Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Profík ukázal, jak správně dezinfikovat vnitřní části auta, teď je to obzvlášť důležité
24.3.2020 | Mirek Mazal
Jedním z hlavních faktorů rozhodujících o úspěchu našeho boje proti pandemii nového koronaviru je čistota. Nejde tu ale jen o ruce či domácnost, v autě platí úplné to samé.
Lidé mají plnou hlavu preventivních opatření proti šíření koronaviru, v době hypermoderních technologii si doma na koleni šijí roušky a nejen starší z nás řeší, kdy vlastně mohou vyrazit na nákup do nejbližšího supermarketu. Na chaotická opatření českého státu se nelze spoléhat a kromě více či méně nápaditých způsobů ochrany obličeje nezbývá než přidat do denního režimu amatérskou výrobu dezinfekce a následnou aplikaci všude, kde je to třeba.
Dezinfekční proces bytu či domu zabere hodně času, možná proto se zapomíná na ostatní místa možné nákazy. Například osobní automobil je semeniště nebezpečných látek a rád se sveze i dnes tak skloňovaný virus. Daří se mu číhat na oběť dlouhou dobu, v aerosolech zůstává aktivní tři hodiny, na plastech a kovech i několik dnů. A právě plastů jsou auta plná.
Co dělat proti trvalému ohrožení uvnitř vozu ukázal Larry Kosilla, profík přes čištění aut bombardovaný denně štosem e-mailů s prosbami o návod na profesionální očistu interiéru před možnou infekcí. Jen volant bývá čtyřikrát špinavější než prkýnko veřejné toalety, proto nesmí uniknout nejdůkladnějšímu setření chemickými přípravky.
Čištění volantu, vnitřních klik, karabin pásů, řadicí páky, dveřních úchytů i ovladačů ale má svá pravidla. Larry začal použitím běžné autokosmetiky, pomocí štětce dostal čistící pěnu do všech mezer palubního obložení a setřením mikrovláknovou utěrkou vůz zevnitř omládl o několik let. Ruční práci u textilií může nahradit tepovač schopný vykonat podobnou práci za kratší dobu. Minimálně vysavač by měl být připraven pomoci manuálnímu drhnutí přístrojové desky, sedadel, obložení i koberečků.
Úvodní část preventivního mytí se nijak neliší od klasického úklidu vozidla, důležitější je druhá etapa věnovaná dezinfekci. Na čisté plochy vnitřku vozu patří přípravek splňující všechny certifikační předpoklady. Účinnost mixu látek bývá popsána na obale, pokud ne, je lepší vybrat jiný přípravek opatřený detailními popisky.
Obecně lze doporučit známé výrobce a nikdy není možné aplikovat prostředky do rozpáleného interiéru. Dobrou radou je pročíst všechny informace, vyčkat na vhodnou chvíli a otestovat dezinfekci na malém kousku koženého čalounění nebo plastového krytu. Zacházení s agresivní látkou opět popisuje etiketa, která je návodem pro úspěšné zahubení choroboplodných zárodků z kokpitu.
Parádním tipem Kosilly je koupě dezinfekčních ubrousků, zkouška odolnosti interiérových materiálů a následné otírání jednoho místa vedle druhého od volantu přes dveře až po uchycení sedačky. Důležité je postupovat systematicky a nevynechat žádnou část možného usazení patogenů. Zabalené kusy napuštěné látky urychlí precizní eliminaci koronaviru na několik minut efektivní práce, po dokončení ozdravovací kúry se odpad vyhodí do koše a v garáži nezůstane žádný nepořádek.
Larry Kosilla detailně ukazuje postup při odstraňování choroboplodných zárodků z interiéru. Klasické čištění doplňuje dezinfekcí všech ploch, kde by se mohl usadit koronavirus
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva