Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze
27.11.2022 | Petr Miler
Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.
Vybrat ideální auto, pokud si nemůžete dovolit provozovat hned několik vozů odlišného ražení, je docela umění. Většina lidí tak skončí u toho, že neskromně požadují, aby jejich vysněný dopravní prostředek jezdil rychle a zároveň úsporně. Stejně tak má být komfortní i praktický a v neposlední řadě také pohledný, o bezpečnosti ani nemluvě. Něco takového ve výsledku snad ani nelze vyrobit, výrobci se o to ale soustavně pokouší. Svého času mezi ně patřil i Opel, který v roce 2013 představil Insignii Country Tourer.
Po základním sedanu, liftbacku a kombíku se tak jednalo o již čtvrtou verzi tohoto kdysi nadějného modelu střední třídy. Právě ta měla nejblíže k vozu, který vám splní veškerá vaše přání, šlo o jakousi menší a lehčí alternativu k SUV, něco jako u nás přece jen známější Škodu Superb Scout. Vůz jste si pak stejně jako jeho příbuzné mohli objednat s celou plejádou motorů, z nichž vrcholný benzinový dvoulitr produkoval 260 koní. Tento výkon pak dostal na starosti osmistupňový automat, jenž byl spojen s pohonem 4x4. Se stejnou koncepcí pak byl spojen i dieselový dvoulitr se dvěma turby a výkonem 210 koní.
Pohonné jednotky Opel spojil s oplastovanými blatníky a nárazníky, stejně jako Insignia Country Tourer disponovala speciálními 18palcovými pneumatikami a podvozkem přizvednutým o 25 milimetrů oproti ostatním verzím. Celkově tak nabízí 122 mm světlé výšky, což je dostačující na jakoukoli polní cestu. Zároveň se však nad povrchem nevznášíte tak vysoko jako u SUV.
Opomenout pak nesmíme ani fakt, že Opel v případě této verze vycházel z kombíku. K dispozici tedy máte 560 až 1 665 litrů, na nudný stěhovák však Insignia Country Tourer nevypadá. Spíše ji budete považovat za pohledného zástupce aktivního životního stylu. K tomu všemu je třeba přihodit ještě bohatou standardní výbavu, do kterého se mimo jiné nastěhovala dvouzónová klimatizace či polokožené čalounění. Skutečně tedy od onoho ideálu nejsme daleko, přesto tohle auto - podobně jako Superb Scout - na trhu nakonec těžce propadlo.
Není tedy divu, že v případě nástupce Němci už jen s liftbackem a kombíkem, co bylo ovšem špatnou zprávou pro ně, může být dnes dobrou zprávou pro kupce ojetin. Country Tourer jde totiž „ulovit” v autobazarech, kde o něj je podobný zájem jako mezi novými vozy. A to ceny posílá dolů, dokonce tak, že oproti srovnatelným Superbům Scout zaplatíte snadno o statisíce méně. A dostanete snadno i víc, neboť nic jako Scout s 210koňovým dieselem neexistovalo, mimo jiné.
Nač si tedy při výběru dávat pozor? S ohledem na možnost jízdy v lehčím terénu asi nepřekvapí, že s defekty je dle dat TÜV spojen hlavně podvozek, auto se potýká s dříve unavenými a praskajícími pružinami. Selhat ovšem může také parkovací brzda, stejně jako zlobí čelní světla. Nejdůležitější je ovšem pohled pod kapotu, neboť motorový prostor je spojen s úniky oleje. Diesely ostatně i kvůli tomu byly již předmětem několika svolávacích akcí.
Zmínit je třeba ještě možné vady řízení, tím ovšem problémy v podstatě končí. Koroze se totiž obávat nemusíte, a to jak u výfuku, tak ani u karoserie. A chvála je většinou spojena i s brzdami, ačkoli u terénních výletníků je třeba počítat s tím, že mohou začít předčasně pórovatět hadičky. Spíše jde ale o výjimky, díky čemuž je skutečně překvapivé, že jde o až tak levné auto.
Ceny fungujících kusů s vyššími nájezdy začínají okolo 190 tisíc korun, za 250 tisíc Kč už dostanete exempláře s nájezdem okolo 100 tisíc km. A s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun už můžete pomýšlet na nepříliš ojeté vrcholné diesely s maximální výbavou. To nezní špatně, za takové peníze pořád nekoupíte ani nejlevnější Škody Superb Scout na trhu.





Opel Insignia Country Tourer má velmi blízko k pověstnému ideálu řidičů. Na trhu ale propadl a přehlížený je i v bazarech. O to levněji ho dnes koupíte. Foto: Opel
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
