Auta stále reznou. Proč zinek nezmůže vše? A jak zabránit nejhoršímu?

 | 32 příspěvků | 6.6.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený honza

Na Focusu zrezivěly dveře.. | 6.6.2017 19:47reagovat
avatar

Na Focusu zrezivěly dveře zvenku v dolní části, v horní části v místě poškození laku až na kov abych korozi pohledal.

Nepřihlášený DvDave

Hlavně, ze u Audi 80 B4 by.. | 6.6.2017 20:21reagovat
avatar

Hlavně, ze u Audi 80 B4 byl tak kvalitní plech s pozinkovanim, ze to auto je svou nereznouci a nehnijici schopnosti slavná dodnes. Tehdejší záruka 2 roky na lak, 5 let na povrchovou rez a 10 let na proreznuti plechut. Dodnes jsou tato auta kvalitou plechu jako nova, pokud je již někdo v minulosti nevyvaroval např. Po havárii ?:)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený motyl

No tak někdy se píše jen p.. | 6.6.2017 20:37reagovat
avatar

No tak někdy se píše jen proto aby se psalo.Jestli to má hlavu a patu to někdy neplatí stejně jako zde.Prostě se jen zajímejte o to kdo vám auto ošetří správně.Tzn.koukejte se ke komu jezdí zdravá auta a proč to tak je.Každý tomu totiž rozumí jen na oko,ten kdo ví,ví co autem a nechte mu vydělat,vyplatí se vám to.Pokud se s tím budete drbat sami,nedostaví se takový efekt a úspora žádná,věřte mi.Dělám to přes třicet let a zkušenost je opravdu nejdůležitější faktor.Jinak tlustý nástřik,atd,pěkný bludy.Motýl

Nepřihlášený zavlast

No tak já mám seat incu 16.. | 6.6.2017 20:52reagovat
avatar

No tak já mám seat incu 16 let. Kdybych si trochu hleděl toho podvozku, tak bych problém neměl. Jenomže nehleděl, tak mám holt co mám. Nejhůře je vzadu pod plastovým nárazníkem, kde se drží bahno - to je prostě naprostá katastrofa. Pak zadní podběhy. No a prahy. Teď momentálně řeším nové auto - jestli na to nehodím tu průhlednou plastovou folii aspoň na přední sklo a na cca 30 čísel odspodu vozu, protože tam to holt s kameny nešetří. Zatím se mi to líbí. No a samozřejmě natřít co nejvíce spodek auta. Pravděpodobně bitumenem, zatím drží nejlépe.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Technologické možnosti (za.. | 6.6.2017 20:55reagovat
avatar

Technologické možnosti (za normální cenu) jsou už mnoho let takové, že koroze mohla být menší problém až u 20 let starých aut, ale kdo by potom kupoval nová? Ať žije ekologicky nešetrný kapitalismus, který se tváří jako to nejzelenější období lidských dějin.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený motyl

Reakce na: No tak já mám seat incu 16.. | 6.6.2017 21:50reagovat
avatar

Tak ten bitumen ten opravdu n e e

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radon

Reakce na: Technologické možnosti (za.. | 6.6.2017 21:53reagovat
avatar

Technologicke moznosti jsou jedna vec, ochota zakaznika si priplatit vec druha. Na aute je tolik dilu, ktere by mohly obsahovat kvalitnejsi material, jenze takove auto by bylo neprodejne (pokud by se nejmenovalo Bentley).

Je to stejny problem, proc skoncily male pekarny s cerstvymi vonavymi rohliky za 15kc a kupujeme ty z mrazenych polotovaru za 9,90kc ...

Nepřihlášený motyl

Reakce na: Tak ten bitumen ten opravd.. | 6.6.2017 21:55reagovat
avatar

Potřebujete zastavit korozi ne zpevňovat mechanickou ochranu.Ta tam ostatně už je.Tím že přídáte takové nátěry ,paradoxně urychlíte konec vašeho mazlíka.A vyhodíte prachy do luftu:-)OK?

Nepřihlášený Libí

Jak jsou jednotlivé typy a.. | 6.6.2017 21:59reagovat
avatar

Jak jsou jednotlivé typy aut odolné proti korozi,se pozná bohužel až s časovým odstupem.Před dvěma lety jsem vybíral dodávku a koupil jsem Citráka Jumpy.Je to 1.generace vozidel od r.v.1994,totožné s Peugeot Expert a Fiat Scudo.V ČR je tendence spíš kritizovat fr.auta,ale myslím,že špatná nejsou.Z uvedených vozidel a jsou to auta okolo 20 let stáří jsem nikdy neviděl schnilotinu,narozdíl od modly VW nebo třeba Mercedesu.

Nepřihlášený franta

Reakce na: Hlavně, ze u Audi 80 B4 by.. | 6.6.2017 22:07reagovat
avatar

ja mel fiat punto 1998. prodaval sem ho v roku 2013.nemelo ani jeden zrezlej flicek a to auto stalo celou dobu venku pred barakem a jedine co na nem sezrala rez by vyfuk.

Nepřihlášený J.B.

Některé reakce na článek v.. | 6.6.2017 22:11reagovat
avatar

Některé reakce na článek vůbec nedávají smysl.Jsem mimo já nebo jejich pisatelé?

Nepřihlášený JaRy

Auta s tzv. celozinkovou k.. | 6.6.2017 22:40reagovat
avatar

Auta s tzv. celozinkovou kastlí do roku cca 1998 se nebrousily pod lak. Takže např. OI je nekorodující a nesmrtelná. Pozdější výrobky se už brousí, takže tam zinková vrstva není a pěkně to rezne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Auta s tzv. celozinkovou k.. | 6.6.2017 23:01reagovat
avatar

Ha ha, nekorodující... Těch jsem už hezkých pár desítek viděl rezavět, ty srando.

Nepřihlášený Václav

Článek pěkný, nicméně auto.. | 6.6.2017 23:01reagovat
avatar

Článek pěkný, nicméně autor zapomněl na nejzásadnější ochranu karoserie, kterou je bezesporu nástřik dutin "voskem".

Nepřihlášený Max

Na Forda Duster nema. | 6.6.2017 23:09reagovat
avatar

Na Forda Duster nema.

Nepřihlášený Jirka_1

Auto je spotřební zboží. C.. | 6.6.2017 23:40reagovat
avatar

Auto je spotřební zboží. Což znamená, že se nedělá na věky. Kdysi zelení cosi mektali o nerezových kastlích a 30 - 40 let životnosti. Když jsem se jich zeptal, jestli by ještě dnes chtěli jezdit v Š 1000 MB, tak zmlkli... :-) Tak nějak s tou korozí, všechno se jednou obrátí v prach...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vidlák Stodolový

Myslím že pozink je k niče.. | 6.6.2017 23:47reagovat
avatar

Myslím že pozink je k ničemu, pokud je plech z číny, či je primárně prostě nekvalitní již při vstupu na do lisu ve svitku - tzn. plný "bordelu" a nemá prostě tu potřebnou kvalitu. To byl třeba problém u Forda v určité době, kdy začali srát na kvalitu ještě víc, než obvykle (a to nejen co se týče plechu karoserie). Pak to hnije pod ním díky základní nekvalitě materiálu a dále bych rád vsunul, že tento článěk je naprosto o hovně. Leckdy auto shnije cíleně a onen rádoby pozink a ochrana proti korozi jsou jen takovým nástinem toho, co by se mělo proti korozu učinit, ale neudělá se to, protože proč. Nikdo z výrobců nemá zájem o auto na věky. Další problém je leckdy nesmyslná skladba komponentů karoserie auta spojené s dalšími tehnologickými postupy, které prostě korozi nebrání, spíše naopak. Primární je toto podchytit v maximální možné míře hned po koupi, cokoliv aplikovat s odstupem času je spíš kontraproduktivní. Stačí když čtu sousloví antikorozní nástřik a hned se musím jít zasmát někde, kde ten řev není slyšet. Apropo - věnuji se 20 let klempířine, tudíž si to netahám odněkud z google a teoretických dojmů.

Nepřihlášený zavlast

Já myslím, že ten bitumen.. | 7.6.2017 06:13reagovat
avatar

Já myslím, že ten bitumen na komíny bude dobrý. Je takovej gumovej, počasí odolnej, drží taky dobře, co jsem zkoušel na pozinkovem plechu, prostě se mi líbí. Spodek auta je stejně nastříkaný nějakou gumou, takže by to neměl být problém. Když to drží u komínu, kde se dost mění teploty, bude to určitě držet i na autě. Nevím, v čem by měl být nějaký problém

Nepřihlášený wc

Článek o hovně. Plechy.. | 7.6.2017 07:52reagovat
avatar

Článek o hovně.

Plechy nemají galvanický, ale žárový pozink s tloušťkou upravovanou na min. hodnotu vzduchovými noži. Tato tloušťka se stále zmenšuje...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: Auto je spotřební zboží. C.. | 7.6.2017 09:12reagovat
avatar

myslím že většina chudých lidí kteří jezdí s autem akorát na nákupy a podobně a mají minimální nájezd, by se starým autem klidně jezdila,protože na nové stejně nemají...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

největší nepřítel je sůl,o.. | 7.6.2017 09:19reagovat
avatar

největší nepřítel je sůl,orezají mě lemy blatníků tak je vždycky ne jaře přestříkám,celé léto je ro ok,ale jakmile se na to pře zimu dostane sůl tak proleze i přes tu barvu a na jaře je to vždycky znovu rezavé,jinak si myslím že nejdůležitější je po zimě spodek auta pořádně umít a to i za kolama nejlepe je demontovat.

Nepřihlášený Vidlák Stodolový

Můžete si na spodek auta n.. | 7.6.2017 09:57reagovat
avatar

Můžete si na spodek auta nastříkat třeba metr asfaltu, ale nikdy tím nezastavíte korozi ve spojích plechů, kam se při tovarním ošetření nevnese nic moc vosku, barvy apod apod. Pak je po letech už vše jedno, jediné rozumné a to dost drastické řešení je auto odstrojit na plech, pak vymáčení v lázních, které tu korozi z jinak nedostupných spojů dostane a kataforéza. Vše ostatní je jen kompromis a oddalování smrti překrýváním vrstvami opticky parádní gumy, pod kterou to stejně hnije.

Auto většinou shnije takto, díry v ploše jsou produktem špatně opravené havárie, podceněného škrábance či odprýsknutí kamením. Pak už jen tou nekvalitou plechu.

Nepřihlášený Láďa

Mám 15 let starou fábii. J.. | 7.6.2017 10:28reagovat
avatar

Mám 15 let starou fábii. Jezdí praktisky denně. Jediné místečko s korozí na celém autě je spoj předního blatníku s prahem, asi se tam držel ve spáře bordel a trošku to tam kvete. A mám stále původní výfuk!

Nepřihlášený zavlast

Aha, tak jsem trochu zdezi.. | 7.6.2017 10:46reagovat
avatar

Aha, tak jsem trochu zdezinformoval s tím bitumenem. Není to bitumen, ale polyuretan.

Nepřihlášený jerry1513

Óóó, tady někdo zas opráši.. | 7.6.2017 12:08reagovat
avatar

Óóó, tady někdo zas oprášil mrrtě starej článek. Místo čtení debilních článků se běžte podívat na silnici a uvidíte co rezne. Mazda to má dávno vyřešené.

Nepřihlášený Jarda

V sedmdesátých letech jsem.. | 7.6.2017 12:17reagovat
avatar

V sedmdesátých letech jsem pracoval na Poldovce na Kladně. V partě jsme byli čtyři embéčkáři a jak bylo známo, embucho stěží přečkalo dvě zimy bez úhony. Měli jsme v d?lně nájezdovou rampu kde jsme 2x za rok nastříkali spodek a vnitřky prahů a dveří vyjetým olejem. Pak stačilo se projet po prašný cestě a dokonalé antikorozní opatření bylo hotovo. Měl jsem embucho 11 let a ani stopa rezu. Auto stálo na parkovišti před panelákem bez garážováni. Cena antikorozního ošetření: 00nic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený borec

Reakce na: Článek o hovně. Plechy.. | 7.6.2017 19:19reagovat
avatar

Žárový zinek na autě??? To je dobrá pecka, nám se v zinkovně kroutí materiál o tl. 2mm. Copa to asi bude za auto....? Tank žárový... :-)

Nepřihlášený dodo

Reakce na: Tak ten bitumen ten opravd.. | 7.6.2017 22:11reagovat
avatar

Jasné mudrák, tvoj materiál a tvoja robota sú najsám lepšie na svete!

Pokiaľ to nie je ešte hrdzavé, aj bitumen pomôže, pretože ochráni lak pred odletujúcimi kamenmi.

A práveže čim hrubší a pružnejší náter, tým lepšie, samozrejme za predpokladu že je pod ním nepoškodený lak.

Nepřihlášený dodo

Reakce na: V sedmdesátých letech jsem.. | 7.6.2017 22:26reagovat
avatar

Jasne jarda retarda, olej je najlepšia antikorózna ochrana, a aj ochrana proti krádeži, pretože auto sa dalo za dažďa nájsť podľa ropnej škvrny :)

Čo na tom že kde si prešiel, 100 rokov nič nenarástlo...

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: myslím že většina chudých.. | 7.6.2017 22:27reagovat
avatar

Většina chudých lidí touží po moderním autě... :-) Správná definice je "většina starých lidí v důchodu"... :-)

Nepřihlášený zavlast

XXX - V sedmdesátých letec.. | 8.6.2017 06:40reagovat
avatar

XXX - V sedmdesátých letech jsem pracoval na Poldovce na Kladně. V partě jsme byli čtyři embéčkáři a jak bylo známo, embucho stěží přečkalo dvě zimy bez úhony. Měli jsme v d?lně nájezdovou rampu kde jsme 2x za rok nastříkali spodek a vnitřky prahů a dveří vyjetým olejem. Pak stačilo se projet po prašný cestě a dokonalé antikorozní opatření bylo hotovo. Měl jsem embucho 11 let a ani stopa rezu. Auto stálo na parkovišti před panelákem bez garážováni. Cena antikorozního ošetření: 00nic. XXX -

ok. S tím nemám problém, tomu rozumím. Minimálně tomu budu rozumět - když by někdo řekl, že si tímto olejem vystříkal dutiny. To si dokonce myslím, že by mohlo i projít u některých "odporujících lidí" - ale faktem je, jak tu někdo již reagoval, že bych opravdu nechtěl, aby to někdo takto dělal na spodek auta, protože právě ta ekologie - to je myslím dost nezvladatelný problém. To, co by se pak odehrávalo na silnicích by asi nebylo příliš příjemné - hlavně za deště a i mimo déšť.

Nepřihlášený Otecko

Reakce na: Článek o hovně. Plechy.. | 27.6.2017 00:39reagovat
avatar

Karosérie aut nemajú ani galvanický a ani žárový pozink... je to len chémia...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif