Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější nová auta na českém trhu. Co všechno jde koupit za méně než 250 tisíc?
20.10.2018 | Mirek Mazal
Koupit s omezeným rozpočtem nové auto, nebo sáhnout po větší, silnější a lépe vybavené ojetině? To je otázka za milion, pokud si ale odpovídáte prvním způsobem, je pořád z čeho vybírat.
Koupě nového automobilu je vždy citelný zásah do rozpočtu. Pokud nejste multimilionářem na truc si kupujícím nejlevnější model v nabídce, pořízení auta vaše bankovní konto pokaždé zaregistruje. Jistou možností je navštívit autobazar a vybrat si za méně peněz starší a vybavenější automobil, docela dobře ale rozumíme tomu, pokud preferujete skromnější, ale zbrusu nový kousek se všemi výhodami.
Částka 250 000 tisíc korun českých je v našich podmínkách už dostatečná suma, se kterou se dá vyrazit na obchůzku autorizovaných prodejců. Na začátku roku jsme napočítali více jak dvě desítky vozů od jedenácti výrobců, které splňovaly dvě základní kritéria: nové auto a žádný leasing či úvěr jako podmínka nízké ceny. Protože pak cena není cenou, ale jen vějičkou.
Doba pokročila, nabídka se změnila, ceny byly upraveny, a tak nastala vhodná chvíle vám předestřít nový přehled nejlevnějších nových aut na českém trhu. Základní požadavky jsou stejné, takže vzhůru do spletité hry ceníků a obchodních praktik. Předem stačí jen zmínit, že nejlevněji vyjde nová Dacia Logan (169 900 Kč), na druhé straně je Hyundai i10 (249 990 Kč). Malému Korejci by stačilo 11 korun navýšení a už bychom ho museli vyřadit. Mezi oba extrémy svého druhu se vešlo dalších 20 modelů, tady jsou jeden po druhém.
Seznam nových na trhu v ceně do 250 000 Kč seřazený dle abecedy
1. Citroen C1, C3
Ze slunné Francie přichází první kandidáti. Malinký Citroen C1 muší váhy s litrovým motorem o výkonu 53 kW (72 koní) umí prohnat zdatnější soupeře, přitom stojí jen 209 900 Kč. Větší alternativa označená jako C3 v základní konfiguraci také splňuje naše limity, s agregátem o objemu 1,2 litru o výkonu 50 kW (68 koní) vychází na 224 900 Kč.






2. Dacia Logan, Logan MCV, Sandero, Dokker, Lodgy
Očekávatelný balíček hned několika levných vozů nabízí rumunská automobilka. Dacia Logan bez nadstandardních příplatků s litrovým motorem vyžaduje nejméně peněz ze všech - konkrétně 169 900 Kč, provedení kombi znamená příplatek 20 000 Kč. Do horní hranice se pohodlně vejde i hatchback jménem Sandero za 174 900 Kč. Pohonná jednotka se nemění ani v jednom případě, stále je řeč o 1,0 SCe o výkonu 75 koní (56 kW). Jinak je na tom Dacia Dokker a Lodgy, ty pohání 1,6 litrový agregát o výkonu 75 kW (102 koní), přesto po koupi zůstane ještě dost peněz na dovolenou. Dokker stojí 214 900 Kč, Lodgy 224 900 Kč - to je přesně podle základních cílů nízkonákladové divize Renaultu.
3. Fiat Panda, Punto
Z východu se přesuneme k Jadranu. Fiat při hledání auta do čtvrt milionu může přes konec výroby stále nabídnout skladovou Pandu v nejnižším stupni výbavy od 219 900 Kč. Větší Punto zvládne splnit náročnější požadavky, za což si řekne o příplatek 10 000 Kč. Podmínkou u obou je 1,2litrový čtyřválec o výkonu 69 koní (51 kW).
4. Hyundai i10
Asijský ceník dostal od minulého studování přehlednější kontury. Minule zdroj informací připomínal stánek se zbožím všeho druhu s pochybným původem. Dnes se dá snadno zjistit, že i10 je nejdražší auto našeho žebříčku. Od 1. října 2018 stojí 249 990 Kč. Další modely značky už se tak nízko nedostanou.
5. Kia Picanto
Nové Picanto působí oproti svým předchůdcům vyspěleji. Přesto na něj stačí 224 980 Kč, pokud akceptujete litrový motor výkonu 49 kW (67 koní). Poslední generace viditelně narostla, nejlevnější atmosférický motor bude mít s plným autem dost práce.
6. Mitsubishi Space Star
Mitsubishi uvedlo do Česka novou alternativu úsporného cestování automobilem. Od října by se měl začít prodávat malý hatchback nazývaný Space Star. Kompaktní vůz stojí v základní konfiguraci 239 850 Kč, cílí na běžné uživatele bez výstředních nároků.
7. Nissan Micra
Nejmenší Nissan v nabídce málem zmizel z tohoto seznamu úplně. Stojí 249 000 Kč s litrovým motorem o výkonu 71 koní, tedy 53 kW. Nejlacinější výbava zachránila čest automobilce, příště se s Microu už asi neuvidíme.
8. Opel Corsa
Corsa E přišla před čtyřmi léty. Prodává se v pětidveřové anebo třídveřové verzi za sumu 246 000 Kč. Pět dveří už nepatří na toto místo, protože příplatek 10 000 Kč ve výsledku navyšuje konečný účet nad naší stanovenou hranici čtvrt milionu korun.
9. Peugeot 108
Malé lvíče se cítí nejlépe ve městě. Nenáročný vůz má sloužit jako levný asistent na denní živobytí nedaleko ucpaných uliček. S litrovým motorem vyjde nejméně na 220 000 Kč podle oficiálního ceníku společnosti.
10. Renault Twingo
Omalovánka na kolech rozjasní i pochmurný den, Twingo je mix barev a pozitivních emocí určených hlavně něžnému pohlaví. Hlavně startovní model za nejméně peněz je slušivý módní doplněk na doladění aktuálního outfitu. Módní doplněk do ulic stojí 215 900 Kč.
11. Seat Mii
Drobeček od Seatu je dvojčetem Škody Citigo. Hranatý hatchback s koly v každém rohu startuje s cenou na 225 900 Kč za pětidveřovou karoserii, jiná se u nás už nenabízí. Základní pohonnou jednotkou je litrový motor o výkonu 44 kW (60 koní).
12. Škoda Citigo, Fabia
Sourozenec Seatu Mii a Volkswagenu up! má do budoucna skončit. Pravděpodobně uvolní místo moderním technologiím a více kupovaným segmentům. Zatím je Citigo dostupné od 199 900 Kč za třídveřové provedení a 209 900 korun českých za větších pět dveří. Vyhledávaná Fabia potěší, protože se stejným litrovým tříválcem 1,0 produkující 44 kW (60 koní) momentálně vyjde kupce na 243 900 Kč.
13. Toyota Aygo
Aygo je jedním z vozů s nepřehledným ceníkem, na první pohled jde o barevnou nálož všech nabídek. Mezi nimi se krčí cena 234 900 Kč s motorem 1,0 (54 kW, 72 k) bez dvou dveří. Plnohodnotná karoserie pro vstup pěti otvory si žádá příplatek takový, že vůz nesplňuje parametry našeho zadání. Barevné zpestření šedivých uliček podražilo.
14. Volkswagen Up!
Up! s pofidérním vykřičníkem sdílí většinu komponentů se Seatem Mii a Škodou Citigo, koncern touto řadou zavedl v roce 2011 skupinu zvanou New Small Family (tedy Nová rodina malých aut). V lednu byl vykřičník z trojice nejdražší, teď stojí opět nejvyšších 231 900 Kč.
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.