Lesk i bída dnešních aut: automatické cokoli

 | 74 příspěvků | 16.3.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený FeF

Skvelý článok, súhlasím od.. | 16.3.2012 12:16reagovat
avatar

Skvelý článok, súhlasím od A do Z. Len mám obavu, že ľudia, ktorí tieto novinky nepoznali, budú mať problém s pochopením toho, ako to môže byť nepríjemné. To je stále urob, neurob, môžeš, nemôžeš ... Pracujem u dealera Audi a záplava týchto vecí v nových modeloch je neskutočná. A tá auta to podľa mňa len zráža,

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fořt

Ty hlášky jsou neskutečné... | 16.3.2012 12:19reagovat
avatar

Ty hlášky jsou neskutečné. Až se divím, že si zrovna tyhle značky dovolí ze svých zákazníků blbce. Přečtu si to večer :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

poklona za precizni shrnut.. | 16.3.2012 12:25reagovat
avatar

poklona za precizni shrnuti. kdo zazil hi-endovou novou a6 vi, ze zadny primy kontakt s autem uz v podstate neexistuje. chapu, ze pro tupeho ridice je to asi fuk, ale pak nesmi mluvit o tom, ze je to nejaky sportovni sedan.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rob Šíp

To s tím, že auto sice kom.. | 16.3.2012 12:36reagovat
avatar

To s tím, že auto sice komplet kontrolu nevezme, ale už toho dělá tak moc, že už řidič reálnou kontrolu nemá, to je přesné. Nezažil jsem to v až tak dobrých autech, kde je toho napěchováno mnohem víc, ale ono to bují i všude jinde. Stačí drobnost a vyvede vás to z míry, že už to nevyřešíte a elektronika také ne.

Nepřihlášený KFL

Výborný článek, s každým o.. | 16.3.2012 12:37reagovat
avatar

Výborný článek, s každým odstavcem jsem přikyvoval, přikyvoval, až mi došlo, že s každým dalším odstavcem mám blíž ke vzteku a slzám bezmoci.Smutné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Groove

Reakce na: Výborný článek, s každým o.. | 16.3.2012 12:41reagovat
avatar

To jsi rekl uplne presne. S temahle pocitama jsem to cetl.

Vlastne by mi to ani nevadilo, kdyby bylo vyjimky. Ale ono neni, vsichni delaji to same. Vysvetleni budou asi fakt jen ty regulace, fungujici trh by takovouhle bezbarvost nepripustil.

Nepřihlášený Snowman000

Clanok mi hovori absolutne.. | 16.3.2012 12:45reagovat
avatar

Clanok mi hovori absolutne z duse a to som vacsinu tych obmedzeni postavenych na hlavu nastastie nezazil...iked pohnut sa niekedy s autom ktore ma elektronicku rucku a manual je tiez zabava...

A ta spravna zabava zacne az s prichodom vsetkych tych city-safety a pre-crash do beznych aut...

Nepřihlášený JCT

Nejlepší automotive článek.. | 16.3.2012 13:04reagovat
avatar

Nejlepší automotive článek, co jsem četl od začátku roku. Ten lesk a bída ale platí i pro něj. Skvělé čtení o bídném stavu :-(

Nepřihlášený Beaumont

Měl jsem taky jeden pěkný.. | 16.3.2012 13:09reagovat
avatar

Měl jsem taky jeden pěkný zážitek. Půjčené auto s elektronickou (automatickou) ruční brzdou. Jedu do myčky, kde se auto posouvá po kolejích, tj. musí být vypnutý motor a povolená ruční brzda. Přijedu, zhasnu motor - a brzda se aktivuje. Zapnu elektriku, brzdu odjistím, vypnu elektriku - a brzda se opět aktivuje. Tak projíždím myčkou se zapnutou elektrikou (tj. zbytečně vybíjím baterii), jen aby ruční brzda dala pokoj - no jo, jenže po chvilce začne auto zvonit, jako že jsem zapomněl klíč v zapalování. Vytáhnout ho nemůžu, vypnout elektriku taky ne, auto by se zastavilo a bloklo myčku. Takže tam pět minut sedím a nechávám na sebe příšerně nahlas zvonit... :-(

Nepřihlášený ExFun

navážu na experta Viděl.. | 16.3.2012 13:19reagovat
avatar

navážu na experta

Viděli jste někdy v poslední době auto, u kterého by výrobce netvrdil, že je sportovní? Nebo aspoň sportovní jízdní vlastnosti?

Je smutné, že PJ chce sportovní auto bez přívěsků a není v nabídce. Já chci komfortní absolutně jízdou nesportovní auto se všemi přívěsky a taky není v nabídce...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Beaumont

ExFun: co třeba velké typy.. | 16.3.2012 13:25reagovat
avatar

ExFun: co třeba velké typy Citroënu (C5, C6), Renault Latitude, Volvo V70/S80, Lancie Delta a Thema...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zviratko

vyborny clanek ja si v.. | 16.3.2012 13:30reagovat
avatar

vyborny clanek

ja si v prvni rade predstavil chudaka, kteremu nekde na horach namrzne cidelko ve dverich, auto si bude myslet ze nejsou zavrene a odjede jedine na odtahovce... super!

na stranu druhou bych se hodne divil, pokud by neexistoval zpusob jak vsechny tyhle veci obejit, presne z tohoto duvodu...

Nepřihlášený frantajetel

Pane Jando, sice máte v po.. | 16.3.2012 13:36reagovat
avatar

Pane Jando, sice máte v podstatě pravdu, že jsou auta přeplněná pomocníky, na druhou stranu, vámi popisované povozy nejsou žádné sporťáky, ale prachobyčejný spotřebák. Tudíž mi přijde v podstatě v pořádku, že auto tak trochu předpokládá, že ho řídí unavený trouba co jede z práce a myslí na to, co bude k večeři a ne na řízení. Ono je to beztak v 99% lepší. Pokud toužíte po pěkném zážitku ze sportovního svezení, bude mnohem lepší vybírat v úplně jiné kategorii, kde vás pomocníci otravovat nebudou. Případně máte ještě pořád možnost si pořídit nějakou starší lehkou popelnici se zadním náhonem ze šedesátých až osmdesátých let, kde vám za stoprocentní požitek nerušený miliony asistentů ručím. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaromír Vegr EKOLO

Reakce na: Pane Jando, sice máte v po.. | 16.3.2012 13:50reagovat
avatar

Musím plně souhlasit s Frantou. Kdo to nechce, tak si to nemusí kupovat. Známkou inteligence je schopnost se přizpůsobit. A budeme se muset přizpůsobovat a to hodně. Nastane nedostatek energie, Jezdit čmoudem s účinností motoru cca 20% o hmotnosti více, než jedna tuna již nebude možné a doufám, že ani in.

Do módy přijdou malé a lehké elektromobily a lidé budou jezdit ohleduplně. To doufám a trochu vím o čem mluvím.

A kdo chce, mám na zahradě několik Fier, přidte si vybrat

www.elektromobily-os.cz

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RedBaron

Reakce na: ExFun: co třeba velké typy.. | 16.3.2012 13:50reagovat
avatar

Beaumont: To je právě ten omyl, v poslední době jsem jel Citroenem C8 a Volvem XC60, od obojího jsem čekal měkkoučké komfortní pérování a bohužel jsem se od obojího dočkal naprosto průměrného německy passatovského stylu odpružení, ať žije individualita dob minulých...

Nepřihlášený Jouza

Pripomelo mi to jizdu po n.. | 16.3.2012 13:52reagovat
avatar

Pripomelo mi to jizdu po nemeckych okreskach ... Pred kazdou zatackou ci krizovatkou je omezeni rychlosti... A jelikoz se v clanku nejspis jedna pouze o vozy z dojclandu, tak vime odkud vane vitr... Nemecky ridic je tupec a vyrobci aut mu v tom pomahaji aby mohl byt jeste vetsi ovce. Na druhou stranu se neni cemu divit, pokud v nemecku nemate barak tak jste nikdo... A nemci si na takovehle veci proste hrajou.

Vzpomel jsem si na jednu vec proc vyrobci aut delaji viditelne parkovaci senzory... Plati v dojclandu.. Sousede? Tobe se nedari? Proc? No ja jen ze nemas parkovaci senzory...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený qwerty123

to mi pripomenulo tento cl.. | 16.3.2012 14:06reagovat
avatar

to mi pripomenulo tento clanok

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020 501

Nepřihlášený Beaumont

RdBaron: Ani C8 (tedy velk.. | 16.3.2012 14:06reagovat
avatar

RdBaron: Ani C8 (tedy velké MPV), ani XC60 (SUV) nejsou dobré příklady. Tam je pérování logicky tužší, aby se ta vysoká věc v zatáčce nepřevrátila. Klasické sedany / kombi / liftbacky (C5, C6, V70/S80) jsou v tomto ohledu mnohem lepší! Jen to chce odolat pokušení a nekoupit 18" a větší kola...

Nepřihlášený Matt

Dobrý článek. Nebylo by ta.. | 16.3.2012 14:43reagovat
avatar

Dobrý článek. Nebylo by také špatné napsat něco o moderních motorech (účinnosti, downsizingu, posilovačích, atd.).

Nepřihlášený petr

mirne tendencni, nemam rad.. | 16.3.2012 15:09reagovat
avatar

mirne tendencni, nemam rad demagogicke obraty typu:

"Navíc s jakoukoli jinou než defensivní pomalou jízdou jsou prakticky neslučitelné"

coz je samozrejme blbost a snizuje to uroven clanku zbytecne.

Napsat "neslucitelne se sportovnejsi jizdou" je to zcela ok, pri normalnim jezdeni plus minus kolem limitu okresek a dalnic je to uplne v pohode, tady adaptivni tempomat a podobny rozhodne nicemu neskodi nebrani a nevadi...

Nepřihlášený ToMIG

Skvělý článek. Tohle tvrdím.. | 16.3.2012 16:01reagovat
avatar

Skvělý článek. Tohle tvrdím a štve mě nekolik let, ale tak pěkně to popsat a shrnout umí asi jen PJ.

Nepřihlášený Alex..

Reakce na: navážu na experta Viděl.. | 16.3.2012 18:22reagovat
avatar

tak třeba mohu říct, že nová A8 L W12 je to, po čem tak prahneš... :D

Nepřihlášený Fido

Naprosto souhlasím. Modern.. | 16.3.2012 19:16reagovat
avatar

Naprosto souhlasím. Moderní auta si často dělají co chtějí a to přináší dost nebezpečné situace. Jen prodleva elektronicky řízeného plynu spolu s prodlevou automatické převodovky mě dostala do situace, kdy mě málem sešrotoval náklaďák. Auto místo aby se rozjelo a projelo dírou v souvislé řadě vozů jen vrčelo na volnoběh i po přidání plynu. Po chvilí se motor probral ale převodovka nevěděla jestli má jet na vyšší rychlost nebo podřadit. Díky tomu jsem místo projetí oné díry s dostatečnou rezervou jsem se doslova hlemýždím tempem doplazil doprostřed silnice, z obou stran se na mě řítila auta a já nemohl dělat nic. Auto se z letargie probralo až když jsem byl na druhé straně doprovázen trobením a brzděním jiných aut. Tohle opravdu ne. V servise mi tvrdili, že autu nic není a musím si na podobné chování zvyknout. Ne nezvyknu si a dokud to půjde, zůstanu u manuálu a auta s co nejmenší možnou elektronickou výbavou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ReznikCZ

Díky těmto věcem vepsaným.. | 16.3.2012 19:25reagovat
avatar

Díky těmto věcem vepsaným v článku jsem prodal vůz z roku 2009 a koupil z roku 1999. ABS to má jinak mě opravdu těšší alfu 145 řídit.... Mimo jiné je na starší auta něco sehnat za levno úplná prkotina :)

Nepřihlášený Honza42

Když oni ti programátoři j.. | 16.3.2012 19:52reagovat
avatar

Když oni ti programátoři jsou děsný hračičky. Já postavím primitivní stroj a programátor začne: " ..a když se stane tohle tak to bude blikat, ale za této podmínky to bude houkat .. a když ...." PROSTĚ BYCH HO ŘACHNUL MEZI OČI FRANCOUZÁKEM.

Nepřihlášený stepynek

Pro mě auta skončila rokem.. | 16.3.2012 20:46reagovat
avatar

Pro mě auta skončila rokem výroby 1999. Budu se jich držet dokud to půjde. Pak nevím s čím budu jezdit. No ono asi nic jezdit nebude, protože tyhle nový krámy už taky jezdit nebudou, až jim odejdou ty elektrický blbosti budou z nich hromady bezceného šrotu

Nepřihlášený Beaumont

Zase nepřehánějme, i dnes.. | 16.3.2012 21:20reagovat
avatar

Zase nepřehánějme, i dnes se vyrábí velmi dobrá auta s elektronikou, co se dá vypnout. Namátkou Peugeot RCZ, Renaulty divize Sport, tuším i MINI a další...

Nepřihlášený josephko

Väčšina vodičov a hlavne v.. | 17.3.2012 08:51reagovat
avatar

Väčšina vodičov a hlavne vodičiek o technike auta nemajú poňatia. Jazdia s autami oveľa miernejšie než je auto schopné zvládnuť. Školy šmyku (aspoň na parkovisku) absolvovalo len mizivé percento vodičov. A práve pre túto drvivú väčšinu sú určené tieto elektronické hračičky a pomôcky.

Ďalej sú tie hračičky určené pre "majstrov volantu",, ktorí sotva vyšli z autoškoly. Sám som bol kedysi mladý a hlúpy.

Vodičov, ktorí dokážu jazdiť rýchlo a zároveň bezpečne, zas až toľko nie je (aj keď si to o sebe myslia skoro všetci). Tí nech si potom dajú hlášky a obmedzenia odblokovať - vytvára sa tu veľký priestor na "downtuning" - odoberanie funkcií miesto pridávania.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sidi

Ačkoliv jsem žádné elektro.. | 17.3.2012 10:53reagovat
avatar

Ačkoliv jsem žádné elektronikou napěchované auto neřídil (max. Hyundai i30), tak mě zůstává nad některýma věcma rozum stát - hlavně ty pásy/dveře.

Při rychlejším couvání s osobákem mi prostě zrcátka nestačí a potřebuju se otočit, což s pásama není nejpohodlnější (a zajíždím většinou do průjezdu, takže mě opravdu nic nehrozí). Když jezdím s valníkem, tak (díky přečuhující plachtě na korbě) není zrcátkama moc vidět a zadní okno nemá - tam couvat k nečemu přesněji než na metr bez otevření dveří ani nejde!

Jezdím Fordem Escort rv.98, kterej má akorát tak posilovač řízení/brzd a ABS. Jezdím s ním už 5 let (od autoškoly) a ačkoliv zezačátku jsem musel bejt opatrnej, tak jsem se po pár letech a desítkách tisíc km naučil jezdit pořádně. Nikdy jsem nepotřeboval tu hromadu systémů na automatický brzdění, zrychlování, zatáčení, ... (jen to ABS se občas hodí, to zas jo). Při rozjíždění neprokluzuju, v zatáčkách to neklouže (ani při ostré jízdě) atd. Nikdy jsem neměl problém dojet delší trasy i bez tempomatu a podobnejch věcí, nebo v zimě na hory. I bez hromady elektroniky se dá rozjet v kopci na sněhu - jen to člověk musí umět a nedupat na plyn s tím, že se "nejak prohrabu" nebo "on to počítač rozjede za mě".

Viděl jsem spolužačku, co po autoškole jezdila autem napěchovaným elektronikou a je to hrůza! Na křižovatkách plnej plyn (ona si to elektronika přechroustá, aby neproklouzly kola), na brzdy taky ne zrovna lehce (zase - elektronika si to nějak přebere), na všech rovinkách tempomat (párkrát na něj zapomněla a bylo vidět, že do zatáčky jela podstatně rychleji než chtěla, lekla se a najednou musela brutálně dupnout na brzdy)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fefe

Parádně napsáno !! :))) A.. | 17.3.2012 14:14reagovat
avatar

Parádně napsáno !! :))) A autorem bezvýhradně souhlasím.

Nepřihlášený Ahasweb

Autor má samozřejmě pravdu.. | 17.3.2012 15:53reagovat
avatar

Autor má samozřejmě pravdu, že se s těmito poloautomatickými auty nedá jezdit. Zamyslete se ale nad tím, proč se tohle děje: je to výsledek zoufalé snahy výrobců udržet ceny pokud možno na stejné výši, i když se jim to právě teď nedaří. Porovnejte si, jakou výbavu mělo srovnatelné auto za stejnou cenu před deseti lety. Téměř žádnou. Kdyby se pořád něco nepřidávalo, musely by ceny klesat a výrobci i prodejci by lavírovali mezi ztrátou a ziskem, platy dělníků by nutně musely jít dolů. Tak se přidá nějaká ta automatizace a cena se drží nebo klesá jen mírně. Samozřejmě šperkování aut je i důležitým prvkem konkurenčního boje. Skoro se dá tvrdit, že o řidiiče už vlastně ani nejde. Ten zjistí, že se s tím nedá jezdit až když to zaplatí. Podobné pitomosti se odehrávají i v kategorii "chytrých" telefonů a všelijakých padů.

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: Ačkoliv jsem žádné elektro.. | 17.3.2012 18:03reagovat
avatar

Neviem, čo je u teba dlhá trasa, ale veru ja som po 1200 km v jednom ťahu už celkom unavený a skutočne mi pomáha, že auto samo dá dole diaľkové svetlá, keď sa objaví protivoz, natáča mi svetlá v zákrute, klimatizácia si sama reguluje teplotu podľa toho, či vonku pečie slnko alebo mrzne. A s tzv. vypnutým ESP som schopný jazdiť s Audi aj dverami napred.

Sem tam sa mi síce stane, že sa v meste blížim k autu pred sebou, to odbočuje a v moente, kedy na to miesto dorazím, tak auto je už z pruhu preč, ale auto mi varovne sekne brzdami. Ale zase si stále uvedomujem, že mi to automatické brzdenie môže zachrániť kožu, ak náhodou nedám fakt pozor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenyk

Reakce na: Neviem, čo je u teba dlhá.. | 17.3.2012 23:56reagovat
avatar

A nepřijde ti, že v takovou chvíli jsi nebezpečný unavený řidič a auto to maskuje? Jsem rozhodně raději, když se o tyhle věci musím starat sám. Já bych často rozmlátil i automatické stěrače, naproti tomu s cyklovačem jsem nikdy problém neměl. Také koupím další auto starší a budu ho udržovat co to půjde, eko neeko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Trunks

Pohled z druhé strany: Ta.. | 18.3.2012 10:07reagovat
avatar

Pohled z druhé strany:

Tak se mi zdá, že se jako vždy vynechal pořádný test a programátory jen nenapadlo spostu věcí. Vaámi popisované věci jdou v mnoha případech velice jednoduše ošetřit. Tak se mi zdá, že by bylo dobré podnikat v čipování aut.... prostě jednoduše vylepšit softvér a mám vyděláno.

Nepřihlášený Dušan

Automobilky předpokládají.. | 18.3.2012 11:37reagovat
avatar

Automobilky předpokládají že jejich auto bude řídit blb a těmito systémy ho "ochrání" (něco jako upozornění na mikrovlnce, že v ní memáme sušit zvířata. Bohužel v některých případech mají pravdu - jako třeba video, kde řidič/-ka se na sněhu nemůže rozjet, tak tam šoupne za jedna, vyleze a jde se roztlačit...auto se dává do pohybu a odjíždí bez řidiče... to by se s tímto systémem nestalo :) Je to prostě risk, spoléhat se na to, že lidi maj rozum :)

Nepřihlášený BBB

S clankem docela souhlasim.. | 18.3.2012 13:26reagovat
avatar

S clankem docela souhlasim, jen dve poznamky - autor je zjevne zahledeny do nemeckych aut, zbytek je jen povl a odpad... Bez toho nadechu by se to cetlo lip. A za druhe - na vine nejsou programatori, ti jen delaji co se jim rekne. Na vine je ten, co programatorum rekl, aby se auto bez pasu a zavrenych dveri nerozjelo - bezpecnostni silenec, nejaky uzasny manager, bruselska vlezdoprdelka...

Napadaji me dalsi nebezpecna situace - auto je v miste, kam se neco riti (vlak, kamion...) nebo se neco jasne stane (vybuchne bomba s plynem, vidis 3metrovou tsunami, osamelou zenu nahani uchyl nebo banda neprizpusobivych...) skocis do auta, ches se rozjet a nic... uvazat se, zkontrolovat vsechny dvere a pokud jsi to stihl rychle, tak teda asi muzes jet... Jasne ze se to nedeje kazdemu co tyden, ale staci se vecer potivat na zpravy a ono se neco najde...

Nepřihlášený _tD

Mam IQ 158, 6 950 000 000.. | 18.3.2012 17:15reagovat
avatar

Mam IQ 158, 6 950 000 000 obyvatel planety ma nizsi IQ nez ja, vcetne autora, a diskutujicich, jsem zvykly zit na planete blbcu, ale clanek je stupidni az nebezpecny, autor si stezuje ze je s nim jednano, jako by mel IQ dogy, a elektronika ho omezuje, to ze on omezil jineho ucastnika provozu, a klidne ho mohl i ohrozit, kdyz prekazel ve vozovce, to ho netrapi, to jeho egu stupidni neprijde, ale intelektualnim schopnostem dogy to odpovida. Diky autorovi samotnemu bude pristi generace vozu obsahovat system komunikujici s GPS jednotkou, ktery bude nemyslicimu ridici branit parkovat uprostred komunikace a ohrozovat tak ostatni, myslici ucastniky provozu. Autor si na tyto systemy stezuje, ale je soucasne sam svym chovanim zdrojovym duvodem pro jejich vyvoj, instalaci, pripadne povinne uzivani. Jinymi slovy, autor nechape vlastni roli v tomto systemu, autor se citi omezovan, ale nechape, ze se v prvni rade nema na silnici chovat zpusobem, ktery by v zajmu ochrany bezpecnosti ostatnich musel byt omezovan.

Kdyby byly schopnosti ridicu, a jejich dojem o jejich schopnostech v souladu, neexistovaly by nehody, ridice je nutne omezovat, protoze ohrozuji ostatni, i kdyz si to nemysli/neuvedomuji.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza42

Ty brďo, ty ses teda poved.. | 18.3.2012 18:36reagovat
avatar

Ty brďo, ty ses teda povedl. Ajťák? Dlabaná tykev?

Nepřihlášený cuisine

a bude hůř. stačí kouknout.. | 18.3.2012 19:08reagovat
avatar

a bude hůř. stačí kouknout co všecko chce Eu regulovat předpisama a je jasný, že v autech bude řidič brzo nahrazen počítačem .. případně bude individuelní doprava stále více omezována aby nebylo co2 a nebyly oběti nehod ... a všechno budou sledovat počítače kamery všechno bude ukládáno v rámci pokroku a všeobecné bezpečnosti ... vítej Velký Bratře ...

Nepřihlášený Honza42

Neboj, dřív se EU zhroutí.. | 18.3.2012 22:49reagovat
avatar

Neboj, dřív se EU zhroutí sama do sebe. Něco jako gravitační kolaps, akorát že tady ho způsobí papíry obtěžkané razítky.

Nepřihlášený Petr Broža

To mne až neskutečně štve.. | 19.3.2012 15:14reagovat
avatar

To mne až neskutečně štve Start-Stop. S motorem, který mám, byl ve standardu a nešlo ho neobjednat. Navíc tento systém nejde vyřadit natrvalo, jen před každou jízdou. To, že ho v autě mám, si bohužel zpravidla uvědomím ža ve chvíli, kdy mi to chcípne na křižovatce nebo v koloně. Kdyby aspoň se motor nevypínal ještě před zastavením, ale počkal chvíli, aby se ujistil, že budu vážně stát o něco déle než sekundu. Někdy to dojde dokonce až do absurdity, kdy motor chcípe a v tu samou se startuje. Fakt chci vidět ten startér za pár let. Raději jsem si přikoupil pětiletou záruku, protože nechci za dva roky kupovat nový startér.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krysa

Založím si firmu na tuning.. | 19.3.2012 16:20reagovat
avatar

Založím si firmu na tuning elektroniky. A budu všechny ty sračky vypínat

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: To mne až neskutečně štve.. | 19.3.2012 16:36reagovat
avatar

Vyborny clanok! Mam auto z roku 2000 a dufam, ze mi este veeeelmi dlho poslape, lebo ked vidim, co za haluze strkaju do aut... Vsakovake integrovane audio zostavy kombinovane s palubnym pocitacom, cize si autoradio podla vole nemozem osadit a to je naozaj len špička ľadovca.Neznasam vsetky tie hlasky, zvonceky, pipatka a orezavatka, ktore z auta urobili hraci strojcek, kde na vas vsetko blika, zvoni, hra... A system start-stop v dlhej kolone? Uvedomuje si niekto, co to urobi s bateriou, so starterom? Ale tak je to so vsetkym. A elektromobily? Total haluz, akurat ze sa zdroj znecistenia presunie niekde inde. Ked, tak hybrid, ten si myslim, ze by mal vyznam, aj tak najviac paliva s aminie pri rozbehu, tam nasadit elektriku, ale uz pri ustalenej jazde a vyssej rychlosti spalovaci motor a vyuzivat zotrvacnost a dobijat akumulator, aj pri brzdeni. Ale cely svet je hore nohami, uz som sa prestal cudovat :-(

Nepřihlášený Diamant

A čo je na tom Štart-Stop.. | 19.3.2012 18:05reagovat
avatar

A čo je na tom Štart-Stop systéme také zlé? Štartér samotný je na časté štartovanie stavaný, nehrozí, že by tam daji rovnaký, ako do auta bez takéhoto systému. Rovnako akumulátor je celkom iný (zvyčajne vliesov, nie klasický olovený) a samozrejme elektronika si stráži aj stav nabitia baterky. A že si auto robí samo od seba niečo, čo by človek inak nerobil? No a čo, mňa to nijako neobmedzuje. A naopak, v meste to fakt vie celkom slušne znížiť spotrebu. A pri dnešných cenách benzínu to nie je práve zanedbateľné.

Ja som sa namiesto nadávania na takýto systém zariadil tak, že ho využívam vo svoj prospech. Teda nech už šetrí, keď tam je. Mne skôr vadí, že sa motor nevypne ešte kým auto spomaľuje ku križovatke. To vedia až niektoré hybridy, ktoré majú posilňovač bŕzd a riadenia čisto na elektrinu.

Nepřihlášený Bob

Reakce na: Naprosto souhlasím. Modern.. | 19.3.2012 21:11reagovat
avatar

A a jakým autem jezdíš?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bob

Reakce na: A nepřijde ti, že v takovo.. | 19.3.2012 21:22reagovat
avatar

No já teda tempomat používám k tomu, abych tech 320PS na dálnici zkrotil a neplatil furt pokuty. V Německu s ním nejezdím. Podotýkám, že nemám Evropské auto a problémy popsané v článku tedy fakt nemám. Mám skvělý automat a auto děká co skutečně má (Infiniti FX).

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: A a jakým autem jezdíš? | 21.3.2012 08:02reagovat
avatar

Q5, A7

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený simson

Výborně napsané, ani se mi.. | 21.3.2012 09:02reagovat
avatar

Výborně napsané, ani se mi nechce nic dodávat...

misak-plysak

Pěkný článek. Je to katast.. | 21.3.2012 15:36reagovat
avatar

Pěkný článek. Je to katastrofa.. To abych se pomalu bál si koupit "novější" auto.. Pobavila mě příhoda s parkováním. Zrovna včera jsem couval se svým autem na dvoře, otevřenými dveřmi a koukal jsem kolik mám za sebou ještě místa. No nedokážu si představit, že bych třeba při mytí auta nebo popojíždění na dvoře měl vykonat POKAŽDÉ podobný rituál jako píše autor článku.. To bych asi dřív vyskočil z kůže..

Nepřihlášený Bob

Reakce na: Q5, A7 | 21.3.2012 18:39reagovat
avatar

No tenhle článek se týká německých aut. Řekneš nám objektivně své zkušenosti?

Nepřihlášený Diamant

Nemam dojem, ze by to bolo.. | 22.3.2012 22:00reagovat
avatar

Nemam dojem, ze by to bolo take tragicke, ako sa to clanok snazi interpretovat. Mam Q5 prakticky v plnej vybave (po stranke elektroniky a bezpecnostnych asistentov) a auto sa uplne v pohode pohne aj bez pripnuteho pasu (bezne cuvam bez pasu a zapinam si ho az pocas zrychlovania vpred). S otvorenymi dverami nemam vo zyvku jazdit, ale urcite sa mi uz stalo, ze dvere neboli dobre dovrete. A keby sa auto odmietlo rozbehnut, to by som si zarucene vsimol. Na A7 sa nedovretie nemoze konat, nedovrete dvere doviera sama. (Pre malo chapavych nezatvara, len doviera). Q5 aj A7 maju elektricky ovladanu parkovaciu brzdu. Vnimam to ako vyhodu, nakolko brzda posobi na vsetky 4 kolesa (mal som X3 a slavny X-drive pri parkovani blokoval len zadnu napravu a rucna brzda zase len zadnu napravu). Taktiez tato brzda umoznuje rozjazd zabrzdeneho auta bez uvolnenia rucnej brzdy, staci len pridat plyn. Za priplatok moze byt auto vybavene aj funkciou Hold, ktora po zastaveni na krizovatke sama zabrzdi a netreba cely cas stat na brzde. Ale vtedy sa fakt vyzaduje pripnuty pas a zrejme aj zavrete dvere, musim vyskusat. Kto sa ale z principu neputa alebo jazdi s otvorenymi dverami, stale si moze sam odbrzdit tlacidlom. Niekoho by mozno napadlo, co spravi takato brza za jazdy? Mna tiez :D Ide ju v pohode vyuzit na nudzove brzdenie, kym sa taha ovladac brzdy, auto brzdi priblizne strednou silou na vsetky 4 kolesa a po pusteni ovladaca sa zase odbrzdi. Takze jediny problem je, ze tu brzdu nejde pouzit k blbnutiu na parkovisku, ale prekvapivo len k brzdeniu. V A8 sa nejakosi pokazila RJ rucnej brzdy, ale ani v nudzovom rezime neprestala brzda fungovat, akurat vypadli vsetky funkcie automatickeho odbrzdenia a zabrzdenia. Ten obrazok, ktory je hned v uvode clanku, to je z pristrojoveho stitu Audi A6/A7, to doverne poznam. Treba si ale uvedomit, ze ten asistent rozjazdu je len nadstavbova funkcia, ktora v prudkom stupani pridrzi chvilku brzdu, ked vodic uvolni nohu z brzdy a ide pridat plyn. Aj automat v prudkom kopci moze cuvnu..

Nepřihlášený Diamant

Este mi napadol system Sta.. | 22.3.2012 23:31reagovat
avatar

Este mi napadol system Start Stop. Netusim, preco to kazdeho tak irituje. Pokial by to malo byt v nejakej Dacii a pd kapotou naftak, tak pochopim, ze to moze niekomu vadit, ked motor stichne, ustane trasenie a klepanie. A pri starte sa zase auto zatrasie a zakasle. Ale start benzinoveho 4-valca je pohodova vec a benzinovy 6-valec startuje temer nepocutelne. Neviem, ci este najdem fotky s grafom z hlukomeru, ale ked sa v A7 motor vypne, tak rozdiel v hluku v kabine je prakticky nulovy. Taktiez samotny start prebehne bleskovo a celkove opozdenie pri rozbehu je minimalne, takze ja Start-Stop beriem pozitivne. Naco mrhat palivom a produkovat v motore a vyfukovom trakte zbytocne usadeniny, ked sa moze motor vypnut? Exaktne meranie som sice nerobil,ale podla toho, ako sa motor vypina a ake cisla PP ukazuje v meste, tak uspora v meste kludne moze byt aj okolo litra benzinu. Velmi zavisi na hustote premavky a pocte semafotov ci zastaveni.

Pokial som na nieco zabudol, tak sa pytajte. SKusim zodpovedat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený olda

Reakce na: Skvelý článok, súhlasím od.. | 25.3.2012 06:35reagovat
avatar

.....systém chrlí kvanta ajťáků a ti všichni se potřebují nějak seberealizovat.......... jo, a málem bych zapoměl na armádu byrokratů v Bruselu a jejich regulace....ti se přece musí také seberealizovat..........výsledek je popsán komprehensivě v článku.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený olda

Reakce na: Väčšina vodičov a hlavne v.. | 25.3.2012 06:47reagovat
avatar

...dobře že jsi vzpoměl "vodičky". Ono totiž spousta věcí, co se objevila na autech od 70 roků minulého století, byla v fundamentálně zaměřena na získání nových zákazníků z řad žen........nejagresivnějšími řidiči na silnicích jsou dnes mladé řidičky kolem dvacítky........výsledek průzkumu Monash University Melbourne Australia..

Nepřihlášený olda

Reakce na: Este mi napadol system Sta.. | 25.3.2012 07:02reagovat
avatar

.....systém start-stop....stále čekám na technickou studii dopadu dlouhodobého používání s/s na dotčenoui techniku vozu....

Nepřihlášený Rako

no co sa tyka toho tupeho.. | 25.3.2012 10:11reagovat
avatar

no co sa tyka toho tupeho Start/Stop tak si uvedomte spotrebu vasich aut na volnobehu .. u VW TDi je to bezne daco okolo 0,6-0,8 litra nafty za hodinu ! kolko bezen stpojite na krizovatke 2-3minuty? kolko vtedsy usetrite mililistrov apilva a kolko treba na start.. ako aj osobne nevidim v tomto systeme nejaky realny a najma cititelny dopad na spotrebu skor len negativny na zivotnost starteru, baterie atd

Nepřihlášený Diamant

olda - ale ajťáci sa uplat.. | 26.3.2012 10:34reagovat
avatar

olda - ale ajťáci sa uplatňujú aj inde, než len v automobilkách. A asi si môj príspevok nečítal poriadne, lebo to čo je v článku napísané je dosť blud. Aspoň čo sa Audi týka. Teraz cez víkned som vyskúšal na A7 (4 mesiace staré auto a kompletná bezpečnostná výbava vrátane elektronických asistentov) a úplne v pohode sa ide pohnúť dopredu alebo dozadu bez prinutého pásu a s otvorenými dverami. A úplne v pohode.

Rako - keď jazdím čisto po meste, tak mám priemernú rýchlosť zvyčajne 31 kmh. Samotná jazda prebieha pri rýchlostiach 40-60 kmh. Tak keby rýchlosť jazdy bola v priemere len 40 kmh (t.j. priemer od momentu rozjazdu po moment zastavenia). Štandardný dojazd priemerného auta v meste nech je 500 km, tak na plnú nádrž to vychádza na cca 4 hodiny státia (z celkového času vyše 16,5 hodín jazdy). U benzínu je spotreba na voľnobeh okolo 0,8-0,9 l/h, takže na plnú nádrž je úspora povedzme 3,4 litra. U nafťáku povedzme 2,8 litra.

Inak povedané, pri pol hodinu trvajúcej jazde po meste by mohol motor stáť asi 7 minút. A to je vcelku reálne, nakoľko u križovatiek býva dĺžka jedného cyklu 1-2 minúty podľa veľkosti križovatky. Takže zastavenie na nejakých 15 križovatkách tých 7 minút určite dá. Navyše v meste človek aj dáva prednosť, nie len stojí na svetelnej križovatke.

A teraz si stačí spočítať, koľko áut v meste neustále stojí a tá úspora len na jedno mesto bude zaujímavé číslo!

Nepřihlášený Bismarck

a za zamyslenie stoji, ci.. | 26.3.2012 15:48reagovat
avatar

a za zamyslenie stoji, ci by nebolo jednoduchsie a vyhodnejsie s/s nahradit systemom s malym akumulatorom a elektromotorom, ktory by sluzil len na rozbeh auta. System s/s kladie zvysene naroky na cely startovaci blok, ktory je pri jazde v kolone velmi namahany. Aka bude jeho zivotnost? A nielen to, su dalsie negativne vplyvy celeho tohto slavneho systemu, ktore sa podpisuju na zivotnosti motora... Ale na to somari z bruselu nemyslia...

Nepřihlášený Leonardo

Reakce na: Mam IQ 158, 6 950 000 000.. | 26.3.2012 21:30reagovat
avatar

Mam IQ 158, 6 950 000 000 obyvatel planety ma nizsi IQ nez ja, jsem z planety Gamma Gamma III...

Nepřihlášený Bob

Reakce na: Ty hlášky jsou neskutečné... | 27.3.2012 00:52reagovat
avatar

Podobná věc je i u mobilů. Některé telefony se po zapnutí - zapnou, jiné se vás pokaždé nejdříve zeptají, jestli nejste v letadle.

Žena má telefon, který když ho nabije a odpojí od nabíječky - vždy "pípne esemesku", aby jste nabíječku odpojili od sítě a šetřili elektřinu - není to můj telefon, ale už když jsem to četl jen počtvrté - bych zabíjel

Nepřihlášený Diamant

Bismarck - on ten elektrom.. | 27.3.2012 02:02reagovat
avatar

Bismarck - on ten elektromotor nemoze byt zase az taky maly a ani ten akumulator nebude taky maly. Okrem toho ak sa auto uz hybe, tak musis nejako poriesit aj posilnovac riadenia (musi byt elektricky a nema prave maly odber) a taktiez posilnovac brzd musi mat nejaky podtlak. A ked toto vsetko spocitas, tak zistis, ze ten s/s je vlastne pomerne jednoduchy a lacny. Realizaciou toho vsetkeho uz totiz ziskas hybrid. Ten uspori viac ako len s/s, ale aj viac stoji.

Bohuzial dnes neexistuje jednoduche riesenie, ktorym by sa dalo lahko usetrit vela paliva. Velka uspora sa sklada z mnozstva dielcich uprav a vylepseni. Napokon aj priame vstrekovanie do valcov a turbo ci premenlive casovanie ventilov sa mohli zdat pred 20 rokmi ako zlozite a nerealne.

Dnes sa zavadsa s/s.

Nepřihlášený Šlapi

Dovolím si nesouhlasit s j.. | 16.4.2012 13:50reagovat
avatar

Dovolím si nesouhlasit s jedním bodem, že neexistuje vůz, do kterého si jen sednete a odveze Vás, kam si přejete. Existuje, je jich překvapivě hodně a jmenuje se TAXI :D

Nepřihlášený Dexter

Reakce na: Mam IQ 158, 6 950 000 000.. | 16.4.2012 18:12reagovat
avatar

No ty si kreten ty IQ 158 :-D Presne tento typ ludi je na svete zbytocny. Ked zijes na platene blbcov, tak chod do jaskyne, aby ta neobmedzovali. Daj sa zabalzamovat a urcite sa na teba pridem niekedy pozriet. To si vazne myslis, ze ti IQ pomoze, ked nevies soferovat? :-D Aj rychla jazda moze byt bezpecna, sam jazdim relativne rychlo, pretoze jazdim na dlhsie vzdialenosti a nemam na to 3 dni, aby som sa mohol plazit 60tkou, lebo je to bezpecne. Taktiez si chcem obcas jazdu uzit, napriklad na prazdnej okreske, ci na okruhu. A na buzeracne obmedzenia typu 50tka kilometer za dedinou mam vlastny nazor...

Nepřihlášený Exit

No mne auto kdyz nevyhodim.. | 26.4.2012 09:36reagovat
avatar

No mne auto kdyz nevyhodim rychlost nebo nevymacknu spojku a pribrzduji treba pred krizovatkou, tak aby nechcip motor prestane brzdil a auto se rozjede. To vam pripada bezpecnejsi vlitnout do krizovatky nez nechat zhasnout motor a zastavit? :-O

Nepřihlášený Ondra S.

Těch pomocníků je už dnes.. | 17.3.2013 22:48reagovat
avatar

Těch pomocníků je už dnes v autě hodně, to má autor pravdu. Nic moc bych proti nim nenamítal, kdyby všechny šly přes menu palubního počítače přizpůsobit, nebo povypínat podle přání majitele. Bohužel to tak dnes ve většině případů není a to považuji za nepřípustné vnucování doplňků, které jako majitelé auta nechceme.

Podle mě by kromě všech těch asistentů mělo jít vypnout i ESP a ABS. To se zpravidla dá udělat, když se místo pojistky ABS nabastlí drátky s vypínačem a pojistka se dá na ten drátek. Horší to bývá se systémem stop-start, který opět klade zvýšené nároky nejen na startér, ale i na celý dobíjecí systém a baterii. Toto považuji za nevhodné zejména u turbomotorů, kde je třeba po intenzivnější zátěži dochlazovat a mazat turbo, pokud to výrobce neošetřil jinak.

Každopádně mě vždy jako řidiči bude vadit, když toho auto bude příliš mnoho dělat za mě, protože tak ztrácím přirozené návyky. Nejvíc mě irituje dnes tak populární automatická převodovka, která má často jinou představu o svojí funkci, než řidič a vzájemná kooperace není vždy podle představ řidiče. Nejvíc mě štve, že dnes k nejsilnějším motorizacím už ani nedostanete nic jiného, než tento samolibý zázrak ať už se vám to líbí, nebo ne! Jako kdyby se dnes jízda s manuálem už nenosila a byla jen pro socky, ale právě jedině s manuálem mám auto pod svou kontrolou dle mých představ. Další nechutný jev je prodleva po přidání plynu, místo aby motor zabral hned, ale o to výrobcům jde. Právě pro zlepšení emisí v přechodových momentech odstranili lanka plynu, ale že se teď plyn hůř dávkuje, protože chybí okamžitá a přesná odezva, nato z vysoka kašlou. Taktéž nemožný je BAS, protože brzdu nemůžete stisknout rychle a s citem, ale jen pomalu, jinak kope, což je super zejména na sněhu a ledu, kdy vám tento zmrdí výmysl může utrhnout auto ze stopy. Bas by byl první, co bych se pokusil v autě zlikvidovat, následovaly by prodlevy po přidání plynu a ABS a ESP by stačilo udělat trvale vypínatelné. Takové ty pípadla při nepřipnutí pásu považuji spíše jen za bu..

Nepřihlášený x

Já akorát nechápu, proč si.. | 29.8.2013 09:52reagovat
avatar

Já akorát nechápu, proč si autor, který nemá rád automatiku a evidentně preferuje sportovní jízdu pořizuje auto s automatickou převodovkou.

Nepřihlášený Jakub

If budete couvat s otevřen.. | 3.9.2013 12:22reagovat
avatar

If budete couvat s otevřenými dveřmi vpravo vzadu, odkud právě vystoupilo vaše dítě, then zachytíte dveřmi o futro garáže a rozsouložíte toto futro, dveře auta i béčkový sloupek...u AUDI vědí :D

Nepřihlášený Martin

Chápu autorovi nesnáze a s.. | 2.2.2014 15:27reagovat
avatar

Chápu autorovi nesnáze a souhlasím s článkem. Jenom mi připadá tak trochu mimo českou realitu - kolik procent populace si může/chce koupit "BMW (nové řady 5 nebo 3) nebo Audi (nové A6 či A7) s patřičnou (rozumějte maximální) výbavou"?

Já mám třeba čtyři roky starý Ford Fusion a ten hlídá jenom jestli jsou za jízdy zavřené dveře. Takže to co popisuje autor je pro mě tak trochu sci-fi.

Nepřihlášený On

Reakce na: poklona za precizni shrnut.. | 16.8.2015 14:01reagovat
avatar

..no dnes su vsetci na cestach sportovci s tymi mikroturbomotormi. vies aky ma ten ich TDI odpich? sice to ma vykon len od 800 do 2000 ot. ale to je jedno, aj tak po 100 metroch radia 4ku a setria. a ked vyrastu, kupia si "sportovy sedan", ktory ich nauci vsetko, co doteraz nevedeli.

Nepřihlášený on

Reakce na: Musím plně souhlasit s Fra.. | 16.8.2015 14:07reagovat
avatar

ciastocne suhlasim. do mesta patria male elektricke plechovice. ale cez vikend chcem chodit na vylety na nejakom 4 až 6litri a uzivat si to, nie trpiet pocitacove nezmysly. takze asi to nebude moderny ohladuplny a zaroven vykonny motor, ktory je zabaleny v premudrelych pocitacoch ale stara atmosfera z 80tych rokov, ktorej bude z vyfuku padat pol kila CO2 kazdy kilometer. :-)

Nepřihlášený On

Reakce na: Pripomelo mi to jizdu po n.. | 16.8.2015 14:09reagovat
avatar

nemyslim si, ze sa toto zaklada na pravde. mozno nejaka lokalna absurdita. praveze cim zapadnejsie, tym ludia menej davaju najavo svoje postavenie autami. to je fenomen CZ a SK. vo vyspelych krajinach chodia aj manazeri na bicykloch.

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: .....systém chrlí kvanta a.. | 17.5.2016 17:28reagovat
avatar

Bohužel je to tak. K těm ajťákům bych jen dodal, ačkoliv sám mám v programování a elektru zálibu, vzdělání a baví mne to, že dnes vejška nic nenaučí. Stačí se podívat na to, jak si lidé z kybernetiky představují autonomní řízení, jako Hurvínek válku a všude nakazují, že je nutné abstraktní myšlení. A pak to samozřejmě vede do záhuby. Lidé mají přemýšlet, nikoliv jen abstraktně, ale tisíckrát, než se nějaký systém vyvíjá, tak se má cenu se sám sebe zeptat, zda-li to skutečně má smysl. Autonomní řízení je dle mého názoru nesmysl, stejně tak protinárazový systém, a až se stane neštěstí vlivem špatně odladěného systému, a jakože mi to v případě protinárazového systému firmy Audi spíše příjde systém nebezpečný, a dnes je tradice dávat do výroby nevyzkoušené systémy, tak to bude původce těchto norem hodně bolet, zejména finančně.

Nepřihlášený patrabus

Jak je psáno na začáteku čl.. | 1.12.2018 19:44reagovat
avatar

Jak je psáno na začáteku článku o BMW před 15ti lety a současným, není rozdíl jen v technických vychytávkách, ale taky v kvalitě, šetření se projevuje v každém odvětví a bohužel auta už nejsou té kvality co dříve. 5let/100k km a pryč s tím. Můj Golfík má 19let, z asistenčních systémů tam mám ESP(plně vypínatelné), na tacháči krásných 325k km(benzín 1.4) a stále jezdí - spotřeba kolem 7l/100km. Dnešní auta jsou spíše tablety na kolečkách, zkrátka doba už je taková. Golf VII ano, pěkné auto, ale prostě kvalita už je pryč a trilion "pomocníků" mi ji nevynahradí...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif