Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější ojeté kombíky podle TÜV mají často neobvyklé premianty
23.9.2020 | Mirek Mazal
Podobným přehledům spolehlivých aut obvykle vládnou Japonci či obecně jednodušší auta, na kterých se nemá tolik co zkazit. Podle TÜV ale v případě ojetých kombi platí trochu jiné pořádky.
Německé TÜV alias Technischer Überwachungs-Verein vám jistě bude známé. Jeho tradiční zprávy o poruchovosti aut vám přinášíme pravidelně a nepohrdneme ani dalšími daty, která německé obdoby našich STK zveřejňují. Jejich kontrolami ročně prochází více než 10 milionů automobilů a TÜV díky nim zveřejňuje údaje o poruchovosti stovek nejběžnějších modelů německých silnic, sleduje jejich nejčastější závady a podle toho lze vypíchnout nejspolehlivější vozy různých stáří s informacemi o tom, na co si u nich dát pozor.
Dnes se zaměříme na u nás stále populární kategorii aut a na základě dat TÜV Reportu se podíváme na deset nejspolehlivějších ojetých kombíků napříč třídami a stářím. Aby šlo o ojetiny prověřené i nájezdem, musely mít průměrný nájezd alespoň 60 tisíc kilometrů. Nejčastěji přesto jde o pár let stará auta a obvykle předchozí generace zmiňovaných modelů - s rostoucím stářím vozu jejich poruchovost pochopitelně stoupá, takže 20 let staré modely v tomto přehledu opravdu nečekejte.
Přehled spolehlivých „stěhováků” nabízí tak trochu pro každého něco - jsou tu kombíky z většiny obvyklých obchodních tříd od kompaktů po vyšší střední, najdeme zde auta běžná i luxusnější. A pochopitelně, najdou se tu vozy s různě velkým zavazadlovým prostorem, z nichž ten úplně největší má Mercedes třídy E generace W212. Nejpozoruhodnější je sama špička žebříčku, na které nejsou tak úplně vozy, které byste tam čekali - obvykle spolehlivá japonská a nebo obecně jednodušší auta zde bodují též, vládnou ale jiná.
Nejspolehlivější ojetá kombi podle TÜV Report
10. Hyundai i30 (GD) - celková známka: 5,1
Druhá generace korejské i30, která znamenala další podstatný impuls pro změnu vnímání asijské značky na evropském kontinentu, měla našince přesvědčit o vážném konkurentovi pro Octavii, který v zavazadlovém prostoru odveze až 1 642 litrů nákladu. Jak moc na tohle lidé slyšeli, nevíme, v případě ojetin by ale mohli slyšet na to, že i30 kombi je statisticky nejspolehlivější Hyundai. Slabá místa jsou přední světlomety a příliš vysoká spotřeba oleje.



Foto: Hyundai
9. Volvo V60 - celková známka: 5,0
Severský stěhovák sjížděl z výrobních linek od roku 2010 až do předloňska, kdy byl ve výrobě nahrazen druhou generací. Kufr pojme maximálně 1 241 litrů nákladu, což je mezi dnes probíranými vozy docela skromné číslo. Největší problémy se objevily na podvozku, obecně ale TÜV přisuzuje V60 očekávání vysoké výdrž, která je odměnou za vyšší pořizovací cenu, a to i v případě ojetých vozů.
8. Toyota Avensis (T27) - celková známka: 4,8
Osmý kombík tohoto žebříčku vznikl ještě o rok dříve než Volvo V60. Od roku 2009 mohou majitelé využívat zavazadlového prostoru o objemu až 1 690 litrů. Pokud by neexistovaly problémy s osvětlením vozidla (zejména s předními reflektory), nebylo by si skoro na co si stěžovat. Avensis se opakovaně vyznačuje pevnou konstrukcí pomocí trvanlivých materiálů, přesto existuje sedm ještě úspěšnějších modelů.
7. Opel Astra (J) - celková známka: 4,6
Astra z let 2009 až 2015 s generačním označením písmenem J odveze maximálně 1 550 litrů nákladu. Čtvrtá generace se k překvapení některých zapsala do podvědomí motoristů jako spolehlivý Opel, což v minulosti nebylo úplně pravidlem. Mezi kombíky německých majitelů to aktuálně znamená pozici v rámci nespolehlivějších aut. Občas se rychle odporoučejí brzdové kotouče, výfukový systém, nebo zlobí zavěšení kol.
6. Toyota Auris (E18) - celková známka: 4,4
Nástupce staré Corolly a předchůdce nové Corolly se pokouší uhranout zákazníky aut nižší střední třídy od roku 2012. Provedení kombi naloží v nejlepším případě 1 658 litrů zavazadel. Vizuálně si Auris asi nenajde početný fanklub, ale místo ve výsledných zprávách spolehlivosti má pravidelně rezervované. TÜV chválí hlavně pohonné jednotky prakticky bez závad, a to i ty hybridní.
5. Mazda 6 (GH) - celková známka: 4,2
Nástupce řady 626 se chlubil prostorným kufrem s objemem až 1 791 litrů, pokud se bavíme o modelové produkci z let 2008 až 2012. Zatracovaná slabá ochrana karoserie proti korozi se v nejnovějším reportu neprojevila, TÜV prochází předchozí šestka jako spolehlivý praktický automobil.
4. Mercedes třídy E (W212) - celková známka: 4,1
Rekordman s batohem na zádech, kam dokázal nasoukat 1 950 litrů věcí. Tato třída E navazuje na svého předchůdce, který vykazoval podobně spolehlivé vlastnosti. Dobrou pověst zásadně podpořila varianta z let 2009 až 2016, která má prý jediný podstatný typický problém ve spolehlivosti parkovací brzdy, což je docela prkotina.
3. Audi A4 (B8) - celková známka: 3,7
Generace Audi A4 z let 2007 až 2015 se prodávala velmi dobře. Zákazníci praktické volby karoserie kombi s objemem kufru maximálně 1 430 litrů ještě těsně před koncem výroby nakupovali B8 ve velkém, jako by ani nevěřili, že má přijít modernizace. Známka poprvé klesla po hranici čtyř bodů (čím nižší je, tím lepší, pochopitelně), protože tyto vozy prokázaly vynikající spolehlivost navzdory často vysokým nájezdům na tachometru.
2. Audi A6 (4G) - celková známka: 3,5
Nejen zisk bronzu, ale také stříbra mohou slavit v Audi, protože velký model A6 předběhl menší A4 a obsadil druhé místo. Řada 4G skončila ve výrobě předloni a do útrob pojme až 1 680 litrů zavazadel. Nemůžeme se bavit o bezporuchovém automobilu, žádné velké nedostatky u ní ale nejsou vysledovány. A právě kvůli příchodu nástupce nyní ceny ojetých exemplářů míří dolů.
1. Mercedes třídy C (W204) - celková známka: 3,4
Na základě dat TÜV si nejlepší hodnocení mezi ojetými kombíky vysloužil Mercedes W204, který se vyráběl od 2007 do 2014. Na vysoké úrovni dokázal převážet v nejlepším případě 1 500 litrů nákladu a přitom se na něj dalo spolehnout. Podle výsledků německé STK pokračuje pozitivní trend stuttgartské kvality. V praxi to znamená extrémní odolnost proti běžným vadám a také proti korozi. Častěji se objeví pochybení u zavěšení náprav nebo zaváhání okolo brzdového mechanismu, ovšem nic, co může znamenat ztrátu poháru pro vítěze.
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
dnesŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nejnovější články
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
před 3 hodinamiZ nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 4 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 6 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 7 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Správní řízení 12.05. 18:26 - řidičBOB
- Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka? 12.05. 18:23 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 12.05. 13:28 - pavproch
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.05. 12:44 - jerry
- Politický koutek 12.05. 10:01 - Stepan
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.05. 08:52 - spooon
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.05. 07:02 - Jaggie
- Chlubítko univerzální 12.05. 06:30 - Arkis