Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant
26.1.2023 | Petr Miler
Je to jeden z nejvzácnějších Volkswagenů vůbec, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Není to ale tím, že by byl tak skvělý a za vysokou cenu si jej koupila jen hrstka nadšenců, byl to do značné míry nesmysl a propadák. Dnes jde ale o ceněnou raritu.
Jsme si vědomi toho, že automobilový se mění pod tíhou bujících regulací a nutí výrobce k maximální ekonomické efektivitě. Ta jde ruku v ruce s uspokojováním specifických tužeb zákazníků jen stěží, pouze velké skupiny kupců jsou zaručeným zdrojem peněz. Přesto nás rmoutí, že na vyhledávání malých volných okének na trhu nezbývá prostor. Nemusí ostatně jít jen o špatné pocity - specifickými modely či jejich verzemi možná nelze vydělat moc peněz přímo, lze si tak ale získat velmi loajálního klienta. A ten pak může u té které značky po dekády utrácet peníze bez přemýšlení, že by vůbec vyrazil k jiné.
Na tohle se ale dnes moc nehraje a nehraje na to ani VW. Za dob Ferdinanda Piëcha přitom stavěl image jednotlivých modelů i celé značky právě okrajovými verzemi, které kupují jen fajnšmekři. Je to svým způsobem chytré, neboť i když je to obvykle přímo ztrátové, nepřímo to může dělat vozu lepší reklamu než billboard: „Kup si Golf!” a starat se o prodeje úplně jiných verzí. Takové verze kupují lidé, kteří auty žijí a tendenci jim naslouchat mají i ti, kteří jim vůbec nerozumí. Absurdity typu Golf V6 s interiérem jako z Bentley tak sice koupí málokdo, takoví ale mohou okolí vyprávět, jak skvělý vůz to je. A rázem po něm v jiné, jen dostupnější verzi může toužit kdekdo.
Piëch je ale pryč, dnes už bohužel i pryč z tohoto světa a VW žije jinými hodnotami. V mezičase ovšem jeho odkaz dlouho dozníval, a tak automobilka ještě v šesté generaci Golfu nabídla verzi, kterou jako by se snažila držet lajnu. V principu to asi bylo v pořádku, konkrétní realizace ale postrádala smysl.
Šlo o Golf 6 Cabriolet v provedení R, což je opravdu bizarní kombinace dvou extrémů. Na první pohled to nemusí znít až tak absurdně, ostatně tehdejší eRko jsme testovali a byť nebylo tak dobré jako to následující, šlo o schopný a rychlý vůz. Nadělit jeho techniku kabrioletu mohlo představovat cestu, jak specifickou klientelu trochu „přidojit”, ze snahy tak učinit ale zůstala jen velmi vysoká cena.
Tohle auto bylo totiž eRko jen na papíře, vůz pozbyl pohonu 4x4, zmizela nabídka ručního řazení a z 270 koní zbylo 265. Když uvážíme, že vedle verze R existovala ještě GTI s prakticky toutéž technikou naladěnou na 210 koní (a možností zvolit manuál), byla to vzhledem k šestimístnému rozdílu v ceně v korunách rána do nikam.
Zájem o tento vůz byl naprosto minimální a VW odmítá přesně sdělit, kolik jej celkem prodal - mělo by jich ale být jen pár stovek. Například v mém druhém domově v Nizozemsku, docela silném odbytišti výkonných derivátů čehokoli i kabrioletů všeho druhu, se prodalo 6 těchto aut. Šest. V Německu se jich jistě prodalo víc, a tak lze v dnes v tamních bazarech najít pár desítek kousků, z nichž jeden vám pro důkaz vůbec existence tohoto provedení ukážeme na fotkách níže.
Je to jeden z nejzachovalejších exemplářů, které se dnes dají koupit, na tachometru má nicotných 11 924 km. Stojí tak 29 900 Eur, tedy v přepočtu asi 712 tisíc Kč. To je docela bláznivá cena na vpravdě trochu nesmyslný, 10 let starý propadák, jde ale holt o jeden z mála případů této německé tuctovky, kdy je možné hovořit o vzácnosti. A to dnes na vysokou cenu zjevně stačí. Ostatně se najdou i majitelé, kteří za podobné kousky chtějí i přes milion. Zda je také za podobnou cenu někdo kupuje, je jiná otázka, ale když se nad tím zamyslíme, pár bláznů, pro které otevřený Golf s písmenem R v názvu s 265 koňmi pod kapotou bude mít své kouzlo, si dovedeme představit.














Golf 6 R Cabriolet je docela nesmyslné auto, a tak šlo svého času o velký prodejní propadák. Dnes je zjevně ceněným zbožím, přinejmenším jeho vzácnost je nesporná. Foto: Auto Center Biesdorf, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB