Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejspolehlivějších rodinných aut lidé v bazarech ignorují, o to levnější nabídkou dnes je
14.8.2022 | Petr Miler
Je to šance na dobrou koupi pro ty, kteří vybírají primárně hlavou. Tohle auto nabízí prakticky vše myslitelné z hlediska prostoru, použitelnosti i levného provozu, bez preferované značky či módní karoserie ale většinu lidí nezajímá. I když je co do spolehlivosti na samém vrcholu.
Chtít si v bazaru koupit auto, po němž touží spousta lidí, není nutně nic špatného - dobrou pověst si ten či onen vůz obvykle nezíská pro nic za nic. Potíží ale je, že poptávka po takových modelech žene jejich ceny nahoru, kvůli čemuž vám pocit z dobré koupě může poněkud zhořknout, neboť za ně zaplatíte více peněz než za jiné srovnatelné modely. A to i na současném trhu, který sice rychle chladne, na cenách to ale zatím moc znát není.
Příkladem takového vozu mezi rodinnými auty budiž VW Passat Variant. Nemůžeme proti němu říci křivého slova, zájem o něj je ale tak velký, že ceny bývají nesmyslně vysoké. Poptávka navíc trh rychle vyčistí od opravdu pěkných exemplářů a zvyšuje se tím šance, že koupíte auto, v jehož případě někdo chtěl, aby atraktivně spíše působilo, než aby atraktivní skutečně bylo.
Najdou se přitom modely, které platí též za povedené a spolehlivé, do širšího povědomí se ale v tomto kontextu nedostaly. Právě ty bývají chytrou koupí a dnes si na jeden takový posvítíme - jde o Mazdu 6 generace GH.
Není to žádná žhavá novinka, jako nová se přestala prodávat v roce 2012, právě díky tomu ale klesly její ceny opravdu nízko. Nejde přitom říci, že by za ně nebylo možné koupit dost muziky. Tato generace „šestky” platí za jednu z vůbec nejspolehlivějších voleb mezi rodinnými vozy. Ve statistikách TÜV se objevuje v silném nadprůměru jak mezi maximálně devíti, tak mezi nejvýše jedenáctiletými vozy. Při relativně vysokém nájezdu (v průměru 129 resp. 139 tisíc km) jde o 32. resp. 33. nejspolehlivější vůz bez ohledu na typ. A v rámci rodinných kombíků je lepší už jen Audi A4 Avant, bavíme se to absolutní špičce mainstreamu a zdatného sekundanta nejlepší prémiové značky.
To je docela impozantní na auto, které stojí zlomek obvyklých cen oné á-čtyřky i řady dalších, méně spolehlivých modelů. Na pojízdné kusy s vysokými nájezdy z prvních let výroby můžete myslet už za ceny okolo 40 tisíc Kč, za 90 až 100 tisíc Kč si vybírat z perspektivních vozů s nájezdy okolo stovky tisíc kilometrů klidně s úspornými diesely. A za cca 200 tisíc Kč můžete volit nejlepší, leckdy velmi málo jeté exempláře z konce výroby. To je hezké kombík (ale klidně i liftback) střední třídy, který může mít v prvním případě v útrobách i 260koňový motor 2,3 turbo s pohonem 4x4. Ani takové verze nemusí stát v bezvadném stavu více než 250 tisíc.
Není ale vše jen růžové, ostatně žádná sleva není zadarmo. Tradičně slabší je antikorozní ochrana, je to prostě Mazda - zvěsti o jejich brzké korozi nejsou přehnané, u typu 6 generace GH rozhodně ne. U vyhlédnutých kusů je tak dobré si pořádně prohlédnout jejich stav v tomto směru, problematický být může a nemusí. Při delším ježdění po horších silnicích se projeví poddimenzované části podvozku, a to zvláště u těžších a obecně méně spolehlivých dieselů.
To je ale vše. Garážovaný vůz, který byl málo ježděný v zimě s lehčím benzinovým agregátem může být skoro neprůstřelnou volbou, i když pořád může stát okolo 100 tisíc korun - kolik aut vám dnes něco takového nabídne? Je to opravdu horký tip, přitom je z čeho vybírat, v Německu bez potíží ze stovek solidních aut, i v Česku se jich ale najdou vysoké desítky.






Mazda 6 GH je ojetina, pro kterou se do bazarů nežene skoro nikdo. Přitom za relativně nízké ceny představuje jedno z nejspolehlivějších rodinných aut střední třídy. Ilustrační foto: Mazda
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový plán GP Katalánska včera 08:12
- Oliveira musí hledat jinou alternativu včera 08:00
- European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 2-7.9.2025 1.9.2025
- Alberto Surra nazpět v Grand Prix 31.8.2025
- V Magny Cours Garcia místo Lecuony 31.8.2025
Nejnovější články
Rusové chtějí změnit své železnice k nepoznání. Chystají úplně nové vlaky, rychlý Bouřňák poprvé ukázali i zevnitř
včeraElektromobily v Evropě vážně frčí, mezi 30 nejprodávanějšími auty už není ani jeden. A Tesly vypadly i z pomyslné top 50
včeraNový sporťák s motorem V8 pochází od značky, kterou znáte, jen jste zapomněli, že existuje
včeraMercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
včeraElektrický Charger je takový propadák, že výrobce musel snížit cenu o víc jak 100 tisíc. Nepomůže tím stejně ničemu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva