Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitelé elektromobilů se za mrazivých teplot potýkají s novým fenoménem, zamrzají jim nabíjecí kabely
10.1.2024 | Petr Miler
V Evropě je zase jednou zima jako už dlouho ne. A hned si to vybírá své následky. Motoristé se spalovacími vozy jsou už připraveni na leccos, pro elektromobilisty může jít o novou situaci. A tak se setkávají s novými problémy.
V Česku je tento týden zima, jako když praští, můžu si o tom ale nechat jen vyprávět. V tuto chvíli jsem v Nizozemsku, kde je zima o poznání menší. Protože lidé tu ale nejsou ani zvyklí používat zimní pneumatiky, jsou celodenní teploty lehce pod nulou a mrazy okolo -5°C v noci extrémem svého druhu, který celou zemi pomalu paralyzuje.
Jako Češi se můžete smát, ale tak to prostě je, lidé jsou tu zvyklí na jiné podmínky. Zima tedy trápí i motoristy, kteří jsou nezřídka naváděni k tomu, aby nejlépe vůbec nevyjížděli, což spousta lidí respektuje - tak málo kolon jako včera člověk na dálnicích nepotkal měsíce. Většina lidí ale pochopitelně auta používá dál, což má vzhledem k místnímu zastoupení elektromobilů neobvyklé dopady.
Asistenční služba místního ANWB tak má podle deníku NU napilno, neboť za jediný den řeší okolo 6 tisíc problémů motoristů s jejich vozy, což je asi o 50 procent víc než za jiných perných dnů. A většina z nich souvisí s právě panující zimou. Některé problémy jsou obvyklé - vybité baterie, zamrzlé ruční brzdy, zamrzlé zámky či přimrzlé dveře... Znáte to. Je tu ale také jeden úplně nový fenomén, který vyžaduje kombinaci nízkých teplot a vysokého výskytu elektrických aut nepřipravených řidičů (v Norsku se zimou počítáte víc, že?) - zamrzlé nabíjecí kabely.
Už ta ironie - někteří Nizozemci hrdě jezdí s elektromobily, aby bojovali proti globálnímu oteplování, a najednou musí bojovat se zamrzlým nabíjecím kabelem ve zdířce. Za takových okolností logicky nemohou s autem jet stejně jako někdo, komu zamrzne ruční brzda, prostě to technicky nejde. A s ohledem na panující počasí nelze sázet na zlepšení, mrazivo má být i přes den až do čtvrtka a ani poté nebude zrovna teplo - podobně jako v Česku.
Někde na ulici se taková věc řeší těžko, určitě bychom nabíjecí kabel nepolévali horkou vodou. Asistence ANWB pochopitelně má své metody a motoristům radí, že pokud má jejich auto funkci předehřevu, může to být ta cesta, jak potížím předejít. Ale nemusí, za dostatečné zimy a vlhkosti může kabel přimrznout k autu tak jako tak. Inu, nová doba, nové problémy...
Elektromobil v zimě funguje, v tom problém není. Ale jak? To už může být docela jiná otázka, jak ukazuje letošní zimní praxe Nizozemců. Foto: Škoda Auto
Zdroj: NU
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz