 11:31reagovat
avatar

Může být rozdíl mezi tlačítkem P u převodovky, která nemá na voliči polohu P, ale má místo ní právě to tlačítko, elektronickou parkovací brzdou a mechanickou parkovací brzdou, i. e. normální pákou nebo pedálem.

Obecně je imo totální blbost zatahovat ruční brzdu, ponechat navoleno D a vystupovat z auta. Osobně u automatu s hydroměničem používám ruční brzdu jen v kopci, téměř vždy nechávám auto jen na P, tedy s parkovací západkou.

Nepřihlášený windi

mam stale aktivny auto hol.. | 7.7.2016 20:19reagovat
avatar

mam stale aktivny auto hold. Takze po zastaveni je paka nadalej v D a auto stoji zabrzdene bez rucnej aj bez nohy na brzde. po stlaceni plynoveho pedala sa rozbieha bez dalsich ukonov. Vplyv na spojku dobry? zly ? ziaden?

Nepřihlášený SMOKE1

Reakce na: Francuz: dakujem pekne za.. | 9.7.2016 08:23reagovat
avatar

stane se to ze pokud nechas zarazene D a stisknes parkovaci brzdu a pustis brzdu tak se auto zacne rozjizdet. rozhodne to neni nic idealniho a dochazi tu k opotrebovani spojky protoze musi pretlacit zabrzdena zadni kola

Nepřihlášený Jen samý bulvární škrab. Jste ostuda

Jen samý bulvární škrab. J.. | 9.7.2016 15:15reagovat
avatar

Jen samý bulvární škrab. Jste ostuda Cnews!

Nepřihlášený Martin

Ahoj, Tak ja presne na ce.. | 4.1.2017 13:57reagovat
avatar

Ahoj,

Tak ja presne na cervenych u DSG na N vyrazuju.

Delam to protoze v N je auto klidny, pri stani, s plne seslaplou brzdou ma D to jakoby vibruje.

DSG je urcite v jinem rezimu nez N. Vadi mi to.

Pry je to normalni.

Mam 2.0TDI 6st DSG mokrou, 2013, oct3.

S tim vyrazovanim na N jsem dloho hledal ale nic konkrerniho, proc je to na N klidnejsi nez D s brzdou...

Nepřihlášený dodo

Reakce na: V druhé řadě by jste neměl.. | 7.6.2017 23:15reagovat
avatar

Neprihlásenému :

Tak sa drž svojej rady a odpal, keď nemáš nič k veci...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif