Obama zvítězil, naděje na návrat racionality do světa aut je pryč

 | 36 příspěvků | 7.11.2012 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený xpert

jo, to je presny. mistni n.. | 7.11.2012 19:14reagovat
avatar

jo, to je presny. mistni nejvyssi sovet si pro zachovani statu quo nic lepsiho prat ani nemohl.. dal se muze kseftovat i se vzduchem a hazardovat se zivoatama nas vsech.

Nepřihlášený Embed

No jasně, přesně o tomhle.. | 7.11.2012 19:19reagovat
avatar

No jasně, přesně o tomhle levicová politika je. V noci se mě známý ptal, proč když jsou Obama a spol. tak daleko serioznímu byznysu, tak proč tolik firem podporuje obě strany? No je to jednoduché, jedna chce férový trh, aby se na něm mohla prosadit, druhá chce nadále lacině parazitovat na přerozdělování. V Americe je ho pořád docela málo, ale přibývá. S tím Muskem je to dokonalý příklad, ten si celé "podnikání" nastavil na tehle model a vůbec bych se nedivil, kdyby Tesla nebo on sám byli i přes ty obrovské ztráty štědrým podporovatelem B.O.

Nepřihlášený Petr Mára

Tak tak, alespoň naděje by.. | 7.11.2012 19:25reagovat
avatar

Tak tak, alespoň naděje byla. Takhle se můžeme leda na pár let zakopat :-/

Nepřihlášený Yapa

Pravdapravdouci | 7.11.2012 19:35reagovat
avatar

Pravdapravdouci

ekolo

Pokud vím, tak na TESLU je.. | 7.11.2012 19:56reagovat
avatar

Pokud vím, tak na TESLU je pořadník.Je tu několik lidí, kteří čekají a má se na ně dostat v únoru. Divné, proč, když po elektromobilech není poptávka?

Jestliže Elektromobily dostaly dotaci 17 miliard a čmoudi 85, nechápu co tím autor myslel.

Zkuste si spočítat, kolik se v globálu ušetří nasazením elektromobilů. A nejde jen o peníze.

www.elektromobily-os.cz

Nepřihlášený hb1

"Zkuste si spočítat, kolik.. | 7.11.2012 20:21reagovat
avatar

"Zkuste si spočítat, kolik se v globálu ušetří nasazením elektromobilů. A nejde jen o peníze."

Elektromobily nejsou vyhodne ani ekonomicky (i presto, ze jsou bezne PHM zatizeny mnohem vyssi dani), ani z hlediska ekologie (v globalnim meritku). O minimalni prakticke vyuzitelnosti v soucastnosti ani nemluvim.

Jakym PR kecem odpovite?

Nepřihlášený III

ak by voľby mohli niečo zm.. | 7.11.2012 20:36reagovat
avatar

ak by voľby mohli niečo zmeniť, dávno by ich zakázali

vana

Ekolo: až se masově rozšíří.. | 7.11.2012 21:05reagovat
avatar

Ekolo: až se masově rozšíří elektromobily, což bude hádám někdy v letech 2025-2030, tak stát přijde o spotřební daně z paliv. Takže nám promptně navýší DPH která bude v té době cca 30% o dalších patnáct procent nahoru.a neušetří nikdo nic

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filďas

Těch 85mld usd se již vrát.. | 7.11.2012 21:51reagovat
avatar

Těch 85mld usd se již vrátilo na daních a na tom, že se stát nemusí starat o ty tisíce potenciálních nezaměstnaných.

Nepřihlášený DSP71

Jen mi někdo vysvětlete pr.. | 7.11.2012 22:11reagovat
avatar

Jen mi někdo vysvětlete proč nejsou elektromobily ekologické ? Učinnost elektromotoru včetně regulace je cca 95%, kolik má nejúčinnější čmoud ? Nepotřebujete olej, elektromotor se nemaže, brzdíte rekuperací, až 20% brzdné energie dokáže elektromobil vráti zpět, buď do ultra kapacitoru, nebo baterie pokud je LiOn, umí tohle čmoud ? Z toho plyne, že minimálně opotřebujete brzdové obložení. Tudíž nevím co je kromě baterie na elektromobilu tak neekologické ? Životnost elektromotoru je řádově desítky let jen měníte ložiska, pokud nemáte elektromagnetická, tam se nenění nic :-)

Nepřihlášený Zajda

DSP71> A s jakou účinností.. | 7.11.2012 22:52reagovat
avatar

DSP71> A s jakou účinností je ta elektřina v průměru vyráběna, následně distribuována a několikanásobně transformována?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav

Něco o amerických výdajíc.. | 7.11.2012 23:19reagovat
avatar

Něco o amerických výdajích na zajištění ropy:

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/237644-novy- ucet-americkych-valek-224-tisic-mrtvych-vydaje-68-bilionu.ht ml

Pár miliard za 10 let trvající "intenzivní" hon na U.b.L. můžete od těch 68 biliónů klidně odečíst...

mimochodem válečné operace v Libyi nejsou do tohoto čísla započítány.

Proč Tesla před deseti lety elektromobily pouze půjčovala, i když si je provozovatelé chtěli koupit? Místo toho museli auta vrátit a tato byla sešrotována. Kdo a proč k tomu výrobce donutil?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gun

DSP71 > A přesně takhle uv.. | 7.11.2012 23:23reagovat
avatar

DSP71 > A přesně takhle uvažují ty hovada nahoře. Prostě vypustí 70% souvislostí aby se jim to v těch jejich tabulkách pěkně zelenilo.

Až budeme mít kvalitní baterie s dojezdem cca 700km jako je teď konvenční auto, auto se dobije na "benzince" za cca 15 minut mezi tím co si dám kafe. A nebude to z 80% energie vyrobená z uhlí, "ekologických" slunečních elektráren díky kterým se pokáceli lesy, přestali pěstovat domácí plodiny a úspěšně se to ještě zasponzorovalo z našich daní a kdo ví z jakýho dalšího bordelu. Ano, pak se budem bavit o tom že to má smysl.

Jenže ouha. 100 let už se ví že je elektromobil budoucnost. Jen do něj nejsou furt ty baterky a vlastně se kolem nich nic nezměnilo. Jen ten design.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav

Reakce na: DSP71> A s jakou účinností.. | 7.11.2012 23:27reagovat
avatar

Celková účinnost od paliva ke kolům je pořád výrazně vyšší než u spalovacího motoru. Nehledě k tomu, že se může využívat i energie jaderná, vodní, sluneční...

Přitom jsou na druhé straně stále podporovány výzkumy, jak získat malé množství paliva do motorů z různých bizarních zdrojů za spotřeby obrovského množství energie, převážně elektrické (nejde jen o bioapliva). Nebylo by lepší tu elektřinu využít rovnou v motorech?

Nepřihlášený Gun

Václav > účinnost samotnéh.. | 7.11.2012 23:38reagovat
avatar

Václav > účinnost samotného auta už je efektivnější. Jenže ona se postrácí úspěšně při tom dobíjení, přenosu. A ano až tu budeme mít většinu energie z jádra nebo vodíku. Pak to bude mít smysl říkat že je to ekologičtější. Ale s dojezdem 140 km mi můžou i tak políbit řiť. I když to spíš vypadá že baterky jsou. Jen se čeká až dojde ropa a pak z čista jasna budou k dostání i v Tescu. Jen nás pak čeká pokřivení trhu s energii a díky velkému odběru i krásná nová daň.

Nepřihlášený dsp71

Ucinost jaderne elektrarny.. | 8.11.2012 00:16reagovat
avatar

Ucinost jaderne elektrarny je cca od 15 do 35%, ucinnost paroplynove s kogeneraci je přes 40% ucinnost palivovych clanku zemni plyn elektrina 55% vodik elektrina 65% pro Vasi predstavu uccinnost bezneho transformatoru je okoko 92% . Pokud vim bezny tanker spotrebuje 1/3 celkove nosnosti na to aby doplaval z perskeho zalivu do evropy. Takze s ucinnosti elektromobilu vcetne energeticke soustavy to az tak spatne nebude nesmime zapomenout na to te super hitech diesel ma ucinnost okolo 35% benzinove motory pod 30%. Pokud bychom palili vodik tak pri nizskych emisich NOx budeme u ucinnosti 15% pri visi ucinnosti nam vyskoci emise NOx na 100nasobky hodnot spalivaciho motoru. Baterie se za poslednich 10let pomerne hodne posunuly kupredu predevsim diky vyrobcum PC mobilu a tabletu. Nemyslim si ze do 10let nebude nerealny elektromobil s dojezdem do 250km. Tusim ze prumerny american najede denne něco okolo 60mil coz je cca 95km. Nabijeni elektromobilu přes noc dle vyzkumu z roku 2005 provedeneho v USA ani nezatizi vyrazne elektrickou sit ba naopak by pusobilo priznive odber by behem dne a noci nekolisal. Jen pro info elektrina se dost spatne skladuje a JET (jaderne el) a TE (tepelne el) se hodne blbe reguluji tzv stale jedou na plnny vykon proto energetici chteji stale stejnou spotrebu, vykyv znamena problem pro celou sit a vede k blackoutum je jedno jestli je to zpusobene prebytkem nebo ubytkem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený III

Reakce na: Ucinost jaderne elektrarny.. | 8.11.2012 00:41reagovat
avatar

elektromobily s dojazdom 250km tu budú už čoskoro. Skôr však predpokladám nástup palivových článkov než vylepšovanie batérií.

karelpipa

hele ekolo, pořadníky byly.. | 8.11.2012 01:12reagovat
avatar

hele ekolo, pořadníky byly i na trabanty

Zobrazit reakce..

ekolo

Reakce na: Ekolo: až se masově rozšíří.. | 8.11.2012 07:33reagovat
avatar

Doufám, že vt é době tady bude vládnout někdo, kdo si to zaslouží. Jestliže se někde ušetří, musí se to , pokud bude vše v pořádku, projevit jinde. Na zdraví lidí na změně společnosti a nových pracovních místech...společnost se hodně změní.

Někdo začít musí. Jestli je to Obama v Americe, nebo naše sdružení zde...Je to složité a nelze popsat v pár řádcích. přijďte se za námi podívat 17. listopadu na "juldufuldu"- Rallye večerní Prahou.

Můžem podiskutovat. www.elektromobily-os.cz

ekolo

Reakce na: DSP71> A s jakou účinností.. | 8.11.2012 07:36reagovat
avatar

Já si ji vyrábím na vlastní střeše s účinností, která je srovnatelná s účinností spalovacího motoru. Nic netransformuji a mám to zadarmo.

Investice byly, ale co je bez investic..?

ekolo

Reakce na: DSP71 > A přesně takhle uv.. | 8.11.2012 07:48reagovat
avatar

Málo informací a mílo vlastního úsudku. Nejsou technické problémy- jsou pouze politické -nebo finančné??. Já mám vůz s dojezdem 500 km a využiji to prakticky jen jednou do roka pokud jedu nějakou propagační akci. http://www.drehstromnetz.de/2012_wave.html

ekolo

Reakce na: hele ekolo, pořadníky byly.. | 8.11.2012 07:53reagovat
avatar

hele a asi proč?protože byl převis poptávky. Je to neakce na jednu větu v článku, který si platí čmouďácčtí lobisti.

Končím s osvětou, jdu dělat něco učitečného i pro mne.

Hezký den, můžeme pokecat příští sobotu.

Nepřihlášený Honza42

Ekolo: "Nic netransformuj.. | 8.11.2012 12:45reagovat
avatar

Ekolo:

"Nic netransformuji a mám to zadarmo."

"Investice byly, ale co je bez investic..?"

Vy byste se měl léčit, člověče.

Nepřihlášený Bezkolo

Ekolo je komunista | 8.11.2012 12:53reagovat
avatar

Ekolo je komunista

Nepřihlášený Honza42

Komunista na baterky | 8.11.2012 13:05reagovat
avatar

Komunista na baterky

vana

No pokud Ekolo sám přiznáv.. | 8.11.2012 13:40reagovat
avatar

No pokud Ekolo sám přiznává že 500km jede jen jednou za rok a ani to by nemusel, tak pochopitelně jeho nároky na schopnosti auta budou mnohonásobně menší než je běžným zvykem. Z toho pak vyplývá i jeho deformovaný pohled na potřeby ostatních motoristů. Nejspíše si myslí, že když omezené možnosti elektroaut stačí jemu, tak musí logicky stačit i většině ostatních. Není to tak.

Zobrazit reakce..

ekolo

Reakce na: No pokud Ekolo sám přiznáv.. | 8.11.2012 20:30reagovat
avatar

Mě nevadí si zastavit a za 2 a půl hodiny si dobít na dalších 500 km.Přiznám ledacos, jen komunista nejsu. Myslím si, že já nemám deformovaný pohled, chyba je někde jinde.Srovnáváte nesrovnatelné a moc přitom nepřemýšlíte.Srovnáváte energii, která tady vznikala desítky milionů let s tím, co je kdyspozici hned a pro všechny kdekoli na světě. Brzy Vám to dojde, já jsem připraven. Proudu zdar!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dks

chcete vodik, palivove cla.. | 9.11.2012 07:57reagovat
avatar

chcete vodik, palivove clanky. lenze vyrabat vodik (a vo velkom) je velmi drahe a velmi neekologicke. uvazujte, co treba na vyrobu vodika? zeby elektrina? kto tu chcel solar, vietor, to iste plati. velmi draha a velmi obmedzena kapacita. kym nebude fuzia, tak tato cesta nie je extra realna.

zaplavit zemegulu "baterkami" mi tiez nepride idealne.

kupim si elektro? no a nabijat to budem zadarmo? nebudem. ked zacnu v noci nabijat miliony ludi, uvidime, co na to prenosova sustava (videl som dokument, ako sa riesi situacia, v prenosovej sustave, ked je prestavka, alebo koniec futbalu v anglicku, a ludia si idu varit caj, sranda), aj ceny pojdu hore. a ked skonci, alebo zacne degradovat baterka? kolko stoji nova?

takze vsetko moze mat svoje plusy, svoje minusy, ale chyba triezvy pohlad. aj zhora aj zdola..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený III

Reakce na: chcete vodik, palivove cla.. | 9.11.2012 11:42reagovat
avatar

palivové články sú aj na uhľovodíkové palivá

Nepřihlášený Ondra S.

Reakce na: Mě nevadí si zastavit a za.. | 14.11.2012 18:56reagovat
avatar

Mě by teda vadilo zastavit a cestou dobíjet, protože bych nato musel myslet, hledat nabíjecí stanici a podle toho plánovat trasu.

Elektromobilu jako autu se ale nebráním, pokud by měl baterii tak minimálně 80kWh, ale spíš více. U motocyklu tak 30kWh. Taková kapacita by mi měla zajistit, že vždy dojedu až do svého cíle bez nutnosti dobíjení někde cestou a ještě k tomu svižným tempem. V cíli to připojím a nabiju. Rovněž bych si představoval, že bych si pro nabíjení mohl nastavit jaký příkon, budu při nabíjení z normál zásuvky 230V odebírat, abych neusmažil prodlužky a zásuvky a pak ne všude je elektroinstalace ve zdi v takovém top stavu, aby snesla dlouhodobě tak vysokou proudovou zátěž.

Nepřihlášený Ondra S.

Reakce na: Ekolo: až se masově rozšíří.. | 14.11.2012 19:13reagovat
avatar

Jsem si jistý, že po masovějším zavedení elektromobilů nezvednou DPH, ale provedou mám něco nepříjemnějšího:

Zavedou mýto na všech silnicích pro všechny a přes systém galileo nás pak budou pěkně sledovat podle našich mýtných palubních jednotek v autech. Platit se bude podle ujetých kilometrů a budou mít dokonalý přehled kdo kam a kdy jel, jak rychle a kudy, kde zastavil a budou nás furt kontrolovat přes velkého bratra. Potom už se nic neutají. Jsem zvědav, jaké vymyslí tresty za odpojené jednotky a jak to budou kontrolovat, možná na mýtnicích, když projede auto, které nebude evidované ve sledovacím systému, tak automaticky brána pošle echo hlídce policie a ta pujde po něm. Jediná obrana bude zničit brány a vystřílet hlídky bazukami!

ekolo

Reakce na: Něco o amerických výdajíc.. | 14.11.2012 19:39reagovat
avatar

Václave, Tesla auta nepůjčovala. Byl to GM a vozidla byla na určitý leasing, kde se nemusela odprodat majiteli. Jednalo se o vůz EV1.

Ondro, příkon nabíjení je regulován typem použité zásuvky a to co popisuješ je samozřejmostí. A pokud to nevíš, tak 4 miliony elektromobilů zatíží síť cca 10% . Naše síť to zvládne, zásuvek je spousta, zatím na té druhé straně zdi. Možná si to neuvědomuješ, ale s čmoudem také musíš

k čerpací stanici. A zásuvek je na každé takové stanici více, než pistolí s benzinem.

Elektromobily lze nabíjet i pomalu a navíc mohou stabilizovat zatížení sítě systémem "smart grid".Sledovat lze jinak každé vozidlo i každého občana-ale pouze pokud si to necháme líbit.

Je ale vážně rozdíl jezdit na obnovitelnou energii a ropu s plnými následky.

Proudu zdar!!

Nepřihlášený Johnny

Liberálové dovedli tento s.. | 15.11.2012 11:29reagovat
avatar

Liberálové dovedli tento svět do bezprecedentní krize. Na potápějícím se korábu ale pořád křičí, že musíme držet směr a ještě přidat. Nevím, jestli je to k smíchu nebo pláči.

Nepřihlášený Pepe

Hosi ja su klidny. Ropni s.. | 21.11.2012 17:58reagovat
avatar

Hosi ja su klidny. Ropni sejkove nejakeho Obamu s prehledem odpalkujou kamsi. Stale tomuto svetu vladne ropa a rozhoduji ti,co jim patri ropna pole. A ti rozhodne svuj byznis kvuli Obamovi a ani nikomu jinemu nezavrou.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif