Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025 | Petr Miler
Pokud ve složitějších časech přemýšlíte, jak by také šlo vydělat peníze a zajistit se na stáří, tohle vypadá jako zaručený způsob. Kupte si ne zcela tuctové auto klidně za normální peníze a zavřete ho na dlouho do garáže. Srdce nadšence z toho zabolí, ale vaše peněženka dost možná zajásá.
Cenu čehokoli na fungujícím trhu určuje jediné - vztah mezi nabídkou a poptávkou. Proto chléb běžně nestojí 200 Kč, i když by bez něj bylo těžké žít. Ne snad, že by mnozí nebyli ochotni i takovou sumu zaplatit, pořád by se ale našlo dost firem, které by jej nabídly za zlomek této částky. Oproti tomu Ferrari může ceny šponovat stále výš skoro bez obav. Ač se výrobní strop každým rokem zvyšuje, stále je zde více zájemců než nabízených exemplářů. Ucho se jednou utrhne, to už je dnes zřejmé, ale zatím to pořád funguje.
Stejný princip neplatí jen u nových věcí, ale také u těch starších, kde do hry vstupuje jeden podstatný faktor - neustále jich ubývá a žádné skutečně nové ve zcela původním provedení už nemohou vzniknout. Zájemců o skoro cokoli staršího ale zůstává stále dost, a proto ceny oněch starých věcí šplhají stále směrem vzhůru. U aut jsme toho svědky pravidelně a dnes se podíváme na jeden docela extrémní případ.
Aukční firma Bring a Trailer se totiž pochlubila tím, že se jí podařilo prodat jeden 38 let starý vůz za 230 tisíc dolarů, tedy asi 5,1 milionu Kč. Na tom by nebylo nic zvláštního, na aukce veteránů to není zase tak extrémní suma, tady ale nejde o žádnou očividnou historickou zvláštnost. Navíc je taková prodejní skoro desetinásobná ve srovnání s tou, která byla za vůz původně zaplacena.
Jde o Buick Regal, který byl vyroben ve statisících exemplářů. A i verze Grand National, o které je řeč, vznikly desetitisíce kusů. Přesto není úplně obyčejný. Pes je zakopaný v tom, že se jedná o provedení GNX (Grand National Experimental), kterého vzniklo pouze 547 exemplářů.
GNX bylo postaveno v roce 1987 s motorem 3,8 V6 turbo o výkonu 280 koní, což tehdy stačilo na stovku za 4,7 sekundy, i když výkon na zadní kola přenášel jen čtyřstupňový automat. Hlavní klíč k výjimečnosti tohoto stroje je ale ještě jinde - najeto má pouhých 2 200 mil, asi 3,5 tisíce km. Neujel tedy skoro nic, téměř celých 38 let stál v garáži a je dodnes přesně v tom stavu, v jakém jej v roce 1987 vyexpedovali z továrny.
Někdo jej uložil v garáži s tímto cílem, nejde tedy o žádný náhodný nález. Majitel navíc cenu šponoval, seč to jen šlo, oni v aukci stejné firmy odmítl nabídku na 142 tisíc USD, tedy asi 3,2 milionu Kč. Ani to přece není málo, o rok později je dostal o dalších 1,9 milionu víc. A přes „pět mega” už vzal. Auto tak má nového majitele, který s ním může vyrazit i za řidičským štěstím, ne že ne - má za sebou veškerý nezbytný servis.
I když šlo už v roce 1987 o zvláštnost, tento vůz byl jako nový prodán za necelých 30 tisíc dolarů. To je dnešním kursem asi 670 tisíc Kč, vážně nešlo o zase tak mimořádné auto. A i když započteme inflaci, jsme na asi 84 tisících USD, 1,8 milionu současných korun. Oběma sumám je zmíněných 5,1 na hony vzdálených. Majitel tak vydělal miliony jen tím, že auto prostě nechal dekády stát v garáži. Asi ho za to nepochválíme, s auty se má jezdit. Ale i tohle je způsob, jak lze s automobilem efektivně naložit...




























Buicku Regal Grand National se prodávaly desetitisíce, verze GNX je ale vzácná. A s nájezdem 3,5 tisíc kilometrů velmi ceněná, v aukci za ni někdo dal víc jak 6 milionů korun. Foto: Bring a Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring a Trailer
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 8 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 4 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 5 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
před 7 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 8 hodinamiKia se nepoučila z fiaska sesterského Hyundai, jen na elektřinu přejde s těmi nejméně vhodnými modely
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva