Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Rychlá a nenápadná auta do 100 tisíc Kč: I s tak malým rozpočtem je z čeho vybírat
1.10.2020 | Petr Miler
Doba je složitá a peněz na rozdávání má málokdo. I tak se ale dají najít auta, která za malé peníze nabídnou velmi slušnou dynamiku a ještě nebudou dráždit okolí. Nevěříte? Podívejte se na tuto osmičku.
Spousta z nás chce jezdit autem, které se nezdá, které v sobě skrývá více dynamického potenciálu, než by do něj leckdo řekl. Jenže ne každý si může takové auto dovolit. Postavit si něco podobného bývá daleko nejdražší a i když se takové vozy najdou také v nabídkách automobilek, pořád nejde o nic dostupného. Je pěkné, že třeba i Škoda Superb 2,0 TSI 4x4 dokáže s dříve 280 a později 272 koňmi v záplavě 150koňových dieselů překvapit svou rychlostí, jenže i pro takový „moment překvapení” je nutné sáhnout dost hluboko do kapsy. A to i když chcete ojetinu.
Nenápadné tovární rychlíky lze nicméně najít i mezi staršími ojetinami a některé představují skutečně zajímavé nabídky. Vybrali jsme auta, která mají víc výkonu, než by do nich jeden řekl a přitom nestojí velké peníze ani ve velmi slušném stavu. Zrychlení na stovku za 6 či 7 sekund je u většiny aut níže běžné, stejně jako maximální rychlosti v oblasti 240 - 250 km/h. Dnes je snadno koupíte i do 100 tisíc korun a cena jim už klesat nemusí, některá mají i jistou sběratelskou hodnotu.
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Legendární Busso asi nemusíme představovat - vidlicový šestiválec, jehož zvukový i jízdní projev je tak návykový, že kdo ho jednou řídil, nikdy nepřestane snít o nějaké Alfě s tímhle motorem. Právě 166 je paradoxně nejlevnější cestou, jak se k němu dostat. Je tu naladěný na 240 koní, což znamená stovku za 7,5 sekundy. Uvnitř je dost místa, 166 je pohodlná i na dlouhých cestách a pro neznalé vypadá prostě jako starší smutné auto. V podstatě to také starší auto je, takže počítejte s náročnější údržbou, rozjařit se ale ještě dokáže a překvapit tím všechny kolem též.
Foto: Alfa Romeo
Citroën C5 3,0 HDI FAP
Tohle auto si s rychlostí spojí málokdo, jenže druhá generace Citroënu C5 nabídla kromě spousty komfortu i díky hydropneumatickému podvozku a neotřelého designu také šestiválcové motory. Nejsilnější tu byl třílitrový diesel se dvěma turbodmychadly, který měl 243 koní a na stovku rozjel vůz za 7,7 sekundy. S takovou dynamikou necháte i dnes v prachu kde koho a čekat to nebude opravdu nikdo. Navíc když zvolníte, snadno pojedete „za sedm” ve velké pohodě.
Honda Civic Aerodeck 1,8 VTI
Tenhle Civic je tu možná se 170 koňmi nejslabším autem, ale čekali byste v téměř 20 let starém, zcela neprůbojném kombíku takové stádo? Řada nových aut, která potkáváme na silnicích, takový výkon neumí nabídnout, stejně jako stovku za 8,8 sekundy a maximálku 214 km/h. Motor je navíc příjemně točivý, převodovka je blízká dokonalosti a podvozek nabídne nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Navíc Civikem Aerodeck převezete i děti k babičce a když narazíte na pěkný kousek, bude vás dnes stát opravdu malé peníze.
Chrysler 300M
300M není zrovna zánovní auto, jeho výroba skončila v roce 2004, leckomu přijde jeho design podivný a jeho délka lehce přes 5 metrů přílišná. Motor je také umístěn podélně před přední nápravou a pohání přední kola. Na první pohled nic moc, ale automat 42LE umí být sametový a můžete volit stupně manuálně. Jeho 3,5litrový šestiválec má 259 koní, což není hodnota pro smích, stovka za 7,8 sekundy též neurazí. Výbavy i prostoru je tu až nad hlavu a ceny ze současných hodnot už neklesají. Hledejte kousek s pečlivou údržbou a olejem měněným po 8 tisících km. 300M získal v roce 1999 ocenění Auto roku amerického magazínu Motor Trend, takže „americkej kýbl” to tak úplně není.
Lexus GS 430
Auta Lexusu patří k těm, od kterých po dynamické stránce nečekáte vůbec nic. Tedy ne že by toho sama nebyla schopna, majitelé ale obvykle holdují trochu jinému způsobu jízdy. Tím lépe, pokud jsou vaše preference jiné - GS generace S190 má ve verzi 430 má pod kapotou atmosférický osmiválec o objemu 4,3 litru a výkonu 290 koní, který posílá na zadní kola. Na stovce je za 6 sekund a umí až 250 km/h. Spolehlivost očekávejte prvotřídní, výbavu také.
Opel Vectra C 2,8 V6 Turbo
Ne, nemáme na mysli verzi OPC, ta zas tak nenápadná není. Myslíme nejsilnější civilní model s přeplňovaným 2,8litrovým šestiválcem, vyvinutým ve spolupráci se Saabem. Vypadá naprosto nenápadně, nabízel ale 230 a později i 250 koní a potěšit dokáže akcelerací i maximálkou. Kdysi jsme tohle auto testovali a bylo tak rychlé, že to umělo překvapit i jeho autory. Bez omezovače rychlosti se podívalo i za hranici 260 km/h a anténa autorádia v tu chvíli začala mlátit do skla pátých dveří... Udávaná stovka za 6,9 sekundy je reálně dosažitelná, akcelerace je ale relativně zajímavější mezi 100 a 200 km/h - pořád se bavíme o autě s předním náhonem.
Subaru Forester 2,5 XT
Téhle verzi Foresteru si občas říká Impreza WRX na chůdách, protože to skoro odpovídá realitě. Forester byl do druhé generace s Imprezou technicky spřízněn a pod kapotou této verze byl dvouapůllitr právě z WRX. 227 koní pod znamenalo stovku za 6 sekund a k tomu jste tohle auto mohli bez obav vzít i mimo asfalt. Už tehdy to do Foresteru neřekl nikdo. A dnes to neřekne tuplem...
Volkswagen Golf IV VR6 4Motion
Na světě nenajdete obyčejnější auto, než je Golf čtvrté generace. Jezdí - nebo donedávna jezdilo - jich tolik, že se za kouskem, který má dvě nenápadné koncovky výfuku, ohlédne málokdo. Ty koncovky byly jediným odlišením verze 2,8 VR6, světově unikátní koncepce motoru, od někdy i trochu dýchavičných standardních provedení. Pod kapotou ale bylo 204 koní, takže na nedostatek výkonu si tu rozhodně nikdo stěžovat nebude - stovka byla otázkou 7 sekund a na dálnici se dostanete na 235 km/h.
Volvo S80 T6
S80 první generace má možná trochu smutný výraz přídě, ale ve verzi T6 není ke smutku důvod - řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly dává 272 koní, po roce 2002 dokonce 276 koní. A v této verzi umí udělat stovku za 7,2 sekundy s maximálkou 250 km/h. Interiér je prostorný, sedačky velmi pohodlné a při dobré údržbě umí S80 najíždět vysoké statisíce kilometrů. Jediné, co vás může u T6 trápit, je poloměr otáčení ropného tankeru, protože s řadovým šestiválcem vpředu napříč nezbývá moc místa pro vytočení kol. Ale co by člověk nepřekousl pro možnost spatřit udivené pohledy ostatních řidičů kousek za startem z křižovatky...
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry